صفحه اصلی

گوگل به انتشار نرم افزار هوش مصنوعی Gemini نزدیک می شود

۲۴ شهریور ۱۴۰۲

Google

به گزارش The Information، گوگل به انتشار نرم افزار هوش مصنوعی Gemini نزدیک می شود

گوگل به گروه کوچکی از شرکت‌ها اجازه دسترسی به نسخه اولیه gemini، نرم‌افزار هوش مصنوعی مکالمه‌ای خود را داده است. بر اساس این گزارش، برای رقابت با مدل gpt-4 openai. برای گوگل، مخاطرات راه اندازی gemini زیاد است. پس از راه‌اندازی chatgpt توسط openai در سال گذشته، گوگل سرمایه‌گذاری‌های خود را بر روی هوش مصنوعی افزایش داده است. جمینی مجموعه‌ای از مدل‌های زبان بزرگ است که همه چیز را از چت‌بات‌ها که یکی از توانمندی های آن است، تقویت می‌کند. در این گزارش آمده است که این نرم افزار توانایی آن را دارد که متن را خلاصه کند یا متن اصلی را بر اساس آنچه کاربران می‌خواهند تولید کنید، مانند پیش‌نویس‌های ایمیل، اشعار موسیقی یا داستان‌های خبری.

همچنین انتظار می‌رود این کار به مهندسان نرم‌افزار کمک کند تا کد بنویسند و تصاویر اصلی را بر اساس آنچه کاربران می‌خواهند ببینند، تولید کنند. گوگل در حال حاضر به توسعه دهندگان امکان دسترسی به نسخه نسبتاً بزرگ gemini را می دهد، اما نه بزرگترین نسخه ای که در حال توسعه است که بیشتر با gpt-4 برابری می کند. این غول جستجو و تبلیغات قصد دارد gemini را از طریق سرویس هوش مصنوعی google cloud vertex خود در اختیار شرکت ها قرار دهد.

ماه گذشته، این شرکت هوش مصنوعی مولد را به همراه  ابزار جستجوی خود برای کاربران هندی و ژاپنی معرفی کرد که نتایج متنی یا تصویری را با توجه به درخواست‌ها، از جمله خلاصه‌ کردن متون، نشان می‌دهد.همچنین ابزارهای مبتنی بر هوش مصنوعی خود را با قیمت ماهانه 30 دلار برای هر کاربر در دسترس مشتریان سازمانی قرار داده بود.

دسته بندی ها : اخبار

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *