صفحه اصلی

پیش نمایش پلتفرم هوش مصنوعی Ryzen توسط AMD

۲۷ شهریور ۱۴۰۲

amd پیش نمایش پلتفرم نرم افزار هوش مصنوعی Ryzen را برای توسعه دهندگان ارائه کرد

AMD پیش نمایش پلتفرم نرم افزار هوش مصنوعی Ryzen را برای توسعه دهندگان ارائه کرد

اگرچه AMD می‌گوید واحدهای پردازش شتاب‌دار سری Ryzen 7040 با موتور سخت‌افزاری Ryzen AI این شرکت بیش از نیمی از سال است که عرضه می‌شوند، اما هیچ ابزاری در دسترس عموم برای استفاده از آن وجود نداشت. این هفته AMD نسخه 0.8 پلتفرم نرم افزاری Ryzen AI خود را منتشر کرد.

هوش مصنوعی Ryzen برای Windows یک واحد سخت افزاری است که در APU های سری Ryzen 7040 این شرکت بر اساس ریزمعماری Zen 4 ساخته شده است. Vitis AI AMD یک مجموعه ابزار قوی برای استنتاج هوش مصنوعی ارائه می دهد که به طور یکپارچه با چارچوب های محبوبی مانند TensorFlow، PyTorch، و ONNX ادغام می شود.

برای بهینه سازی مدل ها برای استقرار سخت افزار، AMD ابزارهای تخصصی کوانتیزاسیون را ارائه می دهد.برای یک تجربه توسعه ساده، ONNX Runtime اجرای کارآمد مدل های ONNX را در دستگاه های AMD تضمین می کند.

AMD کانتینرهای Docker از پیش پیکربندی شده متناسب با چارچوب های خاص را ارائه می دهد. علاوه بر این، این پلتفرم از ادغام با محیط‌های توسعه محبوب مانند Visual Studio و Python پشتیبانی می‌کند و توسعه هوش مصنوعی را آسان‌تر می‌کند. ارسال نرم‌افزار پشتیبانی از هوش مصنوعی توسط AMD به موقع است: رقیب اصلی این شرکت، اینتل، پردازنده‌های هسته‌ای نسل چهاردهم خود را با کد Meteor معرفی می‌کند. یکی از ویژگی های تعیین کننده این CPU در واقع شتاب هوش مصنوعی است. باید دید که آیا کارکرد این موتور هوش مصنوعی این شرکت با برنامه‌ها به درستی انجام می شود یا نه، اما حداقل برخی از توسعه‌دهندگان نرم‌افزار می‌توانند در آینده نزدیک از موتور هوش مصنوعی Ryzen AMD برای محصولات خود استفاده کنند.

موتور هوش مصنوعی Ryzen XDNA AMD یک شتاب‌دهنده فعال است که برای بارهای کاری استنتاج هوش مصنوعی با شدت پایین مانند پردازش صدا، عکس و ویدیو طراحی شده است. هدف آن ارائه زمان پاسخ سریع‌تر نسبت به خدمات آنلاین است و نسبت به راه‌حل‌های مبتنی بر CPU یا GPU از مصرف انرژی کارآمدتری استفاده می کند. این موتور می تواند تا 4 جریان همزمان هوش مصنوعی را مدیریت کند و دستورالعمل های INT8 و bfloat16 را پردازش کند. AMD ادعا می کند که این موتور سریعتر از موتور عصبی پردازنده M2 اپل است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *