صفحه اصلی

گوگل در حال حذف تاریخچه وب سایت ها از نتایج جستجو است

۱۴ بهمن ۱۴۰۲

گوگل در حال حذف صفحات وب ذخیره شده از نتایج جستجو است! و به همه می‌گوید که به جای آن از Archive.org استفاده کنند

گوگل در حال حذف صفحات وب ذخیره شده از نتایج جستجو است! و به همه می‌گوید که به جای آن از Archive.org استفاده کنند

در صورتی که در چند ماه گذشته جستجوهای گوگل را انجام داده‌اید، احتمالاً متوجه نبودن نتایج ذخیره شده شده‌اید. در 1 فوریه 2024، نماینده Google در توییتر به طور رسمی تأیید کرد که این ویژگی حذف شده است.

پیوند سریع و مفید به نسخه‌های ذخیره شده از صفحات وب از نتایج جستجوی Google برای بیش از دهه‌ای است که یکی از ویژگی‌های اصلی این موتور جستجو بود، اما اکنون به نظر می‌رسد که نسخه قابل دسترسی‌تر از این ویژگی به طور کامل ناپدید شده است. از نظر فنی، Google هنوز صفحات جستجو را ذخیره می‌کند – تا این لحظه.

هنوز می‌توانید از دستور “archive:[URL]” در جستجوی گوگل برای نمایش آخرین نسخه ذخیره شده توسط گوگل از صفحه وب داده شده استفاده کنید.

به گفته نماینده Google، این نسخه از ویژگی به زودی نیز ناپدید خواهد شد. پس چه جایگزین‌هایی برای کسانی که هنوز نیاز به دسترسی به نسخه‌های ذخیره شده از صفحات وب دارند وجود دارد؟

بایگانی اینترنتی (archive.org) نمی‌تواند در این بحث نادیده گرفته شود، و دنی سالیوان، نماینده Google، به طور مستقیم آن را به عنوان یک جایگزین در توییت اصلی ذکر می‌کند. سالیوان همچنین امیدوار است که مقامات بالاتر در Google در نظر داشته باشند تا همکاری با بایگانی اینترنتی (archive.org) برای جایگزینی پیوند قدیمی ذخیره گوگل در نتایج جستجو انجام دهند، اما در همان توییت اظهار می‌کند که “هیچ وعده‌ای نیست”.

علاوه بر بازگشت به بایگانی اینترنتی، کاربران موتور جستجوی گوگل ممکن است به دلیل این تغییر به دسترسی به صفحات وب ذخیره شده از طریق بینگ، مهاجرت به آن را در نظر بگیرند. بر خلاف گوگل، موتور جستجوی بینگ هنوز از صفحات وب ذخیره شده پشتیبانی می‌کند، بنابراین حداقل یک برد هدفمند برای علاقمندان فرهیخته به بینگ وجود دارد.

این تغییرات در Google و نتایج جستجوی آن ممکن است بر بسیاری از کاربران تأثیر بگذارد. اما انتخاب‌های جایگزینی مانند بایگانی اینترنتی و بینگ هنوز امکان دسترسی به نسخه‌های ذخیره شده از صفحات وب را فراهم می‌کنند. امیدواریم که توافقاتی بین گوگل و بایگانی اینترنتی به نفع کاربران و ارائه دهندگان محتوا صورت گیرد تا امکانات بهتر و قابل دسترس‌تری فراهم شود.

با توجه به این تغییرات، کاربران وب باید به دنبال راه‌های جدید برای دسترسی به اطلاعات و محتواهای ذخیره شده باشند و از ابزارها و منابع موجود بهره ببرند تا به بهترین شکل ممکن از این امکانات استفاده کنند.

به طور کلی، این خبر دنیا را تکان نمی دهد زیرا هنوز گزینه های دیگری برای جایگزینی حافظه نهان Google وجود دارد و در حال حاضر هم از نظر فنی کار می کند.

با این حال، حفظ تاریخچه اینترنت و رسانه های آن یک چالش مداوم است و حذف یک ابزار حفاظتی حیاتی تنها در دراز مدت این کار را دشوارتر می کند.

اگر کش Google ، نسخه صفحه وب مورد نیاز شما را نداشت، Archive.org پیش از این گزینه بازگشتی بود که به آن مراجعه می‌کردید – اما زمانی که گوگل در حال خروج از این بازی است، عملا این گزینه اصلی همه خواهد شد.

 

دسته بندی ها : اخبار
برچسب ها :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *