صفحه اصلی

کاهش 8 درصدی فروش کارت گرافیک در چین از اکتبر تا نوامبر

۰۲ دی ۱۴۰۲

معاملات فروش کارت گرافیکی تولید چین از ماه اکتبر تا نوامبر 8 درصد کاهش یافته است اما همچنان در مقایسه با سال گذشته 11 درصد رشد داشته است.

معاملات فروش کارت گرافیکی تولید چین از ماه اکتبر تا نوامبر 8 درصد کاهش یافته است اما همچنان در مقایسه با سال گذشته 11 درصد رشد داشته است.

با توجه به گزارشی از کانال‌های  Expreview ، بازار کارت گرافیک چین از اکتبر تا نوامبر 8 درصد کاهش یافته است. در میان هشت تولید کننده بزرگ کارت‌های گرافیک، “وضعیت کلی حمل و نقل نشان داد که یک روند نزولی به دلیل کمبود فروش در فروشگاه‌های فیزیکی وجود دارد”

فروش کارت گرافیک برندها به طور یکسان کاهش نیافته‌اند؛ با این حال، GALAX رشدی نداشته است، در حالی که Colorful، Gigabyte و Maxsun به طور قابل توجهی کاهش یافته‌اند. با توجه به اینکه کارت گرافیک Colorful سهم قابل توجهی از بازار را در چین دارد، کاهش آن دلیل اصلی کاهش کلی بازار چین از اکتبر بود، علی‌رغم وضعیت خوب دیگر برندها.

از سوی دیگر، بازار در واقع 11 درصد در مقایسه با سال گذشته رشد کرده است، اگرچه کانال‌های هیئت مدیره جزئیات بیشتری در مورد برندهایی که عملکرد خوبی داشته‌اند و کدام نداشته‌اند ارائه نکرده است. دلیل ظاهری کاهش فروش، کاهش تقاضای کارت‌های گرافیکی در فروشگاه‌های فیزیکی است، در حالی که فروش آنلاین کارت گرافیک به نظر می‌رسد خوب بوده است.

کمبود مدل‌های محبوب کارت گرافیکی از جمله RTX 3060 به طور ادعایی دلیل عملکرد ضعیف فروشگاه‌های خرده فروشی بوده است. وضعیت اقتصادی گسترده‌تر چین بدون شک هم یک عامل است، زیرا این کشور در حال تجربه کاهش هزینه‌های مصرف‌کننده (کاهش تورم) است.

یکی از مسائل بحرانی برای چین، کاهش تورم آن است که ارزش ارز آن را افزایش می‌دهد، به جای تورم که باعث کاهش ارزش آن می‌شود. کاهش تورم مصرف‌کنندگان را تشویق می‌کند تا پول را نگه دارند و در نتیجه کمتر خرج کنند، که به نوبه خود تقاضای مصرف‌کننده را کاهش می‌دهد.

تحریم‌های ایالات متحده علیه چین هم یک عامل بالقوه است، زیرا RTX 4090 انویدیا دیگر قانوناً به چین صادر نمی‌شود. اگرچه انویدیا در حال شتاب‌دهی به RTX 4090D قانونی خود است تا جایگزین 4090 اصلی شود، اما به نظر می‌رسد که عدم حضور موقت 4090 در بازار تأثیر منفی بر فروش خواهد داشت.

 

دسته بندی ها : اخبار
برچسب ها :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *