صفحه اصلی

ویندوز 11 نسخه 24H2 جلوی انتشار ویندوز 12 را گرفت

۲۱ بهمن ۱۴۰۲

مایکروسافت اعلام کرد که ویندوز 11 نسخه 24H2 به جای ویندوز 12، تمرکز بر هوش مصنوعی خواهد بود.

مایکروسافت اعلام کرد که ویندوز 11 نسخه 24H2 به جای ویندوز 12، تمرکز بر هوش مصنوعی خواهد بود.

شایعاتی درباره‌ی ویندوز 12 برای مدتی در حال پخش بود و برخی از شایعات به سمت انتشار آن در نیمه دوم سال 2024 اشاره داشته‌اند. با این حال، مایکروسافت در یک پست بلاگ رسمی ویندوز اینسایدر اعلام کرده است که ویندوز 11 نسخه 24H2 به عنوان بروزرسانی اصلی بعدی در سال 2024 منتشر خواهد شد و این اقدام تقریباً همه‌ی شایعات مربوط به احتمال انتشار ویندوز 12 در نیمه دوم سال 2024 را بسته است.

مایکروسافت هرگز به طور رسمی اعلام نکرده بود که ویندوز 12 در حال آمدن است یا وجود آن را به هر نحوی اعلام کرده باشد، اما شواهد کافی وجود داشت که باعث شایعات درباره‌ی احتمال انتشار “ویندوز 12” در سال 2024 شده بود. حتی مدیرعامل کوالکام نیز شایعاتی درباره‌ی احتمال آمدن ویندوز 12 در این سال ارائه کرده بود.

برنامه‌ریزی مایکروسافت برای سال 2024 به سمت به‌روزرسانی‌های بزرگ ویندوز 11 اشاره داشت که شامل تلاش‌های بزرگ برای یکپارچه‌سازی هوش مصنوعی در سراسر سیستم‌عامل بود و این امر باعث شایعاتی شده بود که ممکن است مایکروسافت تمامی این ویژگی‌های جدید را در یک نسخه جدید از ویندوز بسته‌بندی کند به جای اینکه آن‌ها را به ویندوز 11 ادامه دهد.

این استدلال از تاریخچه‌ی قبلی مایکروسافت با ویندوز 11 آمده است، جایی که مایکروسافت وجود ویندوز 11 را درون ویندوز 10 تا زمان اعلام آن مخفی نگاه داشت.

ویندوز 11 ابتدا به عنوان به‌روزرسانی ویژگی‌های ویندوز 10 با نام “Sun Valley” دسته‌بندی شده بود، قبل از آنکه در اواخر سال 2021 به عنوان ویندوز 11 معرفی شود. اما اکنون ما می‌دانیم که این اتفاق نخواهد افتاد.

در آخرین پست بلاگ ویندوز اینسایدر، اعلام شده است که تمامی ساختارهایی که با شماره 26 در کانال‌های کانری و دویلوپر منتشر می‌شوند، از این پس به عنوان ویندوز 11 نسخه 24H2 شناخته خواهند شد.

این تغییرات برنامه‌های مایکروسافت برای سال 2024 را تغییر نمی‌دهد؛ تمامی ویژگی‌های مورد انتظار برای ویندوز 12 زیر بروزرسانی ویندوز 11 نسخه 24H2 منتشر خواهند شد.

انتظار می رود ویندوز 11 نسخه 24H2 یک تکه عظیم باشد که در کل سیستم عامل AI ادغام خواهد شد ، و از واحدهای جدید پردازش عصبی با شتاب سخت افزاری (یا NPU) موجود در تمام “رایانه های هوش مصنوعی” که در اوایل سال جاری اعلام شده است ، استفاده می کند. همچنین تنها به روزرسانی، مهمترین ویژگی ویندوز 11 برای کلیت 2024 خواهد بود.

گفته می شود ، ویندوز 11 هنوز با پچ های کوچکتر با عنوان به روزرسانی های “Moment” پشتیبانی می شود.

احتمالاً این ایده خوبی است که مایکروسافت ویندوز 12 را عرضه نکرده است. به این دلیل که هنوز ویندوز 11 در تلاش است تا مورد پذیرش قرار گیرد و به اندازه ویندوز 10 محبوب نیست. افزودن سیستم عامل سوم به این ترکیب، پایگاه کاربران ویندوز را بیش از پیش متلاشی می کند.

مایکروسافت هنوز هم می‌تواند ویندوز 12 را در آینده راه‌اندازی کند، امابه احتمال خیلی زیاد امسال نه.

 

دسته بندی ها : اخبار
برچسب ها :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *