صفحه اصلی

کمیسیون اروپا دوباره اینتل را 400 میلیون دلار جریمه کرد

۳۱ شهریور ۱۴۰۲

fine

EU دوباره 400 میلیون دلار جریمه بر اینتل تحمیل کرد

بر اساس گزارش رویترز، کمیسیون اروپا بار دیگر اینتل را به پرداخت 376.36 میلیون یورو (400.26 میلیون دلار) جریمه کرده است و دلیل آن سوء استفاده این شرکت از تسلط بر بازار در بخش تراشه های کامپیوتری است.

این تصمیم در پی لغو جریمه قبلی 1.06 میلیارد یورویی که در سال 2009 بر اینتل تحمیل شده بود توسط دادگاه عمومی اتحادیه اروپا صادر شد. مجازات اولیه برای تلاش های اینتل برای تضعیف AMD در بازار پردازنده های x86 بود. پیش از این، کمیسیون مذکور استدلال کرده بود که اینتل با انگیزه های مالی به تولیدکنندگان کامپیوتر بر رقابت در بازار تأثیر منفی گذاشته است.

اما دادگاه این ادعا را رد کرده بود و منجر به ابطال جریمه سنگین شد. تمرکز این جریمه جدید بر تراکنش‌های اینتل بین سال‌های 2002 تا 2006 با تولیدکنندگان بزرگ رایانه مانند ایسر، اچ‌پی و لنوو است. گفته می‌شود که هدف از معاملات اینتل با این تولیدکنندگان متوقف کردن یا حتی توقف معرفی محصولاتی بود که پردازنده‌های مرکزی رقبای خود را در خود جای داده بودند.

در اوایل دهه 2000. در آن زمان، اینتل بیشتر با AMD رقابت می کرد، اگرچه تامین کنندگان پردازنده های کوچکتر x86 دیگری نیز وجود داشت. دادگاه در رای اخیر خود، این تخفیف ها را سوء استفاده آشکار از موقعیت قدرتمند اینتل در بازار دانست. با این حال، تصمیم دادگاه در سال گذشته برای لغو جریمه اصلی بر اساس رد سوء استفاده از بازار اینتل نبود. بلکه به دلیل ابهامات مربوط به نحوه ارتباط جریمه با اقدامات مشکوک اینتل بود.

تصمیم مجدد کمیسیون اروپا برای جریمه اینتل با هدف رسیدگی به این ابهامات و پاسخگویی غول فناوری به خاطر اقدامات خود در دوره مشخص شده است. به طور خلاصه، در حالی که رویه های بازار اینتل از سال 2002 تا 2006 به عنوان توهین آمیز شناخته شده است، مجازات های دقیق و توجیهات آنها مورد تایید قرار گرفته است. جریمه اخیر کمیسیون اروپا به دنبال اصلاح نظارت های گذشته و اطمینان از عدم سوء استفاده از تسلط اینتل بر بازار به ضرر رقبا و صنعت گسترده تر است.

دسته بندی ها : اخبار

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *