صفحه اصلی

چرا گیمرها باید از آی پی ثابت استفاده کنند؟

۱۹ بهمن ۱۴۰۱

تجربه بازی آنلاین یکی از مفرح ترین و لذت بخش ترین تجربه ها است. اما این تجربه نیاز به اینترنت پرسرعت و پایدار دارد که در این راستا آی پی ثابت می تواند تاثیرگذار باشد. در ادامه به بررسی این موضوع می پردازیم که چرا گیمرها باید از آی پی ثابت استفاده کنند؟ با ما همراه باشید. قبل از اینکه به استفاده از IP ثابت برای بازی های آنلاین بپردازیم، باید مفهوم آدرس IP و انواع آن را درک کنیم.

منظور از IP چیست و چه تاثیری در اینترنت دارد؟

از آنجایی که هر دستگاه متصل به اینترنت دارای آدرس IP (پروتکل اینترنت) خاص خود است، می توانید به راحتی داده ها را از دستگاه ها و سرورهای دیگر ارسال و دریافت کنید.

یک آدرس IP توسط ارائه دهنده خدمات اینترنت شما (ISP) برای شما صادر می شود. به طور معمول، ISP ها برای کاربران خود دو نوع آدرس IP صادر می کنند:

  • آدرس های IP استاتیک – ثابت می ماند
  • آدرس های IP داینامیک – به طور دوره ای تغییر می کند

IP Static یا آی پی ثابت چیست و چه کاربردی دارد؟

آدرس پروتکل اینترنت ثابت (IP) (آدرس IP ثابت) یک شماره دائمی است که توسط یک ارائه دهنده خدمات اینترنت (ISP) به رایانه اختصاص داده می شود.

آدرس‌های IP استاتیک برای خدمات بازی، میزبانی وب‌سایت یا خدمات Voice over Internet Protocol (VoIP) مفید هستند. سرعت و قابلیت اطمینان از مزایای کلیدی هستند. از آنجایی که یک آدرس استاتیک ثابت است، سیستم‌هایی با آدرس‌های IP ثابت در برابر افزایش خطرات امنیتی آسیب‌پذیر هستند، به همین دلیل است که شما به یک VPN IP ثابت نیاز دارید.

اهمیت استفاده از IP ثابت در گیم چیست؟

آدرس IP استاتیک در میان جامعه میزبانی و بازی مشهور است به این دلیل که یک تجربه اینترنتی یکپارچه را ارائه می دهد. شما لازم نیست نگران باشید که IP خود فقط به خاطر شخص دیگری در لیست سیاه قرار گیرد.

از آنجایی که شما تنها مالک و کاربر آن IP خاص هستید، می توانید آن را به هر نحوی که لازم می دانید سفارشی کنید. با این حال، داشتن یک IP ثابت در مقایسه با یک IP داینامیک (با همه موارد مشابه) باعث افزایش یا کاهش عملکرد شبکه نمی شود.

اغلب Static IP با بسته‌های تجاری عرضه می‌شود، در حالی که بیشتر بسته‌های خانگی با IPهای داینامیک ارائه می‌شوند، و در برخی کشورها مانند بریتانیا و ایالات متحده، بسته‌های تجاری اولویت بیشتری در شبکه‌های مرکزی دارند، بنابراین پینگ‌ها بهتر و انتقال داده‌ها بالاتر است.

اگر بسته خود را به یک IP استاتیک ارتقا داده اید، ممکن است مزایای اضافی مانند اولویت بالاتر داشته باشد، اما تضمینی نیست (ابتدا با ISP خود بررسی کنید)، و برخی از ISP ها تغییراتی را از IP های داینامیک با IP استاتیک بدون تغییر ارائه می دهند. بسته ای که در آن صورت شما هیچ سودی نخواهید دید.

مزایای آیپی ثابت برای بازی

آدرس IP ثابت به عنوان آدرس ثابت نیز شناخته می شود. این بدان معناست که رایانه ای با یک آدرس IP ثابت اختصاص داده شده از همان آدرس IP هنگام اتصال به اینترنت استفاده می کند.

یکی دیگر از خوبی های IP استاتیک این است که وقتی با دوستان خود یک سرور موقت بازی می سازید، فقط باید IP خود را به خاطر بسپارید و آن را به دوستان خود بگویید و مجبور نباشید وقت خود را برای جستجوی IP خود تلف کنید.

تفاوت بین IP استاتیک و IP دینامیک چیست؟

رایج ترین تفاوت بین IP Static و Dynamic این است که به شما یک آدرس IP در یک IP Static اختصاص داده می شود، بنابراین وقتی دستگاه مودم/بی سیم ارائه شده توسط ISP شما آنلاین می شود یا تنظیم مجدد می شود، همیشه همان آدرس IP WAN را دریافت می کند.

داینامیک به این معنی است که شما یک آدرس IP WAN برای یک دوره زمانی خواهید داشت و بسته به اینکه خط مشی ISP های شما چیست، وقتی مودم/دستگاه بی سیم شما ریست یا راه اندازی مجدد می شود، آدرس IP ممکن است به چیز دیگری تغییر کند زیرا ممکن است زمان اجاره را تعیین کنند. فریم روی آدرس های IP که داینامیک هستند.

سخن پایانی

وقتی صحبت از بازی به میان می‌آید، یک آدرس IP ثابت برای اتصال اینترنتی اختصاصی که قطع نشده و تحت تأثیر فعالیت‌های آنلاین دیگر کاربران قرار نمی‌گیرد، ترجیح داده می‌شود. از آنجایی که بازی آنلاین یک فعالیت شادی است، آخرین چیزی که می خواهید این است که مشکلات شبکه ای را که معمولاً کاربران IP Dynamic با آن مواجه هستند را تجربه کنید.

 

دسته بندی ها : مجله صفر و یک
برچسب ها :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *