صفحه اصلی

راهنمای خرید هاست برای سایت

۲۸ اسفند ۱۴۰۰

هاست یکی از مهم ترین مواردی است که سبب می شود تا سایت ها شما بتوانند عملکرد مناسبی داشته باشند. از این رو انتخاب یک هاست مناسب از اهمیت بالایی برخوردار است. در این مقاله به بررسی نکات و راهنمای خرید هاست برای سایت می پردازیم تا به وسیله آن بتوانید بهترین مورد را برای سایت خود انتخاب نمایید.

برای خرید هاست به چه نکاتی باید توجه کرد؟

زمانی که بحث نکات خرید هاست برای سایت به میان می آید؛ مواردی هستند که در صورت داشتن توجه و دقت کافی نسبت به آن ها می توانید مطمئن باشید که در آخر هاست مناسب خود را یافته اید. در ادامه به بررسی این نکات می پردازیم.

ارائه سایت ساز در هاست

یکی از پوئن های مثبت یک هاست خوب این است که به شما یک سایت ساز ارائه دهد. سایت ساز چیست؟ سایت ساز ابزاری است که به شما این قابلیت را می دهد که با الگوهایی نظیر کشیدن و رها کردن و یا به عبارتی درگ اند دراپ بتوانید سایت خود را به خوبی طراحی نمایید. در این ابزار اهمیتی ندارد که شما یک سایت نویس حرفه ای هستید و یا دارای شغلی هستید که با سایت سروکار ندارید. در هر صورت می توانید به راحتی سایت خود را طراحی نمایید. از این رو به عنوان راهنمای خرید هاست برای سایت می توان گفت که سایت ساز از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

سایت ساز هاست

نمونه سایت ساز هاست

وجود SSD (درایورهای حالت جامد)

درایورهای SSD از سرعت بسیار خوبی برخوردار هستند و از این رو از هارد دیسک ها یا به قولی HDD دارای هزینه بیشتری هستند. اما به عنوان نکته ای از نکات خرید هاست برای سایت لازم به ذکر است که در صورتی که هاست شما SSD ارائه کند یک مزیت ویژه برای آن به شمار می رود چرا که سبب می شود تا بتوانید سرعت بسیار بالایی را تجربه نمایید.

البته لازم به ذکر است که علاوه بر سرعت بالای SSD ها می توان به پایداری و دوام آن ها نیز اشاره نمود که از مزیت های بسیار مهم این درایورهای جامد به شمار می رود.

ارائه پهنای باند بالا در خرید هاست برای سایت

از دیگر ویژگی هایی که سبب می شود تا یک هاست گزینه مناسبی به شمار برود پهنای باند است. به عنوان راهنمای خرید هاست برای سایت باید به این نکته اشاره نمود که پهنای باند شبیه به یک اتوبان می ماند. از این رو هرچه قدر که این اتوبان وسیع تر باشد، انتقال ماشین ها و وسایل نقلیه نیز راحت تر بوده و ترافیک کمتری ایجاد می شود. همین مسئله برای سایت و هسات نیز صادق است. از این رو پهنای باند بالا سبب می شود تا سایت شما سرعت بیشتری داشته باشد و در نتیجه کاربران، تجربه کاربری بهتری داشته باشند.

قابلیت ذخیره سازی از مهم ترین نکات خرید هاست برای سایت

از دیگر ترفندهایی که باید برای خرید هاست به خوبی توجه نمایید این است که هاست شما قابلیت ذخیره سازی داشته باشد. درواقع فضای ذخیره سازی از این رو مهم است که حتی در صورتی که بخواهید متنی را در سایتتان بارگذاری نمایید نیاز به حداقل فضایی برای ذخیر کردن دارید. در کنار این محتوا ممکن است که تمایل داشته باشید تا از محتواهای صوتی، تصویری و … نیز استفاده نمایید که در این حالت باید از فضای بیشتری برای ذخیره سازی استفاده نمایید که بالطبع هزینه شما نیز بالاتر می رود.

البته لازم به ذکر است که در صورتی که نیاز به فضای کمی برای ذخیره سازی اطلاعات نیاز دارید می توانید از ابزارهایی نظیر Dropbox  و گوگل درایو استفاده نمایید. در این صورت در هزینه های نهایی شما نیز صرفه جویی خواهد شد.

اهمیت انعطاف پذیر بودن هاست مناسب سایت

در صورتی که قصد دارید تا برای سایت خود با توجه به راهنمای خرید هاست برای سایت یک هاست تهیه کنید لازم است تا به ویژگی انعطاف پذیری توجه زیادی کنید. منظور از انعطاف پذیری در دو مورد بسیار مهم است.

پوشش حجم عظیم بازدیدکنندگان سایت

یکی از ویژگی هایی که سبب می شود تا هاست شما انعطاف پذیر باشد این است که بتواند از مقادیر مختلف تعداد بازدیدکنندگان به خوبی پشتیبانی کند. این مسئله سبب می شود تا بازدیدکنندگان سایت شما دارای تجربه کاربر بهتری باشند و از روی دیگر سبب می شود تا سایت شما در اولویت مشتریان برای خرید و مطالعه قرار گیرد.

قابلیت ارتقا هاست به دلیل منعطف بودن

از دیگر مواردی که سبب می شود تا بگوییم یک هاست منعطف این است که بتوان آن را ارتقا داد. درواقع این مسئله از مهم ترین نکات خرید هاست برای سایت نیز به شمار می رود. چرا که در صورت پیشرفت کسب و کار و سایت شما به هر حال نیاز دارید تا برای فراهم کردن تجربه بهتر برای کاربران خود، سایت خود را از نظر میزبانی ارتقا دهید. از این رو لازم است تا بتوانید امکانات میزبانی و هاستینگ را به مراتب بالا ارتقا دهید.

قابلیت ارتقا هاست

ارتقا هاست

تعیین هاست مناسب کسب و کار

از مهم ترین نکات خرید هاست برای سایت که باید حتما در راهنمای خرید هاست برای سایت از آن یاد شود این است که باید در هنگام خرید به این مسئله توجه نمایید که دقیقا چه نوع هاستی را می خواهید. در صورتی که سایت شما فروشگاهی است؛ هاست مورد نیاز شما نیز با یک سایت از نوع دیگر متفاوت است. از این رو لازم است تا با تحقیق هاستی را انتخاب نمایید که برای شما از هر نظر مناسب باشد.

امنیت بالای هاست برای سایت

امنیت یکی از مهم ترین مواردی است که در هر چیزی نقش تعیین کننده ای دارد. از این رو لازم است تا برای سایت خود هاستی تهیه کنید که از امنیت بالایی برخوردار باشد. این مسئله سبب می ود تا خیال شما از بابت هرگونه نا امنی و حمله سایبری در سطوح مختلف راحت باشد. البته لازم به ذکر است که ممکن است حملات مختلفی از جمله DOS و DDOS به سایت شما صورت بگیرد که انواع حملات DDOS متنوع هستند. جهت اطلاعات بیشتر در این باره می توانید مقاله تفاوت DOS و DDOS را مطالعه نمایید.

پشتیبانی بی نقص از نکات مهم خرید هاست برای سایت

پشتیبانی یک از مهم ترین مواردی است که لازم است تا در راهنمای خرید هاست برای سایت به آن اشاره شود. پشتیبانی بی نقص و 24 ساعته به شما این اطمینان را می دهد که در صورتی که در هر زمانی برای سایت شما از نظر میزبانی مشکلی به وجود آمد فردی هست که بتوانید با مشورت کردن با او این مشکل را به نحو احسنت حل نمایید.

از این رو لازم است تا برای سایت خود هاستی تهیه کنید که از نظر پشتیبانی دارای عملکرد بسیار مناسبی باشد. پشتیبانی های هسات ها نیز در موارد مختلفی نظیر:

  • چت با کاربر
  • لایو چت
  • تماس تلفنی
  • ایمیل

و از این دست موارد صورت می گیرد و سبب می شود تا شما از هر نظر آسوده خاطر باشید.

لزوم بالا بودن نرخ آپ تایم

نرخ آپ تایم به این معنا است که هاست چه مدت از سایت را مشغول کار کردن و سرویس دهی می باشد. اکثر هاست ها نرخ آپ تایم 99 تا 100 درصدی را تضمین می کنند. اما می توان به این مورد نیز اشاره کرد که برخی هاست های به شدت قوی نرخ آپ تایم بسیار بالا و تنها با قطعی 5 دقیقه ای را نیز ضمانت کرده اند. به هر جهت از نکات مهم در راهنمای خرید هاست برای سایت این است که به نرخ آپ تایم بسیار توجه نمایید.

دسترسی و مدیریت هاست

از دیگر مواردی که باید در هنگام خرید هاست به آن توجه نمایید این است که به هاست خود دسترسی مناسبی داشته باشید. از این رو می توانید هاست خود را بهتر مدیریت کرده و در نتیجه بازدهی بالاتری دریافت نمایید. از دیگر مواردی که در هنگام مدیریت هاست بسیار حائز اهمیت است این است که یک FTP یا پروتکل انتقال فایل داشته باشید. این مورد یکی از پوئن های مثبت و مزیت های مناسب برای یک هاستینگ عالی به شمار می رود که از نکات خرید هاست برای سایت نیز هست.

مدیریت هاست

مدیریت میزبانی سایت

انتخاب لوکیشن مناسب سرور

برای خرید هاست بهتر است تا از هاستی استفاده نمایید که سرورهای نزدیک به منطقه زندگی شما دارد. در این صورت سرعت تبادلات اطلاعات بیشتر شده و در نتیجه آن تجربه کاربری بهتری برای کاربران رقم می خورد.

قابلیت بک آپ منظم در خرید هاست برای سایت

یکی از ویژگی های بسیار مهم یک هاست خوب این است که به شما قابلیت بک آپ گیری منظم را ارائه دهد. در این صورت می توانید مطمئن باشید که اطلاعات شما هیچ گاه از دست نمی رود و به طور خودکار و منظم طی روزهای خاصی ذخیره می شوند. از این رو بکاپ گیری را می توان یکی از نکات مهم در راهنمای خرید هاست برای سایت به شمار آورد.

توجه به قیمت هاست برای سایت

از دیگر موارد بسیار مهم در هنگام خرید هاست برای سایت این است که به قیمت آن به نحو احسنت توجه نمایید. دقت کنید که لزوما یک هاست عالی نمی تواند سبب شود تا به بهترین نتیجه برسید و در کنار آن سئو و طراحی سایت از اهمیت بالایی برخوردار است. از این رو لازم است تا خرید هاست به مناسب بودن قیمت آن توجه ویژه ای کنید.

سخن پایانی

در این مقاله به بررسی راهنمای خرید هاست برای سایت پرداخته شد تا بتوانید با توجه به آن به بهترین بازدهی در هنگام خرید برسید و مناسب ترین هاست را با توجه به نکات ذکر شده انتخاب نمایید.

سوالات متداول راهنمای خرید هاست برای سایت

  1. هاست و VPS را از کجا خریداری کنیم؟
    شما می توانید انواع این سرورها را از مجموعه صفرویک با بهترین قیمت و امکانات خریداری نمایید.
  2. VPS بهتر است یا سرور ابری؟
    هرکدام از این دو مزایای خاص خود را دارند که باید با توجه به شرایط خود یکی را انتخاب نمایید.
  3. آیا برای سایت باید حتما هاست خرید؟
    بله هاست حکم میزبان را برای سایت شما داشته که با توجه به راهنمای خرید هاست برای سایت به نکات مهم آن پرداخته شد.
دسته بندی ها : هاست
برچسب ها :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *