صفحه اصلی

گرافیک های یکپارچه Intel Meteor Lake بیش از 33 درصد سریعتر از نسل های قبلی هستند

۱۰ دی ۱۴۰۲

نتایج بنچمارک لینوکس نشان می‌دهد، معرفی پردازنده‌های Intel Meteor Lake با گرافیک یکپارچه نسبت به نسل‌های قبل ۳۳ درصد سریع‌تر هستند.

نتایج بنچمارک لینوکس نشان می‌دهد، معرفی پردازنده‌های Intel Meteor Lake با گرافیک یکپارچه نسبت به نسل‌های قبل ۳۳ درصد سریع‌تر هستند.

اخیراً با عرضه پردازنده‌های جدید اینتل Meteor Lake، بهبود چشمگیری در عملکرد و کارایی گرافیک یکپارچه آنها مشاهده شده است. گرافیک Arc در آخرین پردازنده‌های Intel می‌تواند بهتر از گرافیک یکپارچه Radeon 780M از AMD عمل کند، و این ممکن است اولین بار باشد که اینتل در گرافیک یکپارچه  از AMD پیشی می‌گیرد.

سوالی که مطرح می‌شود این است که بهبود گرافیک یکپارچه Intel Meteor Lake نسبت به نسل‌های گذشته چقدر است؟ سایت Phoronix به دنبال پاسخ به این سوال بوده و آن را به صورت مجموعه‌ای از بنچمارک‌های iGPU بر روی ۵ پردازنده‌ی لپ‌تاپ اینتل که هر کدام از نسل‌های مختلف هستند منتشر کرده است. تمام آزمون‌ها در لینوکس انجام شده است، همانطور که آزمون‌های گذشته آنها بر روی iGPU و آزمون‌های لینوکس Meteor Lake انجام شده بود.

آزمون‌های Intel Meteor Lake مورد بحث در اینجا به اندازه‌ای جامع نیست که مانند آن بنچمارک 370 CPU گذشته باشد، اما همچنان کافی است تا تصویری واضح از تکامل iGPU اینتل از اواخر سال 2018 تا اواخر سال 2023 را به تصویر بکشند.

در ادامه، دو نمودار اصلی از آزمون‌های Phoronix را مشاهده می کنید: یکی برای مصرف برق از هر پردازنده در طول آزمون و دیگری برای میانگین هندسی تمام نتایج آزمون برای هر پردازنده.

آزمون‌های گرافیک یکپارچه Meteor Lak اینتل توسط Phoronix

 

آزمون‌های گرافیک یکپارچه Meteor Lak اینتل توسط Phoronix

پس از آن، به بررسی برخی از بازی‌ها و بنچمارک‌های مصنوعی مورد استفاده می‌پردازیم، و نتایج کامل از این لینک قابل دسترسی هستند.

اولین نتایج بنچمارک نشان می‌دهد که این بهبود‌ها از نسل به نسل‌های گذشته Intel Meteor Lake بسیار چشمگیر است. این در واقع بزرگترین پیشرفت iGPU اینتل در مدت زمان زیادی است، و نتایج تست ترکیبی از بازی‌ها و بنچمارک‌های ۳D کمک می‌کند تا تصویری واضح از این تفاوت را مشاهده کنید.

همچنین نتایج مصرف برق در طول آزمون نشان داد که حتی در حالت استفاده کامل، نسل جدید اینتل با میانگین نصف مصرف  انرژی نسبت به نسل گذشته عمل می‌کند.

 

دسته بندی ها : اخبار
برچسب ها :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *