صفحه اصلی

پنتاگون YMTC تولید کننده سه بعدی 3D NAND چینی را نظامی معرفی و آن را تحریم می کند

۱۳ بهمن ۱۴۰۲

تأثیر تعیین شرکت‌های چینی مانند YMTC به‌عنوان شرکت‌های نظامی بر روی تجهیزات تولید چیپ طراحی شده در ایالات متحده

تأثیر تعیین شرکت‌های چینی مانند YMTC به‌عنوان شرکت‌های نظامی بر روی تجهیزات تولید چیپ طراحی شده در ایالات متحده

تازه‌ترین تصمیم گرفته شده توسط وزارت دفاع آمریکا، که شامل بیش از ده شرکت فناوری چینی است، شامل شرکت سازنده 3D NAND یعنی شرکت YMTC (Yangtze Memory Technologies Corp) است. این اقدام تأثیر فوری ندارد، اما منجر به ممنوعیت خرید تجهیزاتی که از چیپ‌های YTMC استفاده می‌کنند برای نیروهای مسلح آمریکا می‌شود و همچنین شرکت‌ها را از خرید تجهیزات پیشرفته تولید چیپ مبتنی بر مالکیت معنوی آمریکا منع می‌کند.

همچنین، وزارت دفاع آمریکا شرکت SMIC Hong Kong International Co Ltd را از این فهرست خارج کرد. YMTC در میان ده‌ها شرکت مستقر در چین است که در فهرست به اصطلاح 1260H گنجانده شده است که شرکت‌هایی را که با ارتش چین ارتباط دارند و احتمالاً از مجتمع صنعتی-نظامی پکن حمایت می‌کنند، شامل می شود.

YMTC به‌عنوان یک “شرکت نظامی” همراه با شرکت‌های هوش مصنوعی Yitu Technology و Beijing Megvii، سازندگان پهپاد Chengdu JOUAV و DJI Technology، تولیدکننده لیدار Hesai Technology و شرکت فناوری NetPosa نام برده شده است. تمام این شرکت‌ها فعالیت‌هایی در ایالات متحده دارند.

فهرست 1260H وزارت دفاع، که زیر قانون تصویب دفاع ملی برای سال 2021 ایجاد شده و هر سال به‌روزرسانی می‌شود، به‌عنوان یک مکانیسم برای وزارت دفاع برای شناسایی شرکت‌هایی که ممکن است با حمایت از فعالیت‌های نظامی بکینگ تهدیدی برای امنیت ملی آمریکا باشند، عمل می‌کند.

این اضافه شدن به فهرست به ممنوعیت فعالیت درون ایالات متحده منجر نمی‌شود، اما شرکت‌ها را از قراردادهای وزارت دفاع آمریکا منع می‌کند. علاوه بر این، نام‌گذاری می‌تواند منجر به اقداماتی مانند اضافه شدن به فهرست سیاه توسط وزارت خزانه‌داری آمریکا شود که به طور قابل توجهی فرصت‌های تجاری آن‌ها در ایالات متحده را محدود می‌کند.

چیز جالبی در مورد نسخه فعلی این فهرست این است که وزارت دفاع SMIC Hong Kong International Co را از فهرست خارج کرده است و ادعا کرده است که این واحد متعلق به شرکت چینی یعنی Semiconductor Manufacturing International Corp نیست.

 

دسته بندی ها : اخبار
برچسب ها :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *