صفحه اصلی

پشتیبانی اولیه HWInfo از پرچمداران اینتل

۳۰ آذر ۱۴۰۲

به‌روزرسانی جدید نرم‌افزار HWInfo شامل پشتیبانی اولیه برای پردازنده‌های آینده اینتل (Panther Lake و Nova Lake) و کارت‌های گرافیک (Battlemage و Celestial) می‌شود.

به‌روزرسانی جدید نرم‌افزار HWInfo شامل پشتیبانی اولیه برای پردازنده‌های آینده اینتل (Panther Lake و Nova Lake) و کارت‌های گرافیک (Battlemage و Celestial) می‌شود.

شایعاتی راجع به این پردازنده‌ها و کارت‌های گرافیک شنیده‌ایم، اما داشتن پشتیبانی اولیه در یک ابزار تشخیصی مانند HWInfo معمولا به معنای نزدیک بودن غیررسمی به رسمی شدن آنها است (به‌رغم اینکه هنوز هیچ sku مشخصی اعلام نشده است).

آخرین به‌روزرسانی gpu-z در تاریخ ۲۶ نوامبر بوده و آخرین به‌روزرسانی از سوی aida64 extreme در تاریخ ۴ دسامبر انجام شده است که پشتیبانی اولیه برای پردازنده‌های panther lake و clearwater forest xeon را ذکر کرده است. با این حال، هیچ چیز قطعی نشده است، بنابراین بهتر است همه این اطلاعات را با یک قاشق نمک بخورید!

براساس اطلاعات فاش شده از سوی یک مهندس اینتل در LinkedIn، احتمالا Panther Lake از یک iGPU بر پایه معماری Xe3 Celestial اینتل استفاده خواهد کرد و برنامه‌ریزی شده است که در سال ۲۰۲۵ عرضه شود.

همچنین، Nova Lake که احتمالا یک پردازنده دسکتاپ علاقه‌مندانه خواهد بود، در سال ۲۰۲۶ عرضه خواهد شد. منابع اشاره کرده‌اند که این پردازنده دارای حداکثر ۱۶ هسته P-Cores و 32 هسته eCores و ۴ هسته LP و حداکثر ۱۸۰ مگابایت حافظه آخرین سطح (LLC) خواهد بود که منجر به ۶۰٪ افزایش در IPC می‌شود.

احتمالا هر دو پردازنده در کارخانه‌های ۲۰A و ۱۸A اینتل تولید خواهند شد که در سال ۲۰۲۴ تولید می شوند. هر یک از این کارخانه‌ها از یک ترانزیستور جدید به نام RibbonFET و یک فناوری سیم‌کشی جدید به نام PowerVia برای اتصال استفاده خواهند کرد. این معماری‌ها به دقت در آنگسترم‌ها اندازه‌گیری خواهند شد، هرچند ترانزیستورهای فیزیکی کوچکتر از نانومتر نیستند. چندین عنصر جدید با این معماری‌های پردازنده مرتبط است و احتمالا یک استاندارد جدید را تعیین خواهند کرد.

دسته بندی ها : اخبار
برچسب ها :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *