صفحه اصلی

چین شروع به تولید انبوه اولین کنترلر SSD داخلی PCIe 5.0 کرد

۰۷ مهر ۱۴۰۲

اولین کنترلر SSD داخلی PCIe 5.0 چین وارد فاز تولید انبوه شد

اولین کنترلر SSD داخلی PCIe 5.0 چین وارد فاز تولید انبوه شد

EE Times China گزارش می دهد که Yingren Technology (که در خارج از چین بیشتر با نام InnoGrit شناخته می شود) اعلام کرده است که کنترلر SSD سطح سازمانی YR S900 PCIe 5.0 وارد تولید انبوه شده است.

YR S900 که قبلاً چیزی در موردش شنیده نشده بود، نشان دهنده موفقیت قابل توجهی است زیرا اولین کنترلر داخلی PCIe 5.0 چین محسوب می شود.

YR S900

YR S900 یک کنترلر چهار کاناله بر اساس معماری منبع باز RISC-V است. این طراحی تضمین می‌کند که YR S900 با محدودیت‌های صادراتی ایالات متحده مطابقت دارد، بنابراین شرکت هنگام طراحی و ساخت کنترلر با موانعی مواجه نمی‌شود. با این حال، Yingren Technology رمز فرآیند تولید YR S900 را فاش نکرد.

YR S900 از رابط سریع PCIe 5.0 استفاده می کند و به طور کامل از پروتکل NVMe 2.0 پشتیبانی می کند. طراحی تا حدی منعطف دارد که امکان پیکربندی 16 کانال یا 18 کانال را فراهم می کند. مهمتر از آن، YR S900 با NAND اصلی همه سازندگان مشهور سازگار است. کنترلر PCIe 5.0 به خوبی با NAND از یانگ تسه Memory Technologies Corp (YMTC) هماهنگ است.

عملکرد YR S900

در یک نمایش کوتاه، YR S900 اعداد عملکردی بسیار رقابتی را به نمایش گذاشت. کنترلر PCIe 5.0 سرعت خواندن و نوشتن متوالی را به ترتیب تا 14 گیگابایت در ثانیه و 12 گیگابایت بر ثانیه ارائه می دهد.

عملکرد تصادفی با 3.5 میلیون خواندن IOPS و 2.5 میلیون IOPS برای خود به ثبت رسانید. عملکرد YR S900 با کنترلر PS5026-E26 Phison قابل مقایسه است که موج PCIe 5.0 فعلی مصرف کننده را تامین می کند.

 

راه حل YR S900

InnoGrit کنترلر YR S900 را به موتور ECC نسل سوم این شرکت مجهز کرده است تا رمزگذاری و رمزگشایی 4K LDPC را بهینه کند. به گفته این شرکت، آنها در کنار یک راه حل هیبریدی تطبیقی جدید ECC کار می کنند که طبق گزارش ها عملکرد TLC و QLC NAND را افزایش می دهد.

هنگامی که InnoGrit با XL-Flash Kioxia جفت شد، تأخیر خواندن تصادفی 4K را تا 10us ثبت کرد. این روش پیاده سازی بازده داده بالاتر و مزایای دیگری مانند پایداری و عمر طولانی تر را ارائه می دهد.

مجموعه ویژگی‌های YR S900 شامل FDP (جای‌گذاری داده‌های انعطاف‌پذیر)، مجازی‌سازی سخت‌افزار SR-IOV، CMB (بافر حافظه کنترل‌کننده) و الگوریتم‌های مختلف رمزگذاری داده‌ها می‌شود. درحالی‌که فناوری Yingren تأیید کرد که YR S900 در حال حاضر در حال تولید انبوه است.

این شرکت یک چارچوب زمانی تخمینی برای زمانی که می‌توانیم انتظار داشته باشیم این کنترلر را در ‌SSD های PCIe 5.0 سازمانی آینده ببینیم، ارائه نمی‌کند. YR S900 احتمالاً عمدتاً برای راه‌حل‌های در چین استفاده خواهد شد. با این وجود، دیدن اینکه آیا پذیرش از بازار چین فراتر می رود، جالب خواهد بود.

دسته بندی ها : اخبار

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *