صفحه اصلی

با Raspberry Pi یک مینی PC برای انجام بازی های DOS بسازید

۱۱ بهمن ۱۴۰۲

مینی کامپیوتر دسکتاپ Raspberry Pi دارای قاب قابل چاپ 3 بعدی و قابلیت اجرای بازی‌های DOS

مینی کامپیوتر دسکتاپ Raspberry Pi دارای قاب قابل چاپ 3 بعدی و قابلیت اجرای بازی‌های DOS

رزبری پای به عنوان یکی از محصولات استاندارد در جامعه بازی‌های retro در زمینه شبیه‌سازی، جای خود را پیدا کرده است. قیمت مناسب، فرم فاکتور و قابلیت عملکرد آن، انتخاب اول بسیاری از سازندگانی است که به دنبال ایجاد تجربه‌های بازی با بازی‌های نوستالژی هستند.

امروز ما یک نمونه فوق‌العاده از این اتحاد را در اختیار داریم که به صورت یک کامپیوتر دسکتاپ retro زیبا استفاده می‌شود تا بازی‌های DOS را شبیه‌سازی کند. این پروژه مینی کامپیوتر سفارشی توسط سازنده و توسعه‌دهنده Fantasticmrdavid طراحی شده است.

او یک قاب قابل چاپ 3 بعدی و یک مانیتور طراحی کرده است که به شکل یک دسکتاپ قدیمی 286 است. این قاب برای نگه‌داری Raspberry Pi  طراحی شده و می‌تواند به گونه‌ای تنظیم شود که از شکاف درایو فلاپی به عنوان ورودی برای کارت microSD استفاده شود.

رزبری پای درون آن از DOSBox استفاده می‌کند که برای اهداف این پروژه بسیار مناسب است. این به نظر می‌رسد دقیقاً مانند یک کامپیوتر قدیمی DOS است، اما بسیار کوچک‌تر است.

در ویدیوهای دمو، می‌توانیم آن را مشاهده کنیم که چندین عنوان کلاسیک را اجرا می‌کند و در حالی که این تجربه بسیار کوچک‌ بود اما هنوز هم یادآور بازی در سخت‌افزار اصلی است. ما پروژه‌های مشابهی را در گذشته پوشش داده‌ایم، اما آن مینی کامپیوتر مبتنی بر اینتل 486 بود در حالی که این یکی بر Raspberry Pi تکیه می‌کند.

سازنده iFixRetro از رزبری پای بی پلاس استفاده می‌کند، در حالی که طراح Fantasticmrdavid در دموی خود از Pi 4B استفاده کرده است. چیز جالب درباره این طراحی این است که فایل‌هایی برای چاپ قاب مناسب برای Pi مورد نظر شما موجود است.

از آنجا که از Raspberry Pi استفاده می شود شما می توانید از هر سیستم عامل مورد نظر خود استفاده کنید.

اگر می خواهید یک دسک تاپ ساده داشته باشید ، می توانید Raspberry Pi Os یا Ubuntu را اجرا کنید.

با این حال ، اگر می خواهید تجربه یکپارچه سازی با سیستم عامل را دوباره ایجاد کنید ، ما قطعاً توصیه می کنیم از چیزی مانند Dosbox استفاده کنید تا ظاهر و احساس یک سیستم مدرسه قدیمی را بدست آورید.

اگر می خواهید در مورد این پروژه Raspberry Pi اطلاعات بیشتری کسب کنید ، موضوع اصلی را که به X (که قبلاً توییتر بود) توسط Ifixretro به اشتراک گذاشته شده است ، بررسی کنید و حتماً طرح اصلی را که FantasticMrdavid فایل های اصلی آن را برای عموم به اشتراک گذاشته به دقت مطالعه کنید

دسته بندی ها : اخبار
برچسب ها :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *