صفحه اصلی

پلیس آلمان ادعا می کندبیش از 2 میلیارد دلار بیت‌کوین را توقیف کرده است

۱۱ بهمن ۱۴۰۲

مصادره بزرگترین مقدار بیت‌کوین از گردانندگان یک سایت توسط پلیس آلمان!

مصادره بزرگترین مقدار بیت‌کوین از گردانندگان یک سایت توسط پلیس آلمان!

بیش از ۲ میلیارد دلار به ارزش بیت‌کوین در یک ماموریت پیروزمند در بررسی قاچاق ویدئویی کشف شد. به گزارش دیرشپیگل پلیس آلمان در طول بررسی‌های خود درباره یک سایت قاچاق فیلم بیش از ۲ میلیارد دلار بیت‌کوین (BTC) را کشف کرده است،.

این بزرگترین مصادره ارزی توسط نیروهای پلیسی آلمان است، طبق گزارش دفتر پلیس جنایی ایالت آلمان (LKA). طبق گزارش دیرشپیگل، ۵۰٬۰۰۰ بیت‌کوین توسط پلیس در زمان بررسی دو مرد (با سن ۴۰ و ۳۷ سال) که مظنون به اداره پورتال آلمانی قاچاق فیلم بودند، در ساکسونی کشف شد.

دو مردی که در حال حاضر بازداشت شدند، به نظر می‌رسد درباره “استفاده تجاری غیرمجاز از آثاری که بدون اجازه اقدام به کپی کردن آنها و همچنین در مورد پولشویی” مورد بازجویی قرار گرفته اند، به گزارش دیرشپیگل. این به معنای “کسب درآمد از فیلم‌های دزدیده شده (بدون کپی رایت) و سپس پنهان کردن آن” است.

از آنجا که افراد متهم به نظر می‌رسد که کار خود را در این سایت فروش غیر مجاز آثار هنری در ماه مه ۲۰۱۳ به پایان رسانده‌اند، ممکن است فکر کرده‌اند که از دست ماجرا خلاص شده‌اند.

گفته می‌شود که این پورتال قاچاق فیلم بین پاییز ۲۰۰۸ و ماه مه ۲۰۱۳ بیش از ۸۸۰٬۰۰۰ فیلم و برنامه تلویزیونی کپی شده غیرقانونی را میزبانی کرده است.

برنامه‌نویسی این سایت در سال ۲۰۲۰  پس از بازداشت و پیش‌ از محاکمه، ۲۷ میلیون دلار بیت‌کوین را به پلیس تحویل داد.

این مبالغ توسط پلیس به عنوان “جبران خسارت” دسته‌بندی شدند. اما ۲ میلیارد دلار تقریبا ۷۵ برابر آن میزان است.

در این عملیات یک مجموعه گسترده از سازمان‌های دولتی و حقوقی با یکدیگر همکاری کرده‌اند تا به پیشرفت در بررسی و اقدامات قانونی مربوط به این سایت رسیدگی کنند.

به گفته Der Speigel ، دادستان عمومی در درسدن ، دفتر جنایی ایالتی ساکسونی و محققان مالیاتی از اداره امور مالیاتی در لایپزیگ توسط دفتر پلیس جنایی فدرال (BKA) و همچنین FBI در این عملیات (کشف بیت‌کوین) نقش داشته اند.

 

دسته بندی ها : اخبار
برچسب ها :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *