صفحه اصلی

سرعت اینترنت خود را در گوشی‌های اندرویدی افزایش دهید.

۲۶ مهر ۱۴۰۰

این روزها، افراد به واسطه کاربردهای فراوان گوشی‌های هوشمند، به آن‌ها وابسته شده اند. یکی از کاربردهای مهم گوشی‌های هوشمند قابلیت اتصال آن‌ها به اینترنت است. امروزه اغلب کارهای ما به اینترنت گره خورده است به صورتی که اگر اینترنت نباشد یا نمی‌توانیم آن کارها را انجام دهیم و یا انجام آن‌ها برایمان به سختی امکان پذیر است. اما انجام ساده کارها به وسیله اینترنت منوط به داشتن سرعت اینترنت‌ مناسب است. اگر سرعت پایین باشد، نه تنها انجام کارها برایمان آسان‌تر نمیشود بلکه کلافه نیز می‌شویم.

پس در این مقاله همراه ما باشید تا بتوانید از سرعت اینترنت بالاتری بهره‌مند گردید.

موارد زیر به افزایش سرعت اینترنت شما در گوشی‌های اندروید کمک می‌کند:

بهترین مرورگر را برای گوشی اندروید خود انتخاب نمایید.

برای افزایش سرعت اینترنت گوشی اندروید خود، جهت باز کردن یک سایت و یا دانلود فایل به وسیله مرورگر، اولین نکته ای که باید مد نظر قرار دهید، انتخاب مرورگر مناسب است. مرورگر Opera mini بهترین و سریع‌ترین مرورگر برای گوشی های اندروید به حساب می‌آید. شما می‌توانید این موضوع را خودتان بررسی نمایید، به این صورت که یک فایل را همزمان با مرورگر FireFox و Chrome و Opera mini دانلود فرمایید و سرعت آنان را مقایسه کنید. قطعا متوجه خواهید شد که سرعت دانلود در اپرا مینی بسیار بالاتر از دو مرورگر دیگر است.

حافظه cashe گوشی خود را پاک کنید.

پر شدن حافظه cashe گوشی نه تنها از سرعت گوشی هوشمند شما می‌کاهد بلکه باعث کاهش سرعت اینترنت تان نیز می‌شود. بنابراین سعی کنید به طور مرتب حافظه cashe گوشی هوشمند خود را پاک نمایید. برای این کار می‌توانید وارد تنظیمات گوشی خود شوید و از قسمت storage با فشردن گزینه Cashed Data حافظه گوشی خود را خالی نمایید. در ضمن لازم نیست نگران اطلاعات موجود در گوشی خود باشید،‌ به آن ها هیچ آسیبی نمی‌رسد.

میزان دیتا دریافتی گوشی خود را افزایش دهید.

شما می‌توانید در GPRS که در بخش تنظیمات گوشی قرار دارد،‌ با کمک انتخاب گزینه data prefer سرعت اینترنت خود را تا حد زیادی افزایش دهید.

برنامه هایی را که استفاده نمی‌کنید، ببندید و یا از روی گوشی‌تان پاک نمایید.

هریک از برنامه های باز و در حال اجرا، به دلیل استفاده از پردازشگر گوشی، باعث ایجاد بار بر روی سی پی یو می‌شوند که این امر از سرعت اینترنت شما می کاهد. پس به شما توصیه می‌کنیم که برای افزایش سرعت اینترنت خود،‌ برنامه هایی را که استفاده نمی‌کنید، ببندید. حتی بهتر است برنامه هایی که برایتان ضروری نیست و مدت‌ها می‌باشد که از آنان استفاده ننموده اید را پاک کنید.

فعال سازی شبکه 4G

در حال حاضر بالاترین سرعت اینترنت همراه در ایران،‌ سرعت 4G می‌باشد. برای استفاده از اینترنت پرسرعت 4G و مودم های TDLTE ابتدا باید تنظیمات گوشی خود را تغییر دهید. برای این منظور از قسمت setting  گوشی خود وارد بخش wireless and network setting  شوید و 4G را انتخاب نمایید.
اگر گوشی شما تا قبل از این بر روی این تنظیمات، قرار نداشته است، اکنون می‌توانید تفاوت سرعت اینترنت را حس کرده و از سرعت بالای اینترنت خود لذت ببرید. همچنین می توانید از اینترنت پرسرعت صفرویک بهره ببرید.

نرم افزارهای افزایش سرعت اینترنت، بر روی گوشی‌های اندروید خود نصب نمایید.

در حال حاضر اپلیکیشن هایی وجود دارد که می‌توان به وسیله آنان سرعت اینترنت خود را افزایش داد. اپلیکیشن‌ های internet speed master, network speed booster, android speed booster  از برترین برنامه ها برای این منظور هستند. این اپلیکیشن های معرفی شده قادر هستند که سرعت اینترنت شما را تا ۲۰ الی ۳۰ درصد بالا ببرند. بنابراین به شما توصیه می‌کنیم که برای تجربه اینترنت با سرعت بالا از این برنامه ها استفاده نمایید.

امیدواریم که این مقاله برای شما مفید بوده باشد و بتواند به شما برای افزایش سرعت اینترنت‌تان کمک نماید.

بیشتر بخوانید: چگونه از اتصال خودکار تلفن همراه به شبکه Wi-Fi عمومی جلوگیری کنیم؟

دسته بندی ها : اینترنت
برچسب ها :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *