صفحه اصلی

پروژه هوش مصنوعی زاکربرگ با اهداف بشردوستانه چیست

۳۰ شهریور ۱۴۰۲

پروژه بشردوستانه Zuckerberg، سیستم هوش مصنوعی را برای تحقیقات علوم زیستی برنامه ریزی می کند

پروژه بشردوستانه Zuckerberg، سیستم هوش مصنوعی را برای تحقیقات علوم زیستی برنامه ریزی می کند

سرمایه گذاری بشردوستانه مارک زاکربرگ، مدیرعامل متا، وی قصد دارد یک سیستم محاسباتی مجهز به هوش مصنوعی برای تحقیقات علوم زیستی برای مطالعه سلول های انسانی و بیماری ها بسازد.

موسسه بشر دوستانه چان زاکربرگ که توسط زاکربرگ و همسرش پریسیلا ایجاد شده است.اعلام کرد چان از سیستم محاسباتی برای اجرای مدل های هوش مصنوعی در دسترس استفاده خواهد کرد که برای چند سال در حوزه علوم زیستی مورد استفاده قرار گرفته است.

در میان پلتفرم های محبوب، آلفا فولد، گوگل دیپ مایند می تواند ساختارهای پروتئینی را پیش بینی کند، در حالی که RadImageGAN انویدیا، یک مدل هوش مصنوعی برای رادیولوژی، می تواند طیف وسیعی از شرایط پزشکی از جمله سکته، حمله قلبی و سرطان را با قدرت هوش مصنوعی مولد پیش بینی کند.این هوش مصنوعی به محققان این امکان را می‌دهد که این پیشرفت‌های فناوری را در کار خود بگنجانند، تا تلاش‌ها برای درمان، پیشگیری یا مدیریت همه بیماری‌ها را تسریع کنند.

این سیستم بر روی مجموعه داده‌های ابزار نرم‌افزار CZ Cell x Gene و همچنین منابعی از شبکه Chan Zuckerberg Biohub و موسسه Chan Zuckerberg برای تصویربرداری زیستی پیشرفته کار می کند و داده‌های در دسترس عمومی قرار می دهد.

این شرکت آخرین مدل Llama 2 خود را در ماه ژوئیه عرضه کرد و آن را به صورت رایگان به مشاغل با اندازه خاص ارائه کرد. مدل قبلی Llama در ماه فوریه عرضه شد و هر دو مدل ابتدا در اختیار محققان قرار گرفت.

زاکربرگ در آوریل به سرمایه‌گذاران گفت که متا می‌تواند از جمع‌سپاری برای کاهش هزینه‌های زیرساخت و به حداکثر رساندن ایجاد ابزارهای جدید برای مصرف‌کننده که ممکن است مردم را به سمت سرویس‌های پشتیبانی‌شده توسط تبلیغات خود به‌جای دریافت هزینه برای دسترسی به مدل‌هایش بکشاند،تا سود بیشتری کسب کند.

دسته بندی ها : اخبار

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *