صفحه اصلی

کشف قاچاق 53000 تراشه آمریکایی به چین در کره جنوبی!

۰۹ بهمن ۱۴۰۲

کشف، محموله 53000 تایی از تراشه های آمریکایی با ارزش 12 میلیون دلار که به چین قاچاق می شد!

کشف، محموله 53000 تایی از تراشه های آمریکایی با ارزش 12 میلیون دلار که به چین قاچاق می شد!

دفتر گمرک کره جنوبی عملیات قاچاق تراشه را که شامل 53،000 تراشه با ارزش 11.6 میلیون دلار بود، کشف کرده است و این امر با ارزش‌ترین کشف قاچاق تراشه به حساب می‌آید (از طریق BusinessKorea).

تمام افراد مدیریتی این شرکت به جرمی که در سه سال انجام شده است، توسط دادستان مورد اتهام قرار گرفته‌اند.

از اوت 2020 تا اوت 2023، شرکت A به صورت قانونی تراشه‌های ساخت آمریکا را خریداری کرده و آن‌ها را به کره جنوبی وارد کرده است.

بخشی از این تراشه‌ها به صورت قاچاقی با 144 سفر فردی هوایی، به سادگی با عدم اظهار آن‌ها به گمرک به چین منتقل شده‌اند.

بسیاری از قاچاقچیان مقیاس کوچک در گذشته سعی کرده‌اند CPU و GPU مصرفی را به چین وارد کنند، این عملیات شامل تراشه‌هایی بود که برای تبدیل سیگنال‌های آنالوگ به دیجیتال استفاده می‌شوند.

از آنجایی که این تراشه‌ها به طور قابل تصوری می‌توانند برای سلاح‌های کشتار جمعی استفاده شوند، از سال 2020 تحت محدودیت‌های صادرات و واردات بوده‌اند.

البته، شرکت A احتمالاً یک ردیابی کاغذی را هنگام خرید این تراشه‌ها به جای گذاشته است، اما این شرکت توانسته است طرح خود را با کسب سود از یک کسب و کار قانونی مخفی نگه دارد.

عملیات قاچاق از نظر ارزش و احتمالاً از نظر کمیت، بزرگترین عملیات قاچاق است. رکورددار قبلی در اخباری که پوشش داده ایم، تلاش برای قاچاق 4 میلیون دلار CPU، SSD و سایر لوازم الکترونیکی از هنگ کنگ به چین بود. قاچاقچی بدشانس نیز به طور مشابه کالاهای خود را به اشتباه به مأموران گمرک اعلام کرد، اما آنها فریب نخوردند و متعاقباً همگی دستگیر شدند.

یک تفاوت اساسی در عملیات قاچاق کره جنوبی در مقایسه با اکثر عملیات های دیگر این است که همه کالاها با موفقیت قاچاق شدند و این جرم تا ماه ها پس از گزارش، کشف نشده بود.

هر چند که مدیرعامل و افراد مدیریتی شرکت A احتمالاً با پیامدهای جدی روبه‌رو خواهند شد، احتمالاً تراشه‌ها برای مقاصدی استفاده می‌شوند که تاکنون مشخص نیست، شاید حتی درون سلاح‌های کشتار جمعی همانطور که دولت آمریکا ترسیده است.

دسته بندی ها : اخبار
برچسب ها :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *