صفحه اصلی

چگونه پینگ سرور را کاهش دهیم؟

۱۲ آذر ۱۳۹۹

حتما واژه پینگ به گوشتان خورده است. این اصطلاح در افرادی که در حوزه سایت فعالیت دارند و حتی کاربران بازی‌های آنلاین (گیمر) بیشتر رواج دارد. پینگ به اصطلاحا به سرعت ارسال دستور تا دریافت آن می‌گویند. که هرچه این زمان کمتر باشد بازدهی آن بیشتراست. حال در مواقغی زمان بیشتر شده و سرعت پینگ افزایش می‌یابد. چه باید کرد؟ چگونه پینگ را کاهش دهیم؟
در این مطلب ما به بررسی پینگ سیستم و روش‌های کاهش آن می‌پردازیم. با ما همراه باشید.

 

پینگ چیست؟

 

بطور کلی پینگ (Ping)برای اندازه گیری میزان تاخیر اتصال دو دستگاه در یک شبکه را نشان می‌دهد که اصولا پینگ در بازی‌های آنلاین و تماس‌های صوتی و تصویری اهمیت زیادی دارد. در اینگونه بازی‌ها با استفاده از پینگ سرعت انتقال دستور تا سرور بازی را متوجه می‌شوید. اگر پینگ شما زیر 25 میلی ثانیه باشد هنگام اجرا بازی با لگ و یا تاخیر در روند آن مواجه نمی‌شوید.

 

راهکارهایی برای کاهش پینگ (Ping) سرور

 

افزایش زمان پینگ به عواملی بستگی دارد. در ادامه این موارد را به شما بازگو میکنیم و راه‌حل هریک را بطور جدا بررسی می‌کنیم. با ادامه مطلب همراه ما باشید.

 

1.کاهش فاصله با مودم

اگر از گوشی یا لب تاب استفاده می‌کنید و با شبکه وای فای به اینترنت متصلید، به مودم یا روتر خود نزدیک شوید. این کار تا حدودی مشکل شما در زمینه پینگ را کاهش می‌دهد.

 

خاموشش و روشن کردن مودم برای افزایش سرعت اینترنت

 

2.خاموش و روشن کردن مودم

درصورت کم شدن پینگ، یکبار مودم خود را خاموش روشن کنید. در این روش ابتدا مودم را به مدت ده دقیقه خاموش کنید و سپس روشن کنید. اینترنت خود را چک کنید اگر مشکل برطرف نشد مودم را ریست کنید. دقیقا کنار دکمه پاور مودم، دکمه ریست (Reset) قرار دارد. با نگه داشتن آن به مدت 10 ثانیه دستگاه ریست می‌شود. حال مجددا اینترنت خود را چک کنید احتمال شاهد تغییراتی در سرعت پینگ شده اید.

 

3.کاهش کاربران متصل به وای فای(Wifi)

بدیهی است که اتصال تعداد زیادی از کاربر به اینترنت، سرعت پینگ را کاهش می‌دهد و راندمان اینترنت را پایین می‌آورد.در این موارد هنگام اجرای درخواست مورد نظر خود با مشکل مواجه می‌شوید. هنگام بازی شاهد لگ و تاخییر در روند بازی هستید. برای حل این مشکل تعداد کاربران را کم کنید یا اینترنت پرسرعت بی سیم دستگاه خود را غیرفعال کنید. ناگفته نباید افزایش پینگ با اتصال از طریق کابل بیشتر از اتصالات بی سیم است.

 

4.غیرفعال کردن بروزرسانی سیستم ⚠

حتما مطمئن باشید که قابلیت بروزرسانی (Update) خودکار سیستم شما غیرفعال باشد. زیرا ممکن است هنگام استفاده شما از اینترنت، بطور خودکار شروع به دانلود برنامه‌های قدیم و آپدیت آنها می‌کند. این امر در روند کاری شما اختلال ایجاد می‌کند. پس حتما فراموش نکنید بروزرسانی خودکار سیستم شما غیرفعال باشد.

 

5.نگهداری از سیستم خود

درست نگهداری از سیستم و تمیز کردن آن تاثیر بسزایی در سرعت آن دارد. گردوغبار موجود در سیستم باعث اختلال در گردش هوا می‌شود و ناخودآگاه دما را بالا می‌برد. دما یکی از عوامل کند شدن سیستم است. بنابراین برای بوجود نیامدن مشکلات ناشی از زمان پینگ حتما سیستم خود را گردگیری کنید.

 

6.جابه‌جایی مودم

اگر اتصال شما با مودم برقرار است ولی سرعت آن پایین و زمان پینگ زیاد است، پیشنهاد می‌شود که مکان آن را جابه‌جا کنید. با اینکار نویز مودم کمتر شده و در نتیجه سرعت آن افزایش می‌یابد.

 

7.اتصال به نزدیک ترین سرور

فرض کنید شما شخصی هستید که علاقه به بازی‌های آنلاین دارید و سرعت پینگ هنگام بازی برای شما دردسرساز خواهد شد. برای پیشگیری از این مشکل، هنگام اتصال به سرور بهتر است نزدیک‌ترین سرور را انتخاب کنید. نزدیکی سرور باعث بهبود سرعت پینگ و کاهش زمان آن می‌شود.

 

 

برای کاهش پینگ سرور چه باید بکنیم

8.بستن برنامه‌های اضافی

هنگام بلا استفاده بودن برنامه‌های دیگر، آنها را ببندید. اینکار سرعت پینگ شما را افزایش می‌دهد. ممکن است این برنامه‌ها سرعت بارگزاری (Load) سیستم را کاهش دهند و هنگام بازی یا فعالیت مربوطه دچار مشکل شوید.

 

9.تعویض مودم یا روتر

اگر هیچ یک از روش‌های بالا کارساز نبود، مودم یا روتر خود را تعویض کنید. مودم در داراز مدت کارایی اولیه خود را از دست می‌دهد به همین دلیل شاید مشکل پیش آمده از سوی مودم و روتر شما باشد. با تعویض این دستگاه‌ها بخش عظیمی از مشکل خود را برطرف خواهید کرد.

 

تماس با اپراتور برای حل مشکل سرور

10.تماس با اپراتور مربوطه

در پایان اگر با انجام تمامی راه‌حل‌های بالا هنوز هم مشکل مذکور را داشتید، باید با اپراتور مربوط به شبکه خود تماس بگیرید. اشکال ایجاد شده را برای آنها بازگو کنید تا در اولین فرصت شبکه و اینترنت شما را تعمیر کنند.

 

بازه مختلف سرعت پینگ

1. کمتر از 30 میلی ثانیه:

در یک کلمه عالی! این سرعت حتی در بازی‌های آنلاین نیز بسیار مناسب است.

2. بین 30 تا 50 میلی ثانیه:

این بازه سرعت برای پینگ خوب است. در این زمینه شما متوجه تغییر خاصی نمی‌شوید. همچنین برای بازی‌های آنلاین نیز مناسب است.

3. بین 50 تا 100 میلی ثانیه:

تقریبا ضغیف است. شاید هنگام جست‌و‌جو در فضای اینترنت متوجه آن نشوید ولی برای گیمرها مشکلی اساسی محسوب می‌شود. به همین دلیل است که بازی‌ها اندکی کند اجرا می‌شوند یا به اصطلاح لگ دارند.

4.بیشتر از 500 میلی ثانیه:

بیشتر از نیم ثانیه پینگ،بسیار پینگ ضعیفی محسوب می‌شود. بصورتی که در همه زمینه‌های مصرفی اختلال ایجاد می‌کنند.

 

نتیجه گیری

تمام توضیحات ذکر شده برای راحتی شما در برقراری ارتباط بود. در پایان بدانید که با بسیاری از برنامه‌های مربوط به کاهش پینگ نیز می‌توانید تا حدودی Ping را کاهش دهید. امیدواریم در این مطلب شما را یاری کرده باشیم و توانسته ایم اندکی از مشکلات مربوط با فضای وب و سرور را کم کنیم.

 

سوالات متداول


پینگ چیست؟
بطور کلی پینگ (Ping)برای اندازه گیری میزان تاخیر اتصال دو دستگاه در یک شبکه را نشان می‌دهد.

عوامل کاهش پینگ سرور چیست؟
1. فاصله از مودم
2. تعویض مودم
3. ارتباط با پشتیبانی اپراتور
4. تمیز کردن سیستم
5. بستن برنامه‌های اضافی
6. جابه جایی مودم
7. اتصال به نزدیک ترین سرور
8. قطع شبکه بی سیم یا وای فای
9. غیر فعال کردن بروزرسانی خودکار
10. رست کردن مودم

بیشتر کاربرد سرعت پینگ در کدام زمینه است؟
بازی‌های آنلاین و تماس های صوتی و تصویر


 

دسته بندی ها : سرور
برچسب ها :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *