صفحه اصلی

پهبادها حتی اگر مخفی شوند توسط Raspberry Pi و هوش مصنوعی شناسایی می شوند

۱۱ مهر ۱۴۰۲

Raspberry Pi پهپادهای مخفی را با استفاده از صدا ردیابی می کند

Raspberry Pi پهپادهای مخفی را با استفاده از صدا ردیابی می کند

ما قبلاً سهم خود را از پهپادهای مجهز به رزبری پای دیده بودیم، اما این اولین باری است که یک ردیاب پهپاد با قدرت پای را مشاهده می کنیم. این پروژه توسط تیمی از محققان دانشگاه تگزاس و همچنین دانشگاه تنسی گردآوری شده و Drone Chase نامیده شده است.

این پروژه از این جهت قابل توجه است که نه تنها پهپادها را با استفاده از دوربین ردیابی می کند، بلکه می تواند محل قرارگیری پهپاد را در صورت حرکت در پشت جسمی که کاملاً دیده نمی شود، تخمین بزند.

Raspberry Pi طوری برنامه ریزی شده است که وقتی پهپاد شناسایی شد، یک کادر قرمز رنگ در اطراف آن ترسیم کند. البته، ردیابی پهپاد با استفاده از تشخیص تصویر با دوربین برای آن به اندازه کافی آسان است. جایی که واقعاً جالب می شود این است که چگونه پهپاد را در صورت پنهان شدن از دید تشخیص می دهد.

این تیم تصمیم گرفت با استفاده از صدا، مکان پهپاد را بررسی کند. کادر قرمز بر اساس مکان تخمین زده شده ظاهر می شود، حتی اگر قابل مشاهده نباشد. با توجه به مستنداتی که این تیم جمع آوری کرده است، این پروژه برای نصب روی یک وسیله نقلیه طراحی شده است.

هوش مصنوعی موجود در این سیستم با استفاده از مدلی آموزش داده شده است که به آن کمک می کند تا پهپاد را در محدوده بصری دوربین پیدا کند. این در کنار یک سیستم سفارشی طراحی شده توسط محققان استفاده می شود که از چندین میکروفون برای کمک به مثلث سازی مکان پهپاد استفاده می کند.

Raspberry Pi به همراه یک بلندگو، یک بسته باتری برای نگه داشتن وسایل و شش میکروفون مختلف در آن قرار دارد. فید ویدیویی با استفاده از دوربین کنفرانس لاجیتک BCC950 گرفته می‌شود.

این تیم از شش میکروفون استفاده می‌کند، زیرا این به دقت تخمین موقعیت پهپاد در زمانی که خارج از محدوده بصری است کمک می‌کند. شما می توانید اطلاعات بیشتری در مورد نحوه عملکرد این سیستم و همچنین نحوه توسعه آن با جزئیات بیشتر در مقاله تحقیقاتی رسمی بخوانید. اگر می خواهید نگاه دقیق تری به این پروژه Raspberry Pi داشته باشید، توصیه می کنیم مقاله DroneChase را مطالعه کنید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *