صفحه اصلی

گوگل برای گوشی پیکسل 9 برنامه ای جذاب دارد تا آن را از سایر نسل ها متفاوت کند

۲۷ فروردین ۱۴۰۳

ارتباط ماهواره ای به گوشی پیکسل 9 گوگل می آید

ارتباط ماهواره ای به گوشی پیکسل 9 گوگل می آید

در عصری که تکنولوژی به سرعت در حال پیشرفت است، شرکت های بزرگ این حوزه همواره در تلاش برای ارائه محصولات نوآورانه و پیشرفته هستند. یکی از این شرکت ها گوگل است که با سری گوشی های پیکسل خود همواره در تلاش برای ارائه تجربه ای متفاوت و بهبود یافته به کاربران است.

طبق گزارش های منتشر شده، سری پیکسل 9 گوگل که انتظار می رود در اواخر سال جاری عرضه شود، ممکن است یک ویژگی جدید و بی سابقه را به گوشی های پیکسل اضافه کند: ارتباط ماهواره ای. این ویژگی می تواند به کاربران امکان برقراری ارتباط در مناطق دور افتاده و فاقد پوشش شبکه تلفن همراه را بدهد.

بر اساس گزارش های موثق، پیکسل 9 از مودم جدید سامسونگ 5400 استفاده می کند که امکان اتصال به ماهواره ها از طریق شبکه های غیر زمینی 5G (NTN) را فراهم می کند. این امر به کاربران امکان می دهد تا در مواقع اضطراری و در مناطق دور افتاده، پیام های متنی را ارسال کنند.

گزارش شده است که این سرویس در ابتدا توسط T-Mobile ارائه خواهد شد و از شبکه Starlink “مستقیم به سلول” SpaceX استفاده می کند. در ابتدا کاربران فقط قادر به ارسال پیام های متنی هستند و امکان برقراری تماس تلفنی در این گوشی وجود ندارد.

SpaceX اخیراً موفق به کسب تأیید FCC برای گسترش آزمایش Starlink سلولی خود در سراسر ایالات متحده شده است و در حال آماده سازی برای آزمایش جهانی این سرویس است. در اوایل ماه مارس نیز این شرکت با موفقیت آزمایش های سرویس Starlink سلولی خود را با استفاده از تلفن های اصلاح نشده از تولید کنندگان پیشرو، از جمله خط پیکسل، انجام داده است.

گزارش ها حاکی از آن است که پیامک های اضطراری پیکسل 9 به پیشنهادات خاص پاسخ می دهند و به خدمات اضطراری اجازه می دهند تا ارتباطات را ساده تر کرده و کمک های سریع تری ارائه دهند. این ویژگی شباهت زیادی به ویژگی SOS اضطراری اپل در آیفون ها دارد.

در ماه فوریه، گوگل از همکاری AST Spacemobile برای پیشبرد اتصال ماهواره ای برای دستگاه های Android خبر داده است. در این مشارکت، گوگل به شرکت های موبایل AT&T و Vodafone در سرمایه گذاری 110 میلیون دلاری در AST Spacemobile، شرکتی که در حال توسعه برج های سلولی مبتنی بر فضا است، پیوسته است.

همچنین، دومین پیش نمایش توسعه دهنده Android 15 پشتیبانی موجود برای رومینگ ماهواره را تقویت کرده است. VP مهندسی گوگل، دیو برک، تأکید کرده است که این نسخه شامل “عناصر UI برای اطمینان از یک تجربه کاربری مداوم در چشم انداز اتصال ماهواره ای” است و پشتیبانی از اتصال ماهواره ای را برای برنامه های پیام رسانی گوگل و شخص ثالث امکان پذیر می کند.

فراتر از سری پیکسل 9، گزارش ها حاکی از آن است که انتظار می رود اتصال ماهواره ای نیز در نسل بعدی گوشی های پیکسل گنجانده شود. این ویژگی می تواند تحولی بزرگ در صنعت تلفن های هوشمند ایجاد کند و به کاربران امکان برقراری ارتباط در مناطق دور افتاده را بدهد.

در مجموع، سری پیکسل 9 گوگل با معرفی ویژگی ارتباط ماهواره ای، می تواند گامی بزرگ در راستای ارائه تجربه ای متفاوت و پیشرفته به کاربران بردارد.

این ویژگی می تواند به ویژه در مواقع اضطراری و در مناطق فاقد پوشش شبکه تلفن همراه، به کاربران کمک کند. با توجه به همکاری های گوگل با شرکت های فعال در این حوزه و پشتیبانی اندروید 15 از این ویژگی، انتظار می رود که اتصال ماهواره ای در آینده ای نزدیک به یکی از ویژگی های استاندارد گوشی های هوشمند تبدیل شود.

دسته بندی ها : اخبار
برچسب ها :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *