صفحه اصلی

کاهش دمای AMD Ryzen 8700g تا 25 درجه سانتیگراد با تکنیک Delidded

۲۳ بهمن ۱۴۰۲

بهبود عملکرد و دمای پردازنده AMD Ryzen 8700g با استفاده از تکنیک Delidding

بهبود عملکرد و دمای پردازنده AMD Ryzen 8700g با استفاده از تکنیک Delidding

AMD به تازگی چهار مدل از APU های Ryzen 8000G “Phoenix” را برای رایانه های رومیزی معرفی کرد، اما به سرعت آشکار شد که این چیپ ها از جنس thermal paste برای رابط حرارتی استفاده می‌کنند.

امروز، متخصص اورکلاکینگ Roman ‘Der8auer’ Hartung، تست هایی را که نشان دهنده بهبود عملکرد و کاهش دماهای موجود از طریق Delidding بر روی این APU های جدید AMD است، منتشر کرد، به ویژه برای بالاترین مدل آن‌ها یعنی Ryzen 8700G.

بهبود عملکرد پردازنده نیز ممکن است تا 17%  بهبود پیدا کند. در ابتدای ویدئوی (لینک یوتیوب) خود، Der8auer تاکید کرد که چون پردازنده‌های Ryzen 8000G بیشتر به قطعات موبایل مرتبط هستند، از جایگزینی با thermal paste به جای solder TIM استفاده می‌کنند.

این معمولا به این معنی است که Delidding پردازنده و جایگزینی thermal paste با liquid metal، بهبود‌های عالی خواهد داشت. قبل از شروع تست های خود، Der8auer فکر کرد که مقایسه پردازنده جدید Ryzen 8700G با پردازنده معتبر Ryzen 7950X می‌تواند مفید باشد.

بر روی Ryzen 8700G، شما تنها می‌توانید این نوع از قطعات را با نگاه کردن به زیر IHS مشاهده کنید. بررسی تصویری باعث شد که Der8auer نگران شود که ابزار Delid-Die-Mate Ryzen 7000 ممکن است با چیپ‌های Ryzen 8000G سازگار نباشد.

Ryzen 8700G بدون آسیب Delidded شد، بنابراین برنامه آزمایشات می‌توانست ادامه یابد. Der8auer  پردازنده Ryzen 8700G را در سه تنظیم مختلف و با سه استراتژی ساعت قدرت تست کرد.

قبل از Delidding، او 8700G را به صورت استاندارد تست کرد، با PBO و با اورکلاک دستی در 5.0 گیگاهرتز. پس از Delidding، او همان تست ها را با استفاده از یک 8700G که دارای KryoSheet بین قالب و IHS بود، و در نهایت با استفاده از Liquid Metal انجام داد.

او توجه کرد که Ryzen 8700G با اورکلاک دستی حدود 5% پس از Ryzen 7700X در Cinebench با اورکلاک 5.0 گیگاهرتز عمل خواهد کرد. با این حال، برخی افراد به دلیل iGPU قوی، احتمالاً پردازنده Phoenix رومیزی را ترجیح می‌دهند.

این تست ها نشان می‌دهد که با استفاده از تکنیک Delidding و جایگزینی thermal paste با liquid metal، می‌توان بهبود‌های چشمگیری در عملکرد و دمای پردازنده Ryzen 8700G داشت.

این موضوع نشان می‌دهد که این تکنیک می‌تواند برای افرادی که به دنبال بهینه سازی و افزایش عملکرد سخت‌افزار هستند، گزینه‌ای جذاب باشد.

AMD می گوید DDR5-6000 دو کانال نقطه عطف APU های Ryzen 8000G است

دسته بندی ها : اخبار
برچسب ها :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *