صفحه اصلی

اینترنت چگونه کار می کند؟

۰۷ اردیبهشت ۱۴۰۱

اینترنت ستون فقرات ارتباطات جهانی مدرن است و با انتقال اطلاعات از طریق شبکه وسیع و به هم پیوسته کامپیوترها کار می کند. این زیرساخت فیزیکی است که وب و سایر سیستم های اطلاعات جهانی را ممکن می سازد. البته، اگر در حال خواندن این مطلب هستید، احتمالاً ایده بسیار خوبی از اینترنت چگونه کار می کند؟ از آن استفاده کنید. از سوی دیگر، تلاش برای توضیح دادن آن به کسی ممکن است کمی چالش برانگیز باشد. ما اینجا هستیم تا به شما کمک کنیم برخی از این مفاهیم پیچیده را در قالب کلمات بیان کنید و امیدواریم مواردی را که ممکن است درباره اینترنت نمی دانستید به شما نشان دهیم.

اینترنت بزرگترین شبکه دنیا

برای پاسخ اینترنت چگونه کار می کند؟ باید گفت که در ابتدایی ترین سطح ، اینترنت راهی برای اتصال کامپیوترها و شبکه ها در سراسر جهان است. بسیاری از ما این کار را در مقیاس بسیار کوچکتر در شبکه های خانگی خود انجام می دهیم. در قلب شبکه خانگی شما روتر شما قرار دارد، که نقطه مرکزی است که تمام دستگاه های دیگر شما از طریق آن متصل می شوند. این روزها بیشتر شبکه‌های خانگی بی‌سیم هستند، اما می‌توانید دستگاه‌ها را با استفاده از کابل‌های شبکه یا کابل لن به روتر متصل کنید.

در ضمن می توانید مستقیماً دو رایانه را به یکدیگر متصل کنید، یک روتر به عنوان یک هاب مرکزی عمل می کند. روتر فقط یک کامپیوتر تخصصی است که وظیفه آن مدیریت ارتباط بین کامپیوترهایی است که به آنها متصل است. این بدان معناست که با ایجاد یک اتصال به روتر، مانند این است که شما به هر رایانه دیگری که روتر به آن متصل است، متصل شده اید. این شبکه‌ها معمولاً به‌عنوان شبکه‌های محلی (LAN) نامیده می‌شوند، و آن‌گونه شبکه‌هایی هستند که مردم برای بازی‌های آنلاین از آن استفاده می کنند.

اگر می‌خواهید شبکه محلی خود را به شخص دیگری متصل کنید، می‌توانید روترهای خود را مستقیماً به یکدیگر متصل کنید. همچنین می توانید از افراد زیادی استفاده کنید تا شبکه های محلی خود را به همان روتر متصل کنند و شبکه ای از شبکه ها را ایجاد کنند. اساساً به این صورت است که اولین شبکه‌های کامپیوتری از چندین شبکه بزرگ منطقه‌ای به یک سیستم اینترنتی گسترده تبدیل شدند که اکنون آن را اینترنت می‌نامیم. امروزه، شبکه خانگی شما بخشی از شبکه ISP شما است، که بخشی از شبکه جهانی است که ما آن را اینترنت می نامیم.

اینترنت بزرگترین شبکه دنیا

اینترنت بزرگترین شبکه در دنیا

اینترنت در نقش بزرگراه های اطلاعاتی

با توجه به پاسخ پرسش اینترنت چگونه کار می کند؟ اینترنت امروزی اکنون کل سیاره زمین را پوشش می دهد. اما، مانند شبکه خانگی شما یا یک مهمانی LAN دهه 90، از مجموعه ای از دستگاه های فیزیکی متصل به هم تشکیل شده است. بخش عمده زیرساخت اینترنت از کابل های فیبر نوری ساخته شده است زیرا فیبر فوق العاده است. کابل‌های فیبر زیرزمینی قاره را می‌پوشانند و کابل‌های زیر دریا از سراسر اقیانوس‌ها عبور می‌کنند و امکان ارتباط تقریباً آنی در سراسر جهان را فراهم می‌کنند. اما این همه زیرساخت از کجا آمده است؟ زیرساخت‌های فیبر روی درختان رشد نمی‌کنند، بنابراین کسی باید تمام این موارد را بسازد.

اینترنت چگونه ساخته می شود؟

اگرچه اغلب لازم نیست به آن فکر کنیم، شرکت های مخابراتی مبالغ هنگفتی را برای ساخت و نگهداری روترها و کابل های لازم برای اینترنت صرف می کنند. بهره برداری از این شبکه ها به خودی خود صنعت بزرگی است. تجربه نسبتاً روان ما از استفاده از اینترنت، معاملات تجاری پیچیده ای را که باعث می شود کل کار اجرا شود، رد می کند. تصور کنید می خواهید برای دوست خود در لندن ایمیل بفرستید. شما به ارائه‌دهنده خدمات اینترنت محلی خود (ISP) پول می‌دهید تا به شبکه‌اش متصل شود، اما در حالی که مالک کابل‌های زیرزمینی است که به خانه شما متصل می‌شود، کابل‌هایی که تا اروپا می‌رسند را ندارد.

برای اتصال مشتریان خود به سایر نقاط جهان، ISP شما باید با یک شبکه بزرگتر معامله کند و هزینه حمل و نقل را بپردازد. یک قرارداد همتا با شبکه های دیگر داشته باشید، اساساً موافقت کنید که شما آزاد هستید که از شبکه من استفاده کنید اگر من آزاد باشم از شبکه شما استفاده کنم. به لطف این معاملات تجاری بین شرکت های مخابراتی، ISP شما مجاز است داده های شما را به شبکه های بزرگتر و بزرگتر منتقل کند تا زمانی که به یک ستون فقرات اینترنتی برسد که می تواند آن را به ساحل شرقی، آن سوی اقیانوس اطلس و در نهایت به رایانه دوست شما در لندن بفرستد. .

این انواع مختلف شبکه ها اغلب در لایه ها گروه بندی می شوند. بزرگترین شبکه هایی که ستون فقرات اینترنت را تشکیل می دهند، شبکه های سطح 1 نامیده می شوند. شبکه های سطح 1 متعلق به شرکت های مخابراتی بزرگ هستند و از طریق قراردادهای همتا به یکدیگر متصل می شوند. در مقابل، شبکه های سطح 2 و رده 3، برای دسترسی به بقیه اینترنت، باید ترانزیت را از شبکه های بزرگتر خریداری کنند.

اینترنت چگونه ساخته می شود؟

نحوه ساخت اینترنت

نحوه ارسال و دریافت اطلاعات در اینترنت

اکنون که ما یک شبکه گسترده در سراسر جهان داریم، واقعاً با توجه به پاسخ اینترنت چگونه کار می کند؟ چگونه چیزی را در اینترنت پیدا کنیم؟ قوانین ارسال و دریافت اطلاعات در تمامی این شبکه های متصل به یکدیگر به عنوان پروتکل اینترنت (IP) شناخته می شود. برای اینکه این سیستم کار کند، به هر دستگاه متصل به اینترنت یک آدرس IP داده می شود. وقتی اطلاعاتی مانند یک فایل یا یک تصویر در سراسر اینترنت ارسال می شود، ابتدا به بسته های کوچکی از اطلاعات خرد می شود.

بسته های حاوی اطلاعات در یک خط مستقیم به مقصد ارسال نمی شوند. از آنجایی که اینترنت در طول جنگ سرد توسعه یافت، ایالات متحده نمی‌خواست سیستم ارتباطی وجود داشته باشد که با یک حمله هسته‌ای دقیق از بین برود. در عوض، بسته‌ها در همه جهات ارسال می‌شوند، بنابراین حتی اگر بخش بزرگی از شبکه از کار بیفتد، اطلاعات راهی برای دور زدن حفره پیدا می‌کنند.

این مورد همچنین به این معنی است که از آنجایی که بسته ها مسیرهای مختلفی را طی می کنند، می توانند با ترتیب اشتباه به مقصد خود برسند. برای مقابله با این، بسته‌ها همچنین حاوی ابرداده‌های اضافی هستند تا اطلاعات را به ترتیب صحیح بازگردانند و مطمئن شوند که هیچ یک از آنها گم نشده یا آسیب دیده است.

نحوه ارسال و دریافت اطلاعات در اینترنت

نحوه ارسال و دریافت اطلاعات در شبکه اینترنت

قرار دادن اسامی در فضاهای آنلاین

آدرس‌های IP یافتن هر چیزی را در اینترنت ممکن می‌سازند، اما به خاطر سپردن آن‌ها چندان آسان نیست. آنها همچنین دائمی نیستند، بنابراین باید زمان تخصیص مجدد آدرس ها را نیز پیگیری کنید.

برای آسان‌تر یافتن آنچه به دنبال آن هستید و با توجه به جواب اینترنت چگونه کار می کند؟ ، از نام‌های دامنه مانند «www0-1.ir» برای نشان دادن آدرس‌های IP استفاده می‌کنیم. اینها به عنوان مکان یاب منبع یکسان (URL) نیز شناخته می شوند. وقتی URL را در مرورگر خود تایپ می کنید، آن نام را به سرور سیستم نام دامنه (DNS) ارسال می کند. آن سرور نام را جستجو می کند و آدرس IP را که می خواهید پیدا کنید پیدا می کند.

تفاوت اینترنت و شبکه جهانی وب

یکی از مهمترین چیزهای موجود در اینترنت با توجه به پرسش اینترنت چگونه کار می کند؟، شبکه جهانی وب است. اگرچه “اینترنت” و “وب” اغلب به جای یکدیگر استفاده می شوند، اینترنت زیرساخت فیزیکی است، در حالی که شبکه جهانی وب یک سیستم اطلاعاتی است که از اینترنت استفاده می کند.

وب جهانی اولین چیزی است که اینترنت را برای افراد عادی مفید کرد. وب مرورگرها و صفحات وب و همچنین مفاهیمی مانند لینک‌های قابل کلیک را معرفی کرد. این بدان معناست که برای اولین بار، مردم می‌توانند ساعت‌ها را صرف کلیک کردن از صفحه‌ای به صفحه دیگر در وب گردی کنند. اولین موتورهای جستجو بلافاصله پس از آن شروع به کار کردند و یافتن اطلاعات مورد نظرتان را آسان تر از همیشه کردند.

هنگامی که یک صفحه وب را در مرورگر خود باز می کنید، رایانه شما درخواستی را به یک وب سرور ارسال می کند که سپس یک سند فرامتنی را که مرورگر شما می تواند نمایش دهد، برمی گرداند. بسیاری از صفحات وب ثابت هستند، به این معنی که صفحه در یک وب سرور در جایی ذخیره می شود. هنگامی که درخواست باز کردن آن را دارید، یک کپی از صفحه به رایانه شما ارسال می شود.

سایر صفحات وب پویا هستند. هنگامی که شما درخواست می کنید یک صفحه پویا را مشاهده کنید، سرور اطلاعاتی را که شما به آن می دهید و اطلاعاتی را از پایگاه داده خود می گیرد تا یک صفحه وب برای شما بسازد. به این ترتیب گوگل می تواند یک صفحه وب همراه با نتایج جستجوی شما را برای شما ارسال کند یا چگونه eBay می تواند یک صفحه وب با مواردی که در حال حاضر در فروش هستند برای شما ارسال کند.

تفاوت اینترنت و شبکه جهانی وب

بررسی تفاوت اینترنت و شبکه جهانی وب

آیا اینترنت از وب بزرگتر است؟

با توجه به نحوه کار اینترنت هر سرور در اینترنت یک وب سرور نیست. انواع مختلفی از سرورها وجود دارد که همه عملکردهای متفاوتی دارند. این موارد شامل موارد زیر است:

  • سرورهای ایمیل برای ارسال و دریافت ایمیل
  • سرورهای DNS برای جستجوی نام وب سایت ها
  • سرورهای فایل برای ذخیره داده ها
  • سرورهای IRC برای شبکه های چت اینترنتی قدیمی
  • سرورهای لیست برای مدیریت لیست های پست الکترونیکی
  • سرورهای پروکسی برای میانجیگری بین مشتریان و سایر سرورها

همچنین سرورهای زیادی در اینترنت با عملکردهای بسیار خاص تر وجود دارد. برای مثال، می‌توانید یک سرور Minecraft راه‌اندازی کنید تا دوستان خود را با هم بازی کنند.

نحوه بارگذاری وبسایت در اینترنت

اولین قدم باز کردن یک مرورگر و تایپ URL است. وقتی Enter را فشار می‌دهید، رایانه شما درخواستی برای یافتن آدرس IP به نزدیک‌ترین سرور DNS ارسال می‌کند. سرور DNS آن را جستجو می کند (یا ممکن است از یک سرور DNS بزرگتر بپرسد اگر نتواند پاسخ را پیدا کند) و IP صحیح را به رایانه شما ارسال می کند. اکنون که رایانه شما می داند به دنبال کدام وب سرور است، درخواستی را به آن آدرس IP ارسال می کند. این پیام از رایانه شما به نزدیکترین روتر ISP شما می رود و سپس از روتر به روتر دیگر می رود تا زمانی که به سروری که وب سایت ما در آن میزبانی شده است برسد. سپس سرور اطلاعات را از پایگاه داده خود جمع آوری می کند تا صفحه وب درخواستی شما را بسازد.

اکنون که سرور صفحه شما را دارد، آن را به تکه های کوچک تقسیم می کند و هر کدام را با آدرس برگشتی از پیام اصلی شما تگ می کند. سپس سرور این بسته ها را به دسته ای از روترهای مجاور ارسال می کند که شروع به بازگرداندن بسته ها به دستگاه شما می کنند. هنگامی که دیتا ها همه وارد شدند، رایانه شما آنها را به ترتیب صحیح بازگرداند، بررسی کنید تا مطمئن شوید همه اطلاعات صحیح هستند، سپس صفحه تکمیل شده را در مرورگر خود نمایش دهید. کل این سفر رفت و برگشت در طول هزاران مایل معمولا کمتر از یک ثانیه طول می کشد.

نحوه بارگذاری وبسایت در اینترنت

نحوه بارگذاری وبسایت در شبکه اینترنت

سخن پایانی

در این مقاله به بررسی اینترنت چگونه کار می کند؟ پرداخته شد تا با توجه به آن بتوانید دانش خود از اینترنت را افزایش دهید و دیدباز تری در مورد اینترنت داشته باشید.

سوالات متداول اینترنت چگونه کار می کند؟

  1. چگونه می توان از صفرویک اینترنت خرید؟
    با مراجعه به سایت صفرویک و ثبت درخواست می توانید در سریع ترین زمان از اینترنت پرسرعت بهره مند شوید.
  2. چگونه می توان امنیت مودم اینترنت را افزایش داد؟
    رمز گذاری، تغییرات IP و … می توانند بسیار کمک کننده باشند. جهت اطلاعات بیشتر می توانید مقاله 8 راه افزایش امنیت مودم اینترنت را مطالعه نمایید.
  3. تفاوت مودم و روتر چیست؟
    فرق مودم و روتر در مواردی مانند نوع اتصال، کاربردها، قابلیت اتصال به چند دستگاه و … می باشد.
دسته بندی ها : اینترنت,مجله صفر و یک
برچسب ها :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *