صفحه اصلی

با Raspberry Pi یک پخش کننده VHS بسازید

۱۵ بهمن ۱۴۰۲

ساخت ویدیو پلیر فیلم های VHS با Raspberry Pi

ساخت ویدیو پلیر فیلم های VHS با Raspberry Pi

اگر به دنبال تقلید از فناوری قدیمی هستید، احتمالا هیچ بوردی مناسب تر از Raspberry Pi وجود ندارد. مقرون به صرفه بودن و جامعه آنلاین گسترده آن گزینه های پشتیبانی بسیاری را برای افزونه ها و موارد دیگر فراهم می کند. جای تعجب نیست که آلن بوریس سازنده و توسعه دهنده، برای ایجاد این پروژه پخش کننده و ضبط ویدیویی کامپوزیت باورنکردنی VHS از آن استفاده کرده است.

به گفته بوریس، این ایده زمانی به ذهنش خطور کرد که نیاز به یک پخش کننده ویدیوی کامپوزیت اولیه ایجاد شد. به جای خرید چیزی که قبلاً برای این کار ساخته شده بود، وی تصمیم گرفت که از ابتدا یکی از این پخش کننده ها را که می توانست سرگرم کننده هم باشد بسازد. در این مورد، او یک پخش کننده ویدئویی کامپوزیت با قدرت Raspberry Pi ساخت و توانست تمام سخت افزارهای آن را هم داخل یک نوار VHS را جا دهد.

نوار به طور گسترده ای اصلاح شده است تا مطابق با نیازهای پروژه باشد. این پخش کننده صفحه نمایش LED و دکمه‌هایی دارد که می‌تواند رسانه‌ها را با مکث، پخش، بازگشت به عقب و غیره کنترل کند.

از آنجایی که پروژه در داخل یک نوار قدیمی قرار دارد، بوریس فکر می‌کرد که گنجاندن یک حلقه چرخان که هنگام پخش ویدیوها حرکت می‌کند، سرگرم کننده است.

مدل Pi مورد استفاده در این پروژه Raspberry Pi 3 A Plus است. این تخته دارای فرم فاکتور کوچکتری نسبت به 3 +B  است و قرار دادن آن را در داخل نوار آسانتر می کند. به صفحه نمایش LED، چند جک RCA، تعداد انگشت شماری دکمه و یک درایو موتور DRV8833 که قرقره را با موتور servo می چرخاند، متصل است.

بوریس به اندازه کافی مهربان بود که پروژه را منبع باز کرد و همه کدها را در GitHub به اشتراک گذاشت. او توصیه می کند که کد را کامپایل کرده و با استفاده از Balena آن را روی Raspberry Pi فلش کنید.

ساخت ویدیو پلیر فیلم های VHS با Raspberry Pi ساخت ویدیو پلیر فیلم های VHS با Raspberry Pi

شما می توانید جزئیات بیشتری در مورد پروژه و نحوه بازسازی آن برای خودتان در Hackster بیابید. اگر می‌خواهید نگاه دقیق‌تری به این پروژه Raspberry Pi داشته باشید، می‌توانید آن را در یوتیوب مشاهده کنید، جایی که می‌توانید بوریس را برای خلاقیت‌های جالب‌تر و همچنین به‌روزرسانی‌های آینده برای این پروژه دنبال کنید.

چطور با رزبری پای یک مینی کامپیوتر برای بازی های DOS بسازیم

دسته بندی ها : اخبار
برچسب ها :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *