صفحه اصلی

بهترین مرورگرها برای اندروید در سال 2022

۱۸ خرداد ۱۴۰۱

با توجه به پیشرفت اینترنت و طرز کار اینترنت، برای بسیاری از ما، مرورگری که از قبل روی تلفن‌هایمان نصب شده است، همان مرورگری است که به آن متصل می‌شویم  اگر کار می‌کند، چرا به تغییر آن زحمت بدهیم؟ با این حال، درست مانند تقریباً همه چیز در دنیای اندروید، گزینه‌های جایگزین زیادی وجود دارد که تجربه مرور بهتری را به یک روش ارائه می‌دهند. برخی روی حریم خصوصی، برخی روی سرعت، و برخی دیگر بر روی ویژگی هایی تمرکز می کنند که تجربه را راحت تر می کند. در این مقاله به بررسی بهترین مرورگرها برای اندروید در سال 2022 می پردازیم.

بررسی بهترین مرورگرها برای اندروید در سال 2022

انتخاب های زیاد ممکن است گیج کننده باشد، بنابراین ما بهترین مرورگرها برای اندروید در سال 2022 را برای مطالعه شما انتخاب کرده ایم. از حالت تاریک گرفته تا همگام سازی دسکتاپ گرفته تا پشتیبانی برنامه های افزودنی، این مرورگرها چیزهای زیادی برای ارائه دارند.

موزیلا فایرفاکس بهترین مرورگرها برای اندروید در سال 2022

اکثر مرورگرهای وب موجود برای اندروید مبتنی بر Chromium، نسخه منبع باز Google Chrome هستند. این بدان معناست که همه آنها صفحات وب را یکسان بارگذاری می کنند. آنها از نظر عملکرد تقریباً برابر هستند، ویژگی های یکسانی دارند و غیره. فایرفاکس استثنای اصلی این قانون است این یکی از معدود مرورگرهای اندرویدی است که دارای موتور رندر سفارشی است.

امکانات دارد؟
موتور رندر چشمک می زند

 

بله
همگام سازی دسکتاپ بله

 

بله
تکمیل خودکار Android

 

بله
برنامه های افزودنی شماره

 

بله

موزیلا چند سال پیش نسخه کاملاً بازنویسی شده فایرفاکس را برای اندروید منتشر کرد و در کل، این نسخه جدید بسیار عالی بود. این شرکت مجموعه محدودی از برنامه‌های افزودنی را ارائه می‌کند که می‌توانید آنها را برای نصب انتخاب کنید، اگرچه از قبل می‌توانید از هر افزونه‌ای که نیاز دارید با تغییر به نسخه Nightly مرورگر استفاده کنید.

موزیلا فایرفاکس بهترین مرورگرها برای اندروید در سال 2022

موزیلا فایرفاکس

به غیر از آن، فایرفاکس برای اندروید بسیار سریع است. در مقایسه با نسخه های قبلی، اسکرول بسیار بهبود یافته ای دارد، نوار آدرس پایینی را ارائه می دهد (برای سهولت استفاده در تلفن های بلند)، و به صورت اختیاری تقریباً تمام داده های شما را با آویز دسکتاپ خود همگام می کند. همچنین به‌طور پیش‌فرض اسکریپت‌های ردیابی را مسدود می‌کند، اگرچه می‌توانید محدودیت‌ها را به دلخواه حذف یا تشدید کنید.

آماده باشید که هر چند وقت یک بار با یک یا دو وب سایت خراب برخورد کنید، زیرا اکثر توسعه دهندگان وب منحصراً کروم و سافاری (در iOS) را هدف قرار می دهند.

دانلود موزیلا فایرفاکس برای اندروید

مرورگر کروم از بهترین browser ها برای Android

لیستی از بهترین مرورگرهای وب برای اندروید بدون گوگل کروم کامل نمی شود. این مرورگر پیش‌فرض در حال حاضر در اکثر تلفن‌ها و تبلت‌ها است، اما گوگل هنوز روی موفقیت‌های خود استراحت نکرده است. به‌روزرسانی‌های کروم هر شش هفته یک‌بار عرضه می‌شوند و هر نسخه معمولاً چندین ویژگی جدید دارد – حتی اگر بیشتر آنها برای توسعه‌دهندگان وب‌سایت باشد نه کاربران نهایی.

امکانات دارد؟
موتور رندر چشمک می زند

 

بله
همگام سازی دسکتاپ بله

 

بله
تکمیل خودکار Android

 

بله
برنامه های افزودنی شماره

 

بله
حالت تاریک

 

بله

کروم مرورگر وب غالب در هر دو پلتفرم دسکتاپ و موبایل است و از بهترین مرورگرها برای اندروید در سال 2022 به شمار می رود، بنابراین صحبت زیادی در مورد آن وجود ندارد – احتمالاً اکثر شما در حال حاضر از آن استفاده می کنید و احتمالاً می دانید که چه کاری می تواند (و نمی تواند) انجام دهد. از آنجایی که اکثر مرورگرهای کروم منبع باز هستند و اکثر مرورگرهای دیگر در اندروید از آن منبع باز استفاده می‌کنند، اکثریت قریب به اتفاق ویژگی‌های کروم در برنامه‌های دیگر تکراری می‌شوند.

با این حال، نسخه اندروید کروم دارای چند ویژگی خوب است که ممکن است درباره آنها نشنیده باشید. می‌توانید با کشیدن انگشت به چپ و راست روی نوار آدرس، برگه‌ها را تغییر دهید، وب‌سایت‌ها را مجبور کنید زمانی که تلفن شما در حالت تاریک است تاریک شوند، و موارد دیگر.

مرورگر کروم از بهترین browser ها برای Android

مرورگر کروم

نسخه اصلی کروم برای اندروید احتمالاً از قبل روی گوشی شما موجود است، اما اگر می‌خواهید همه ویژگی‌هایی را که Google برای پختن در فر در اختیار دارد امتحان کنید، نسخه‌های بتا (کمی باگ) و Dev (باگی) را نیز در زیر پیوند داده‌ایم. صرف نظر از این، یک سری نکات و ترفندها برای استفاده از این مرورگر در اندروید شما وجود دارد.

دانلود کروم از پلی استور

مرورگر DuckDuckGo

شاید قبلاً بدانید که DuckDuckGo یک موتور جستجوی وب است که بر حفظ حریم خصوصی متمرکز شده است، اما آیا می دانستید که این شرکت یک مرورگر وب نیز دارد؟ مرورگر DuckDuckGo از دسته مرورگرهای اندروید است که از نظر ویژگی ها (بسیار) سبک است، اما همچنان تجربه خوبی را ارائه می دهد.

امکانات دارد؟
موتور رندر چشمک می زند

 

بله
همگام سازی دسکتاپ بله

 

بله
تکمیل خودکار Android

 

بله
برنامه های افزودنی شماره

 

بله
حالت تاریک

 

بله

این احتمالاً ابتدایی ترین مرورگر خارج از این لیست است، زیرا هیچ پشتیبانی از همگام سازی دسکتاپ، هیچ برنامه افزودنی و چند ویژگی پیشرفته وجود ندارد. با این حال، اسکریپت‌های ردیابی به‌طور پیش‌فرض مسدود می‌شوند و مرورگر به هر سایت رتبه‌بندی حریم خصوصی با فهرست کاملی از هر ردیاب مسدود شده را می‌دهد. اکثر مرورگرها در این مرحله نوعی محافظت از ردیابی دارند، اما DuckDuckGo اطلاعات را به روشی بسیار آسان برای درک ارائه می کند.

به‌طور پیش‌فرض، DuckDuckGo پس از بستن یک برگه، کوکی‌ها را پاک می‌کند (شبیه به فایرفاکس فوکوس)، اما تنظیمی برای غیرفعال کردن آن برای سایت‌های مورد علاقه‌تان وجود دارد. در زیر کاپوت، DuckDuckGo از اندروید b استفاده می کندموتور رندر uilt-in، بنابراین باید به خوبی کروم عمل کند، اگرچه برخی از ویژگی‌های راحتی خود مانند تغییر برگه با کشیدن انگشت روی نوار آدرس را از دست داده است.

این شرکت همچنین مشغول ساخت یک همراه دسکتاپ است که می توان انتظار داشت در آینده همگام سازی دسکتاپ را به ارمغان بیاورد.

دانلود مرورگر duckduck go برای اندروید

مرورگر اینترنت سامسونگ برای اندروید

اینترنت سامسونگ به‌عنوان مرورگر وب از پیش نصب‌شده روی گوشی‌ها و تبلت‌های گلکسی شروع به کار کرد، اما سامسونگ آن را در سال 2017 روی همه دستگاه‌های اندرویدی باز کرد. اکنون یکی از محبوب‌ترین مرورگرهای این پلتفرم است، و بسته به جم بسته (یا بیش از حد بارگذاری شده است، بسته به اینکه این مرورگر بیش از حد مجاز است). از دیدگاه شما) با ویژگی ها.

امکانات دارد؟
موتور رندر چشمک می زند

 

بله
همگام سازی دسکتاپ بله

 

بله
تکمیل خودکار Android

 

بله
برنامه های افزودنی شماره

 

بله
حالت تاریک

 

بله

اینترنت سامسونگ که یکی از بهترین مرورگرها برای اندروید در سال 2022 می باشد؛ مبتنی بر کروم است، اما دارای یک رابط کاملا سفارشی است که با زبان طراحی One UI سامسونگ مطابقت دارد. برخی از مزایای آن نسبت به Chrome عبارتند از: حفاظت از ردیابی، انتخاب محدود افزونه‌ها، و چیدمان دکمه‌ای که استفاده از آن در تلفن‌های بلند آسان‌تر است. می توانید مقایسه عمیق ما بین این دو مرورگر را بررسی کنید تا ایده بهتری به دست آورید.

ویژگی مورد علاقه من nv hdk بهترین مرورگرها برای اندروید در سال 2022 پشتیبانی کامل از حالت تاریک است نه تنها رابط مرورگر می تواند تیره شود، بلکه می تواند ظاهر سایت ها را نیز تغییر دهد تا آنها را نیز تاریک کند. این همیشه آنطور که در نظر گرفته شده کار نمی کند، اما هنوز هم برای مطالعه آخر شب عالی است. کروم و فایرفاکس همچنین می توانند صفحات تاریک را در صورت فعال بودن حالت تاریک نمایش دهند، اما تنها در صورتی که خود سایت یک تم تیره ایجاد کرده باشد. این که سامسونگ اخیراً تصمیم گرفته است صفحه برگه جدید را با فید کشف بسیار شبیه به آنچه در Google Chrome وجود دارد، شلوغ کند، بسیار ناراحت کننده است، اما حداقل می توان آن را به راحتی غیرفعال کرد.

مرورگر اینترنت سامسونگ برای اندروید

مرورگر اینترنت سامسونگ

اینترنت سامسونگ مانند کروم و فایرفاکس دارای دو نسخه پایدار و بتا است. اگر دوست دارید در لبه خونریزی باشید، نسخه بتا را امتحان کنید.

دانلود مرورگر سامسونگ برای Android

مرورگر ویوالدی

توسعه دهندگان سابق اپرا Vivaldi را تاسیس کردند و به سرعت به یکی از پر ویژگی ترین مرورگرهای اندروید تبدیل شد. در حالی که مبتنی بر کروم است، رابط کاربری را بازنگری کرده و برخی از ویژگی‌های عالی را اضافه کرده است، اگرچه من احساس می‌کنم نسبت به مرورگر سامسونگ پف کرده‌تر است و تنظیمات آن برای پیمایش آسان‌تر است.

امکانات دارد؟
موتور رندر چشمک می زند

 

بله
همگام سازی دسکتاپ بله

 

بله
تکمیل خودکار Android

 

بله
برنامه های افزودنی شماره

 

بله
حالت تاریک

 

بله

Vivaldi به طور پیش‌فرض از یک نوار زبانه در بالا استفاده می‌کند، شبیه به مرورگرهای وب دسکتاپ، که مخصوصاً در تبلت‌ها یا تلفن‌ها در حالت افقی خوب است. همچنین یک پانل پایین برای انجام عملکردهای کلیدی بدون رسیدن به بالای صفحه، یک صفحه «شماره گیری سریع» به سبک Opera هنگام باز کردن یک برگه جدید، یک حالت دسکتاپ همیشه روشن اختیاری و یک مسدود کننده اختیاری برای ردیابی اسکریپت ها وجود دارد. اگر به این نوع کارها علاقه دارید (یا به دلایل دسترسی به آن تکیه کنید، حتی می توانید به وب سایت ها مطابق میل خود سبک دهید).

دانلود مرورگر ویوالدی (vivaldi) برای اندروید

مرورگر مایکروسافت اج برای اندروید

یکی از بهترین مرورگرها برای اندروید در سال 2022 مرورگر مایکروسافت اج است. مایکروسافت اج یک مرورگر دیگر مبتنی بر کرومیوم برای اندروید است. در حالی که در ابتدا فقط تغییرات کمی در مقایسه با کروم داشت، اکنون به اندازه کافی از رابط مرورگر گوگل متمایز است که موارد استفاده واقعی برای آن وجود دارد.

امکانات دارد؟
موتور رندر چشمک می زند

 

بله
همگام سازی دسکتاپ بله

 

بله
تکمیل خودکار Android

 

بله
برنامه های افزودنی شماره

 

بله
حالت تاریک

 

بله
همگام سازی دسکتاپ

 

بله

 

نوار پایین Edge به شما امکان دسترسی سریع به ویژگی‌های اغلب مورد نیاز مرور را می‌دهد، صفحه برگه جدید را می‌توان به دلخواه شخصی‌سازی کرد، و می‌توانید با استفاده از Bing جوایزی را جمع‌آوری کنید. چند ویژگی قابل توجه دیگر خارج از همگام سازی دسکتاپ وجود دارد، مانند ادغام با ابزارهای مدیریت خانواده مایکروسافت. با این حال، تمام آنچه گفته شد، بیشتر برای افرادی که عمیقاً در اکوسیستم مایکروسافت هستند عالی است. مانند همتای دسکتاپ خود، چیزی نیست جز کروم با ظاهری متفاوت.

مرورگر مایکروسافت اج برای اندروید

مرورگر مایکروسافت اج

دانلود مرورگر مایکروسافت اج (Microsoft Edge) برای اندروید

مرورگر کیوی

از دیگر بهترین مرورگرها برای اندروید در سال 2022 مرورگر کیوی است.ما مجبور شدیم Kiwi را از لیست بهترین مرورگرهای خود در سال گذشته حذف کنیم، زیرا از نظر به‌روزرسانی‌های منظم عقب مانده بود وقتی آسیب‌پذیری‌های جدید مرورگر همیشه کشف می‌شوند، ظاهر خوبی نیست. به سرعت به جلو بروید، و به نظر می رسد همه چیز بهتر به نظر می رسد زیرا در حال حاضر Chromium نسخه 101 را اجرا می کند و اغلب به روز می شود. اگر از کروم جابه‌جا می‌شوید، رابط کاربری Kiwi باعث می‌شود احساس خوبی در خانه داشته باشید.

امکانات دارد؟
موتور رندر چشمک می زند

 

بله
همگام سازی دسکتاپ بله

 

بله
تکمیل خودکار Android

 

بله
برنامه های افزودنی شماره

 

بله
حالت تاریک

 

بله

چند افزودنی منظم وجود دارد که قابل توجه ترین آنها پشتیبانی از افزونه های دسکتاپ کروم است که تجربه را فوق العاده می کند. علاوه بر این، یک حالت تاریک وجود دارد که می‌تواند وب‌سایت‌ها را مجبور به دنبال کردن موضوع کند  اگر اغلب از تلفن خود در شرایط کم نور استفاده می‌کنید، لذت بخش است. سایر ویژگی ها عبارتند از مسدود کردن تبلیغات بومی، نوار آدرس پایین، ترجمه زبان و گزینه غیرفعال کردن صفحات AMP به طور کلی.

یکی از مواردی که با Kiwi از دست خواهید داد عدم همگام سازی دسکتاپ است زیرا این مرورگر برای هیچ پلتفرم دسکتاپ در دسترس نیست. اگر این چیزی است که لزوماً به آن اهمیت نمی دهید، کیوی مطمئناً ارزش امتحان کردن را دارد.

دانلود Kiwi برای Android از پلی استور

سایر مرورگرهای کاربردی برای اندروید

چند مرورگر محبوب برای اندروید وجود دارد که ما آنها را در لیست بهترین مرورگرها برای اندروید در سال 2022 قرار ندادیم. به جای پاسخ به سوالات مربوط به برنامه های از دست رفته در نظرات، فکر کردیم شاید بهتر باشد استدلال خود را توضیح دهیم.

مرورگرهای اپرا

ما قبلا Opera Mini را در اینجا قرار دادیم زیرا حالت ذخیره داده آن هنوز تا حد زیادی بی همتا است (حتی اگر بسیاری از صفحات وب را شکسته باشد). سایر مرورگرهای اندرویدی اپرا به طور کلی محصولات خوبی هستند. با این حال، اپرا چندین برنامه وام را نیز اجرا می‌کند که قبلاً دستورالعمل‌های فروشگاه Play را نقض کرده و مخاطبین کاربر را مورد آزار و اذیت قرار می‌دادند، که این نشانه خوبی برای مرورگرهای وب این شرکت نیست.

مرورگر Xiaomi Mint

مرورگرهای وب شیائومی در آسیا و سایر مناطقی که شیائومی بیشتر گوشی های خود را به فروش می رساند، محبوب هستند. با این حال، کدی در مرورگر Mint کشف شد که تمام جست‌وجوهای ایجاد شده در حالت ناشناس را به سرورهای شیائومی ارسال می‌کرد. شیائومی بعداً گزینه ای برای غیرفعال کردن این رفتار اضافه کرد، اما به طور پیش فرض فعال نیست و مرورگر تنها پس از چندین روز شکایت و پوشش خبری به روز شد.

سخن پایانی

در این مقاله به بررسی بهترین مرورگرها برای اندروید در سال 2022 پرداخته شد تا با توجه به آن بتوانید به بهترین نجحو برای گوشی اندرویدی خود مرورگر نصب نمایید و ا ز آن استفاده کنید. لازم به ذکر است که تمامی لینک های قرار داده شده برای دانولد از پلی استور، مارکت رسمی دانولد اپ ها برای اندروید می باشند.

دسته بندی ها : آموزشگاه,مجله صفر و یک
برچسب ها :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *