صفحه اصلی

کنسول دستی با پردازنده AMD Ryzen 7840U برای رقابت با Rog Ally و Deck Deck

۲۹ آذر ۱۴۰۲

معرفی دستگاه بازی دستی جدید با پردازنده AMD Ryzen 7840U برای رقابت با ROG Ally و Steam Deck

معرفی دستگاه بازی دستی جدید با پردازنده AMD Ryzen 7840U برای رقابت با ROG Ally و Steam Deck

AOKZOE با انتشار دستگاه A2 خود در Indiegogo، آخرین دستگاه‌های بازی‌های تلفن همراه را با استفاده از پردازنده AMD Ryzen 7840U و iGPU Radeon 780M بر اساس معماری RDNA به بازار عرضه کرده است که باعث می‌شود این دستگاه در همان کلاس عملکردی با ROG Ally با پردازنده Z1 Extreme و هر دستگاه دیگری با پردازنده Ryzen 7840U یا Z1 Extreme قرار بگیرد.

در مقایسه با Steam Deck که اکثراً برای بازی‌های 720p (1280×800) مناسب است، بیشتر دستگاه‌های با پردازنده Z1 Extreme یا Z840U از صفحه‌نمایش‌های 1200p استفاده می‌کنند که AOKZOE A2 نیزف این الگو را ادامه می‌دهد.

از ویژگی‌های برجسته این دستگاه استفاده از کلیدهای انالوگ hall-effect و دسته‌های بازی می باشد، همچنین یک صفحه‌نمایش IPS 7 اینچی بدون حاشیه و با رزولوشن 1200p (1920×1200) و نورپردازی RGB در اطراف دسته‌های بازی است. مقایسه با ROG Ally که اندازه حاشیه بزرگتری دارد اما فقط دارای کلیدهای آنالوگ hall-effect است، این دو، ارتقاء قابل توجهی هستند.

متأسفانه، هیچ منبع رسمی برای AOKZOE A2 جزئیات نرخ تازه‌سازی صفحه‌نمایش را نشان نمی‌دهد. با توجه به اینکه ROG Ally از صفحه‌نمایش IPS 1200p مشابهی که با نرخ تازه‌سازی 120 هرتز عمل می‌کند استفاده می‌کند، حذف این اطلاعات، احتمال واقعی بودن نرخ 60 هرتز برای دستگاه A2 را فراهم می‌کند.

اگر ین اطلاعات صحیح باشد، AOKZOE A2 تعویض‌های جالبی انجام می‌دهد. در واقع، ما مطمئن نیستیم که این ارتقاء حافظه RAM به دستگاه‌های تلفن همراه مانند این لزومی داشته باشد، اما 120 هرتز در ROG Ally، زمانی که سعی در اجرای بازی‌های مدرن بر روی این دستگاه‌ها شود! بسیار مشکوک است. در عمل تقریباً فقط با بازی‌های 2D یا بازی‌های 3D سبک مفید است.

تصمیم‌های دیگری که برای این دستگاه گرفته شده، کمی عجیب هستند، به ویژه اختصاص این میزان هزینه برای حافظه RAM زمانی که به جای آن می شد با قیمت پایین‌تر یا صفحه‌نمایش بهتر محصول را تولید کرد.

همچنین این سؤال مطرح است که آیا A2 می تواند در این بازار بزرگ در برابر رقبای بسیار قدرتمند، که در حال حاضر تحت سلطه Deck Steam (و New Steam Deck OLED) است ، با سایر OEM های بزرگ مانند ASUS و Lenovo، مقاومت کند.

این دستگاه قرار است در تاریخ 21 دسامبر عرضه شود و قیمت اولیه آن برای مدل Ryzen 7840U از 699 دلار برای پیکربندی 32 گیگابایت رم + 512 گیگابایتی PCIE 4.0 SSD شروع می شود.

 

دسته بندی ها : اخبار
برچسب ها :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *