صفحه اصلی

پردازنده Ryzen 7 7840U در بنچمارک های لینوکس، Meteor Lake را شکست داد

۳۰ آذر ۱۴۰۲

بازوهای موبایل AMD در آزمایش‌های لینوکس از تراشه‌های جدید Meteor Lake اینتل پیشی گرفتند.

بازوهای موبایل AMD در آزمایش‌های لینوکس از تراشه‌های جدید Meteor Lake اینتل پیشی گرفتند.

ryzen 7840u و intel core ultra 155h به یکدیگر رقابت کردند. در عرض یک هفته از تاریخ انتشار meteor lake اینتل در 14 دسامبر، core ultra 155h بیش از 300 بنچمارک پردازنده را در مقابل ryzen 7840u در محیط لینوکس انجام داد.

تست انجام شده شامل دو لپ‌تاپ بود، که 7840U توسط لپ‌تاپ Framework و 155H توسط لپ‌تاپ Acer Swift Go 14 اجرا شد. از میان صدها بنچمارک پردازنده، چند نکته مورد توجه وجود دارد.

بنچمارک پردازنده اینتل و AMD

در گزارش Phoronix میانگین هندسی تمام نتایج آزمایش‌های انجام شده بر روی هر دو پردازنده را ارائه شده است، که نشان داد Ryzen 7840U از نظر عملکرد 28٪ برتری دارد. اما حائز توجه است که این بنچمارک‌ها تنها بر روی عملکرد پردازنده تمرکز دارند و به هیچ وجه قدرتمندی iGPU موجود در هر دو پردازنده را در آزمایش‌ها مورد بررسی قرار نمی‌دهند.

این به هیچ وجه به معنای این نیست که Ryzen 7840U در کل 28٪ برتری در عملکرد لینوکس دارد. در واقع، در آزمایش هر دو پردازنده، Intel Core Ultra 155H بر روی 75 از 370 بنچمارک نمره بالاتری کسب کرد.

این بدان معناست که در حالی که 7840U برای لپ‌تاپ‌های لینوکس به طور کلی عملکرد بهتری دارد، Core Ultra 155H همچنان موفق به کسب برتری در بارهای کاری خاص شده است. این نتایج نباید به عنوان مشکل دائمی به عملکرد لینوکس Meteor Lake در نظر گرفته شوند.

با گذر زمان، اینتل ممکن است بتواند پشتیبانی از Meteor Lake بر روی لینوکس را بهبود بخشید تا موقعیت عملکردی را ارائه دهد که با عملکرد چیپ‌ها در ویندوز همخوانی داشته باشد. از سوی ویندوز، گفته می‌شود که Core Ultra 155H به طور قابل توجهی سریع‌تر از 7840U است، اما این بر اساس آزمایش‌های اینتل است که ما هنوز نتوانسته‌ایم آن را تأیید کنیم.

در هر صورت ، به نظر می رسد برنده واضح برای امروز بین Ryzen 7 7840U و Core 7 Ultra 155H پردازنده 7480U است – حداقل در صورت استفاده از لینوکس.

دسته بندی ها : اخبار
برچسب ها :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *