صفحه اصلی

تاثیر مودم بر سرعت اینترنت چیست؟

۰۸ بهمن ۱۴۰۱

یکی از مهم ترین ابزارها برای اتصال به اینترنت مودم است. اما واقعا تاثیر مودم بر سرعت اینترنت چیست؟ چرا باید در انتخاب مودم مناسب توجه زیادی به خرج داد؟ و اینکه آیا یک مودم می تواند سرعت اینترنت را کاهش دهد؟ در ادامه به بررسی این موضوع می پردازیم. با ما همراه باشید.

مودم بر سرعت اینترنت چه تاثیری دارد؟

مودم وسیله ای است که توسط آن اینترنت از ISP دریافت شده و سیگنال های آن به دستگاه مد نظر شما شامل تلفن های همراه، کامپیوترها و … می رسد. از این رو گاهی اوقات کم بودن سرعت اینترنت می تواند به دلیل اختلال در فرکانس های ارسالی توسط مودم و یا حتی به دلیل خرابی مودم باشد اما چگونه باید متوجه شد که مشکل از مودم است یا خیر و تاثیر مودم بر سرعت اینترنت چگونه بررسی می شود؟

لازم به ذکر است که شما می توانید سرعت اینترنت خود را با ISP چک کرده و همچنین متوجه شوید که آیا مودم در سرویس دهی اختلال دارد یا خیر. از این رو می توان گفت که تاثیر مودم بر سرعت اینترنت غیرقابل چشم پوشی است و لازم است تا حتما در نظر گرفته شود.

راهکارهای افزایش سرعت اینترنت توسط مودم

به طور کلی در صورتی که کم بودن سرعت اینترنت شما ناشی از مودم باشد، دو راهگکار اصلی وجود دارد. یکی از این راهکار ها تعویض مودم است که بالطبع هزینه بیشتری داشته و راه دیگر که عموما افراد کمتر به آن توجه می نمایند؛ ارتقا مودم است. شما می توانید با ارتقا دادن مودم، سرعت اینترنت خود را افزایش دهید. اما منظور از ارتقا مودم چیست و مودم ارتقا یافته چگونه بر سرعت اینترنت تاثیر می گذارد؟

منظور از ارتقا دادن مودم برای افزایش سرعت اینترنت چیست؟

درواقع با توجه به تاثیر مودم بر سرعت اینترنت، منظور از ارتقا این است که سخت افزار یا نرم افزار مودم را بهینه کنید تا با استفاده از آن بتوانید سرعت اینترنت خود را تقویت نمایید. به عنوان مثال می توانید باند مودم خود را افزایش دهید و نسل آن را جدید تر کنید. البته برای اینکار لزوما نیاز به هزینه زیادی نیست. به عنوان مثال شما می توانید تنها با استفاده از یک قوطی نوشابه، سیگنال مودم خود را تقویت کنید. آموزش این روش را می توانید در مقاله افزایش سرعت اینترنت با قوطی نوشابه بخوانید.

به روزرسانی نرم افزاری برای ارتقای مودم چگونه است؟

شما می توانید با هماهنگی شرکت ارائه دهنده اینترنت خود اقدام نمایید. از جمله راهکار ها می توانید به ارتقای frameware مودم اشاره کرد که لازم است تا با یک فرد متخصص قبل از ارتقا مشورت شود. از این رو پیشنهاد می شود تا هنگامی که تمایل داشتید مودم خود را از نظر نرم افزاری ارتقا دهید، حتما ا شرکت ارائه دهنده سرویس خود، هماهنگی های لازم را داشته باشید.

تجهیزات کمکی برای ارتقا مودم

شما همچنین می توانید برای ارتقا مودم خود از تجهیزات کمکی نظیر قوی کننده های سیگنال وای فای استفاده نمایید. این راهکار به خصوص در هنگامی که فاصله اتاق ها زیاد است و یا مودم از شما دور است بسیار کاربردی می باشد و می تواند سبب شود تا سیگنال ها در حالت پایدار تری به دستگاه مورد استفاده شما برسند و از این رو می توانید سرعت بهتری را تجربه نمایید.

سخن پایانی

مودم ها امروزه یکی از مهم ترین تجهیزات برای اتصال به اینترنت به شمار می روند. از این رو لازم است تا با توجه به تاثیر مودم بر روی سرعت اینترنت، در صورتی که مودم شما با مشکل مواجه شده بود اقدام به تعویض یا ارتقا آن نمایید چرا که می تواند به مرور سرعت کم تر از اینی که هست بشود. البته لازم است تا قبل از هرگونه اقدام با شرکت ارائه دهنده اینترنت خود مشورت داشته باشید تا بهترین راهکار را پیش بگیرید. در صورت نیاز به مشاوره در این مورد همواره نمی توانید با کارشناسان صفرویک، شرکت ارائه دهنده اینترنت پرسرعت در ارتباط باشید.

دسته بندی ها : مجله صفر و یک
برچسب ها :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *