صفحه اصلی

گوگل پشتیبانی از Chromebook را تا 10 سال افزایش داد

۲۷ شهریور ۱۴۰۲

years

گوگل بعد از فشارهای مردم پشتیبانی از Chromebook را تا 10 سال افزایش می دهد

گوگل دیروز اعلام کرد که از سال آینده، کروم بوک های جدید به زودی یک دهه پشتیبانی دریافت خواهند کرد. کروم بوک هایی که در سال 2021 یا بعد از آن عرضه می شوند، ده سال به روز رسانی خودکار دریافت خواهند کرد که نسبت به هشت سال گذشته افزایش یافته است. این تغییر پس از شکایات مصرف کنندگان و مشتریان آموزشی است که انتقاد می کردند که لپ تاپ های آنها در واقع تاریخ انقضا دارند.

گوگل بیان می کند که وعده ده ساله “بیشتر از هر سیستم عامل دیگری است که به امروز متعهد است.” macOS اپل معمولاً هفت تا هشت سال دوام آورده است – MacOS Sonoma آتی از سال 2017 روی iMac Pro کار خواهد کرد. ماشین‌های ویندوز بسیار انعطاف‌پذیر بوده‌اند، اگرچه ویندوز 11 الزامات سخت‌گیری داشت که بسیاری از دستگاه‌های واجد شرایط را از استفاده حذف می‌کرد (با این حال، راه‌حل‌هایی وجود دارد).

کروم‌بوک‌هایی که قبل از سال ۲۰۲۱ عرضه می‌شوند نیز دارای یک افزونه بالقوه خواهند بود. در این صورت، مالک (یا یک مدیر فناوری اطلاعات) باید پس از دریافت آخرین به‌روزرسانی که در ابتدا انتظار داشتند، برنامه بروز رسانی را به صورت دستی اجرا کنند. با این حال، “برخی ویژگی ها و خدمات ممکن است پشتیبانی نشوند.” گوگل همچنین می‌نویسد که کروم‌بوک‌ها هنوز دارای «ویژگی‌های امنیتی قوی و داخلی» هستند، مانند Verified Boot برای بررسی اینکه آیا سیستمی دستکاری شده است یا خیر.

 

گوگل همچنین بیان می‌کند که شرکای خود را تحت فشار قرار می‌دهد تا از مواد بازیافتی بیشتری در کروم‌بوک‌ها استفاده کنند و قول می‌دهد که ویژگی‌های جدیدی مانند حالت‌های شارژ تطبیقی و حالت‌های صرفه‌جویی در باتری، به ترتیب به باتری‌ها کمک می‌کند تا دوام بیشتری داشته باشند و مصرف انرژی را کاهش دهند. در ماه آوریل، گروه تحقیقاتی منافع عمومی ایالات متحده صندوق آموزش گزارشی انتقادی با عنوان «چرخ شدن کروم بوک» تهیه کرد که در آن اظهار داشت کروم بوک های در حال انقضا «تعدادی از زباله های الکترونیکی ایجاد می کنند و مدارس را با هزینه های اضافی سرازیر می کنند».

در نظرسنجی انجام شده، PIRG ایالات متحده برای ده سال پشتیبانی و قابلیت تعمیر آسان تر با طراحی های استاندارد در سراسر کروم بوک ها تلاش کرد.گوگل ادعا می‌کند که ۸۰ درصد مدارس گفته‌اند که دستگاه‌ها را برای تعمیر به این شرکت ارائه می‌کند

«جریان‌های تعمیر جدید به مراکز تعمیر مجاز و تکنسین‌های مدارس اجازه می‌دهد کروم‌بوک‌ها را بدون کلید USB فیزیکی تعمیر کنند». اما این به مسائلی که مصاحبه‌شوندگان PIRG ایالات متحده مطرح کردند، نمی‌پردازد، مانند تعویض کل صفحه‌کلید یا دور انداختن کروم‌بوک‌های عمدتاً پلاستیکی.

با این حال، ده سال پشتیبانی یک وعده محکم از سوی گوگل است. این شرکت صفحه خط‌مشی به‌روزرسانی خودکار خود را بازبینی کرده است، که همه Chromebookهای اصلی و سپس برخی از آنها را فهرست می‌کند، از جمله تاریخ انقضای جدید آن‌ها تحت خط‌مشی تغییر یافته.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *