صفحه اصلی

قانون‌گذاران جمهوری‌خواه از دولت آمریکا خواستار سرکوب هواوی، SMIC هستند

۲۴ شهریور ۱۴۰۲

Huawei

قانون‌گذاران جمهوری‌خواه از دولت آمریکا خواستار سرکوب هواوی، SMIC هستند

پس از گزارش ها، گروهی از جمهوری خواهان ارشد مجلس نمایندگان آمریکا روز پنجشنبه از دولت بایدن خواستند که هواوی و شرکت نیمه هادی چینی semiconductor manufacturing international corp  را تحت فشار قرار دهد.

قانونگذاران – از جمله روسای امور خارجی مجلس نمایندگان، انرژی و بازرگانی، خدمات مسلح، و کمیته های منتخب چین – بعد از مشخص شدن اینکه هوآوی یک گوشی هوشمند پیشرفته توسعه داده است. از وزارت بازرگانی خواستند تا اعطای مجوز به شرکت های تحت کنترل دولت چین مانند smic را متوقف کند. و گفتند که خواستار فشار بیشتر ایالات متحده «و کنترل‌های مؤثرتر صادراتی بر دشمنان ما هستند.»

در نامه به رهبری مایکل مک‌کال، رئیس امور خارجه، از دولت خواسته شده است «به‌طور استراتژیک واردات نیمه‌هادی‌های تولید شده توسط smic، به‌ویژه آن‌هایی که خطراتی برای آنها ایجاد می‌کنند، ممنوع کند. سازمان  امنیت ملی ایالات متحده، و دولت برای «تعقیب اتهامات جنایی علیه مدیران smic و huawei» وارد عمل  شود.

هواوی و smic سریع به درخواست‌ها برای اظهارنظر پاسخ ندادند. وزارت بازرگانی، که فوراً در مورد نامه اظهار نظر نکرد. هفته گذشته گفت که در حال کار برای به دست آوردن اطلاعات بیشتر «در مورد ویژگی و ترکیب» تراشه است که ممکن است محدودیت‌های تجاری را نقض کند.» محدودیت‌های اعمال شده از سال 2019 هواوی را نابود کرده و آن را با هزینه‌ای قابل توجه مجبور به بازسازی مجدد خود کرده است.

جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی کاخ سفید، هفته گذشته گفت که دولت ایالات متحده در تلاش است اطلاعات بیشتری در مورد تراشه هوآوی به دست آورد. اوایل این ماه، نماینده مایک گالاگر، که ریاست کمیته چین را بر عهده دارد، گفت: وزارت بازرگانی باید به تمام صادرات فناوری به هواوی و smic پایان دهد. هواوی اخیراً شروع به فروش تلفنی به نام میت 60 پرو کرده است. این تلفن حاوی تراشه ای است که تحلیلگران معتقدند با پیشرفت فناوری توسط smic ساخته شده است.

هواوی در ماه می 2019 به دلیل نگرانی های امنیت ملی در لیست سیاه تجاری قرار گرفت و تامین کنندگان آمریکایی و سایرین را مجبور کرد مجوز ویژه ای برای ارسال کالا به آن دریافت کنند. smic در دسامبر 2020 به دلیل ترس از اینکه بتواند فناوری پیشرفته را به سمت کاربران نظامی منحرف کند، به فهرست موجودیت ها اضافه شد. تامین کنندگان هواوی و smic میلیاردها دلار مجوز برای فروش فناوری ایالات متحده به این شرکت ها دریافت کرده اند. نامه مجلس از وزارت بازرگانی خواسته بود “کلیه مجوزهای موجود برای smic و huawei را لغو کند.”

دسته بندی ها : اخبار

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *