صفحه اصلی

پیش بینی افزایش قیمت SSD در سال 2024!

۱۰ دی ۱۴۰۲

پیش بینی می‌شود که قیمت‌های SSD در سال 2024 به افزایش یابد.

پیش بینی می‌شود که قیمت‌های SSD در سال 2024 به افزایش یابد.

TrendForce پیش بینی می‌کند که قیمت‌های فلش NAND در کوتاه مدت به میزان 50 درصد افزایش خواهد یافت، که در نهایت منجر به افزایش قیمت‌ برای SSDها خواهد شد.

این تغییرات قیمتی از پیش در بازار  فلش NAND قابل مشاهده است که DRAMeXchange آن را پیگیری می‌کند. ما جدولی از قیمت‌های متوسط به پایان هر ماه با بهترین داده‌ها موجود از Wayback Machine تهیه کرده‌ایم.

میانگین قیمت DRAM و NAND Spot بر اساس ماه

از ماه ژوئیه امسال که قیمت‌های NAND به حداقل رسیده بودند، ما قیمت‌های ماهانه به تدریج بالاتر را مشاهده کرده‌ایم. امروز، قیمت‌های تراشه‌های 512 گیگابایتی TLC نسبت به ژوئیه 120 درصد بالاتر است و تراشه‌های 256 گیگابایتی و 128 گیگابایتی نیز به ترتیب 60 و 22 درصد افزایش یافته‌اند.

از دسامبر تا امروز، قیمت‌های تراشه‌های 512 گیگابایتی، 256 گیگابایتی و 128 گیگابایتی TLC به ترتیب 7.4 ، 4.2 و 4.6 درصد افزایش یافته‌اند. افزایش 50 درصدی دیگر، قیمت‌ها را به حالتی که در ژوئیه 2021 دیده بودیم، باز می‌گرداند. طبق TrendForce، منبع کاهش قیمت‌ها کاهش تولید است و در مورد کلاسیکی عرضه و تقاضا، کاهش عرضه در مقابل تقاضای همان یا بیشتر، به معنی قیمت‌های بالاتر است.

سامسونگ از سپتامبر تولید خود را 50 درصد کاهش داده است، اگرچه بازار قبلاً به دلیل تخلیه موجودی بازدهی قیمت‌ها را دیده است. قیمت‌های SSD برخی مدل‌های محبوب مانند MX500 با ظرفیت 1 ترابایت را قبلاً حدود 48 دلار بود، اما امروز به 65 دلار افزایش یافته است. 35 درصد افزایش قیمت! اگر قیمت‌ها از اینجا به میزان 50 درصدی افزایش یابد، MX500 و سایر 1 ترابایتی‌ها به 100 دلار خواهند رسید، قیمت معمولی در نیمه اول سال 2022.

در نهایت، این افزایش قیمت‌ها می‌تواند تأثیرات گسترده‌ای بر روی صنعت فناوری اطلاعات و ارتباطات (ICT) داشته باشد. با افزایش قیمت فلش NAND، قیمت SSDها نیز افزایش می‌یابد که ممکن است به چالش‌های مالی برای شرکت‌های تولیدکننده و مصرف‌کننده منجر شود. این موضوع می‌تواند تأثیرات جهانی داشته باشد و نیازمند بررسی دقیق و راهکارهای موثر برای مدیریت این تغییرات قیمتی است.

در نتیجه، باید به دقت توجه داشت که چگونه این افزایش قیمت‌ها می‌تواند به تأثیرات مختلفی در بازار فناوری اطلاعات و ارتباطات منجر شود و چگونه این تغییرات می‌تواند بر روی صنعت و مصرف‌کنندگان تأثیر بگذارد.

 

دسته بندی ها : اخبار
برچسب ها :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *