صفحه اصلی

رونمایی از روتر Nest Wifi Pro توسط گوگل

۱۶ مهر ۱۴۰۱

گوگل امروز روتر Nest Wifi Pro را معرفی کرد، آخرین سخت‌افزار در مجموعه‌ای که زمانی Google Wifi نامیده می‌شد. در ادامه به بررسی رونمایی از روتر Nest Wifi Pro توسط گوگل می پردازیم. با ما همراه باشید.

جزئیات رونمایی از روتر Nest Wifi Pro

سخت‌افزار روتر Nest Wifi Pro عالی به نظر می‌رسد و بیشتر شبیه به یک دکور خانه است تا یک دستگاه شبکه. این طراحی رویکرد کلی گوگل در بخش Wi-Fi خانگی و اینترنت پرسرعت بوده است.

اما در نهایت، این یک پخش کننده Wi-Fi است که اندازه آن مهم است. شما نمی توانید چیزی زیبا، کوچک و زیبا داشته باشید که در عین حال یک اسب کار باشد. و به نظر می رسد که این مورد در مورد Nest Pro باشد.

جزئیات رونمایی از روتر Nest Wifi Pro

جزئیات روتر Nest Wifi Pro

جزئیات فرکانس روتر Nest Wifi Pro

مفهوم “Pro” با کمی شوخی در دنیای سیستم های Wi-Fi مش کنسرو شده استفاده شده است. به عنوان مثال، eero Pro هیچ چیز حرفه ای ندارد و TP-Link از Pro برای انتقال سخت افزار خود با پورت Multi-Gig و غیره استفاده می کند.

در مورد Nest Wifi Pro، به نظر می رسد مفهوم Pro از باند 6 گیگاهرتز نشأت می گیرد – سخت افزار جدید از آخرین استاندارد Wi-Fi پشتیبانی می کند تا اولین روتر Wi-Fi 6E گوگل باشد. و همین است.

مشخصات سخت افزاری روتر Nest Wifi Pro

روتر Nest Wifi Pro دارای مشخصات Wi-Fi سطح متوسط ​​با پهنای باند کل 5400 مگابیت در ثانیه است.

این عدد معنی زیادی ندارد زیرا می توانید یک کلاینت را در یک زمان تنها به یکی از باندهای آن متصل کنید. و هیچ یک از سه باند آن (2.4 گیگاهرتز، 5 گیگاهرتز و 6 گیگاهرتز) دارای بالاترین مشخصات Wi-Fi مجاز با استانداردهای Wi-Fi 6 و 6E نیستند.

در نتیجه، در بهترین حالت، سرعت بی‌سیم پایدار Gig+ را دریافت خواهید کرد و پورت گیگابیت روتر سقف سرعت اینترنت شما است.

در واقعیت، مشخصات متوسط ​​Wi-Fi و عدم پشتیبانی از Multi-Gig به این معنی است که شما باید فقط انتظار عملکرد زیر گیگابیت را داشته باشید، چه از کلاینت های سیمی یا بی سیم استفاده کنید. بنابراین، به عنوان یک دستگاه جدید و ظاهراً جدید، سخت افزار Nest Wifi Pro بسیار ضعیف است.

مشخصات سخت افزاری روتر Nest Wifi Pro

مشخصات سخت افزار روتر Nest Wifi Pro

میزان امنیت روتر Nest Wifi Pro

مانند مورد eero و دستگاه‌های قبلی Google Wifi، Nest Wifi Pro جدید با برنامه کار می‌کند. روتر Nest Wifi Pro رابط کاربری وب محلی ندارد و برای استفاده از آن باید با یک حساب Google (یا Gmail) وارد شوید.

در نتیجه، شما فعالیت‌های شبکه محلی خود را به Nest (و بنابراین، Google) واگذار خواهید کرد و این یک خطر بزرگ برای حفظ حریم خصوصی است.

بسیار خوب، اگر فکر می کنید قبلاً این کار را از طریق مرورگر وب Chrome، تلفن های Android و سایر دستگاه ها و سرویس های متصل به Google انجام داده ایم، حق با شماست. و این یک حقیقت تلخ است.

اما حریم خصوصی یک مسئله درجه است و روتر Nest Wifi Pro (و همچنین نسخه‌های قبلی) مجموعه داده‌ها را به سطح بالاتر و کامل‌تری می‌رساند – همه چیز در شبکه محلی شما و ترافیک اینترنت شما، صرف نظر از دستگاه یا برنامه، پیش می‌رود. از طریق روتر

دسته بندی ها : مجله صفر و یک
برچسب ها :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *