صفحه اصلی

پانوس پانای، مایکروسافت را به مقصد آمازون ترک می کند

۳۱ شهریور ۱۴۰۲

پانوس پانای مایکروسافت را به مقصد آمازون ترک می کند

علت ترک مایکروسافت توسط پانوس پانای، کاهش بودجه و محصول بود

اوایل این هفته، متوجه شدیم که پانوس پانای، که مدت‌ها بخش سخت‌افزار سرفیس مایکروسافت را رهبری می‌کرد، شرکت را ترک خواهد کرد. این خبر به چند دلیل ما را غافلگیر کرد.

برای شروع، پانای از زمان آغاز به کار برند سرفیس چهره بوده است و همیشه برای معرفی محصولات جدید آماده است و با علاقه در مورد کارهایی که برای توسعه هر محصول انجام می شود صحبت می کند.

در مرحله دوم، پانای قرار بود امروز در رویداد مایکروسافت که نسل بعدی سخت افزار سرفیس را معرفی می کند، روی صحنه باشد. بعداً متوجه شدیم که Panay یک موقعیت در آمازون را پذیرفت تا تیم مسئول سخت افزار Echo، Kindle و Fire را به جای دیو لیمپ هدایت کند. امروز، ما بالاخره انگیزه تصمیم پانای برای ترک مایکروسافت را توسط Business Insider متوجه می شویم.

در حالی که این خبر برای کسانی که در دنیای فناوری هستند ناگهانی بود، منابع نزدیک به پانای می گویند که او مدتی است در حال برنامه ریزی برای انتقال به آمازون بوده است. طبق همین منابع، مایکروسافت “کاهش های قابل توجهی” در بودجه اختصاص داده شده به بخش سرفیس انجام داده است. نسل بعدی سرفیس هدفون لغو شد (هدفون در حال حاضر در نسل دوم خود هست).

مایکروسافت در عوض برخی از بودجه‌هایی را که قبلاً برای سرفیس در نظر گرفته شده بود به تلاش‌های هوش مصنوعی خود اختصاص می‌دهد. توجه شدید Panay به جزئیات برای فرآیند انتها به انتها نیز ظاهراً برخی از برنامه ها را به هم ریخت. در حالی که برخی به او برچسب “diva” می زدند.

شهرت کلی پانای در شرکت در طول دو دهه تصدی او به طور کلی مورد استقبال قرار گرفته است. ساتیا نادلا، مدیرعامل مایکروسافت در بیانیه‌ای در رابطه با تصمیم Panay برای ترک این شرکت گفت: «پانوس از شما برای تأثیری که در دو دهه گذشته بر محصولات، فرهنگ، شرکت و صنعت ما داشتید متشکرم. “من از رهبری، پشتیبانی و تمام کارهایی که برای مایکروسافت و مشتریان و شرکای ما انجام داده اید سپاسگزارم.” به عنوان رئیس کسب و کار ویندوز و سرفیس در مایکروسافت، نقش او به یوسف مهدی، که به عنوان معاون شرکت و مدیر بازاریابی مصرف کننده خدمت می کرد، منتقل می شود. میخائیل پاراخین، شیلپا رانگاناتان و پاوان داولوری در پیشبرد عصر جدیدی از محصولات ویندوز، سخت‌افزار و هوش مصنوعی به مهدی ملحق می‌شوند. جالب است که ببینیم تعهد پانای به تولید تجربیات مشتری ممتاز چگونه به نقش جدید او تبدیل خواهد شد. SVP دستگاه ها و خدمات در آمازون مانند دستگاه‌های Echo، Fire و Kindle آمازون به دلیل ایجاد هزینه‌های زیادی برای سرمایه‌گذاری مشهور هستند، باید منتظر بمانیم و نحوه مدیریت و تاثیر پانوس پای را در آمازون مشاهده کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *