صفحه اصلی

ویژگی های جدید Bard هوش مصنوعی گوگل اعلام شد

۲۹ شهریور ۱۴۰۲

ویژگی های جدید Bard هوش مصنوعی گوگل اعلام شد

Google ویژگی های جدید Bard را اعلام می کند زیرا همچنان از ChatGPT عقب است

شرکت آلفابت گوگل روز سه‌شنبه اعلام کرد که بارد، هوش مصنوعی مولد این شرکت، توانایی بررسی پاسخ‌های خود و تجزیه و تحلیل داده‌های شخصی کاربران را خواهد داشت.

بعد از انتشار chatgpt، چت بات محبوب شرکت openai که با حمایت گسترده مایکروسافت تولید شد باعث ایجاد رقابتی سنگین در صنعت فناوری برای دسترسی مصرف کنندگان به فناوری هوش مصنوعی مولد شد.

در آن زمان، chatgpt سریع‌ترین برنامه مصرف‌کننده در حال رشد بود و اکنون یکی از 30 وب‌سایت برتر در جهان است.

bard مانند chatgpt موفق نبوده است. طبق گفته شرکت تحلیلی وب similarweb، در ماه گذشته، بارد گوگل183 میلیون بازدیدکننده داشته است، که این عدد تنها 13 درصد از آنچه chatgpt دریافت کرده است می باشد.

از آنجایی که گوگل به دنبال به دست آوردن جایگاه در فضای سریع هوش مصنوعی است، برنامه های افزودنی bard را به کاربران امکان می دهد تا داده های خود را وارد کنند.کاربران می‌توانند از bard بخواهند فایل‌هایشان را در google drive جستجو کند یا خلاصه‌ای از  ایمیل های صندوق ورودی gmail کاربر ارائه دهد.

جک کراچیک، مدیر ارشد محصول گوگل، گفت: در حال حاضر، کاربران bard فقط می‌توانند اطلاعات را از برنامه‌های google دریافت کنند، اما گوگل با شرکت‌های خارجی کار می‌کند تا برنامه‌های خود را در آینده به bard متصل کند. یکی دیگر از ویژگی‌های جدید در bard  کاهش یک مشکل آزاردهنده برای هوش مصنوعی مولد است: پاسخ های نادرست معروف به “توهم”. کاربران بارد می‌توانند ببینند که کدام بخش از پاسخ‌های بارد با نتایج جستجوی google متفاوت است و یا مانند آن است.

کراوچیک گفت: «ما (بارد) را به گونه‌ای ارائه می‌کنیم که اعتماد کاربران را به هوش مصنوعی مولد از طریق مسئول نگه داشتن بارد، با پاسخ ها جلب کنیم.

سومین ویژگی جدید به کاربران امکان می دهد دیگران را به مکالمات بارد دعوت کنند.

دسته بندی ها : اخبار

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *