صفحه اصلی

پک AMD Ryzen Z1 با هسته های Zen 4 و Zen 4c

۰۱ مهر ۱۴۰۲

yzen

AMD از پک Zen 4 و Zen 4c در Ryzen Z1 استفاده می کند

هنگامی که AMD در اوایل سال جاری واحدهای پردازش سریع Ryzen Z1 و Ryzen Z1 Extreme خود را برای کنسول‌های بازی دستی معرفی کرد، مشخص شد که این دو پردازنده بسیار متفاوت هستند. اما یک CPUID جدید کشف شده توسط @InstLatX64 نشان می دهد که Ryzen Z1 وانیلی در واقع بر اساس سیلیکون Phoenix 2 با هسته های Zen 4 و Zen 4c است.

APU سری Ryzen 7040 (Phoenix) AMD دارای هشت هسته Zen 4 با کارایی بالا و یک هسته GPU است. با 12 واحد محاسباتی (768 پردازنده جریان)، در حالی که Phoenix 2 ترکیبی از شش هسته دارد: دو هسته Zen 4 با کارایی بالا و چهار هسته Zen 4c کم مصرف که به طور قابل توجهی فشرده تر هستند.

در همین حال، Phoenix 2 همچنین یک پردازنده گرافیکی Radeon را تنها با چهار واحد محاسباتی (256 پردازنده جریانی) ادغام می‌کند که تقریباً سه برابر کمتر از GPU مورد استفاده در Z1 Extreme است. پیکربندی Phoenix 2 نشان می دهد که AMD به جای راه حل های بازی، این سیلیکون را برای لپ تاپ های مقرون به صرفه تر هدف قرار داده است،

اما Ryzen Z1 رسما به عنوان یک APU برای کنسول های بازی قرار گرفته است. در حال حاضر، تنها دستگاهی که از Ryzen Z1 AMD استفاده می کند نسخه ROG Ally ایسوس با قیمت 599 دلار است.

با این حال، Asus ROG Ally دست بالای قیمتی بر Ryzen Z1 Extreme با قیمتی معادل 699 دلار را دارد و مشخص نیست که آیا قیمت پایین تر 100 دلاری عملکرد پردازنده گرافیکی سه برابر پایین تر و پیکربندی CPU پایین تر را توجیه می کند یا خیر.

در حالی که ما فقط می توانیم تعجب کنیم که هسته های Zen 4c چقدر قابل توجه هستند اما این هسته کندتر از هسته های Zen 4 در مورد Ryzen Z1 در مقابل Ryzen Z1 Extreme می باشد، مشکل اصلی عملکرد واضح این تراشه در بازی ها، ظاهراً GPU آن است تا CPU.

دسته بندی ها : اخبار

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *