صفحه اصلی

ویندوز 11 موجب تغییر رابط کاربری Windows Installer شد

۰۹ بهمن ۱۴۰۲

تجربه نصب مدرن‌تر در ویندوز 11 ساخت 26040 !

تجربه نصب مدرن‌تر در ویندوز 11 ساخت 26040 !

مایکروسافت برای اولین بار از زمان عرضه ویندوز ویستا تجربه نصب ویندوز را به‌روزرسانی کرده است. رابط کاربری نصب ویندوز از طریق رسانه‌های سیستم عامل ویندوز به‌روز شده است و در نسخه پیش‌نمایش ویندوز 11 ساخت 26040 (کانال کاناری) معرفی شده است. این به هیچ عنوان یک اشتباه نیست، بلکه طراحی آن “بسیار ساده‌تر و مدرن‌تر” است.

در وب‌لاگ ویندوز، خوانندگان توجیه شده‌اند که رابط کاربری جدید نصب ویندوز کاهش کیفیت نداشته است. توسعه‌دهنده از معرفی این تجربه نصب جدید ویندوز به شدت متعجب بود و در یک توییت اعلام کرد که “غیرممکن اتفاق افتاده است.” او انتظار دارد که رابط کاربری جدید نصب ویندوز در زمان عرضه نسخه اصلی بعدی ویندوز موجود باشد. آیا این نسخه ویندوز 12 خواهد بود؟

اگر می‌خواهید تجربه نصب ویندوز 11 ساخت 26040 (کانال کاناری) را بیشتر ببینید، NTDEV یک ویدیوی آموزشی تهیه کرده است که در بالا قرارگرفته است.

واضح است که تا این مرحله، مایکروسافت هنوز تمام نقاط ضعف رابط کاربری نصب ویندوز تجدیدشده خود را برطرف نکرده است. یک دیگر از فعالان توییتر در حوزه فناوری، باب پونی، توجه کرده است که پیوندهای پشتیبانی مایکروسافت در رابط کاربری جدید به خوبی یکپارچه نشده‌اند.

آیا تا کنون تعجب کرده‌اید که چه اتفاقی می‌افتد اگر یکی از پیوندها در پایین سمت چپ رابط کاربری نصب ویندوز جدید معرفی شده در ویندوز 11 ساخت 26040 را کلیک کنید؟ هر دوی آنها پیامی را نشان می‌دهند که به شما می‌گوید که برای بازدید از آن URL کلیک کنید، که شما باید آن را به‌صورت دستی در دستگاه دیگری تایپ کنید.

باب پونی متوجه شد که اگر شما در نزدیکی پایین سمت چپ رابط کاربری نصب کننده بر روی “پشتیبانی” کلیک کنید، پنجره بازشونده به شما یک URL ارائه می‌دهد که شما باید آن را یادداشت کرده و بعداً تایپ کنید، مگر اینکه دوربین دستگاه هوشمند شما بتواند آن را تجزیه و تحلیل کند، شاید!

این به‌روزرسانی نشان می‌دهد که مایکروسافت هنوز به‌طور کامل تمام نقاط ضعف رابط کاربری نصب ویندوز تجدیدشده خود را برطرف نکرده است، اما این یک گام مهم به سوی بهبود تجربه کاربری در نصب ویندوز است.

سایر موارد جدید در ویندوز 11 Insider Preview Build 26040 (کانال قناری) شامل:

  • امکان دسترسی به تصاویر ویندوز “فوراً” (instantly) از دستگاه هوشمند شما است.
  • وضوح صوتی با هوش مصنوعی که کاهش سر و صدای عمیق ، لغو اکو و حذف Reverberation را ارائه می دهد.
  • ویژگی مدیریت خودکار حساب Windows LAPS
  • قابلیت کشف بهتر پخش صفحه نمایش
  • پشتیبانی از USB 80 گیگابیت بر ثانیه نیز در این نسخه ارائه شده است، اما در ابتدا فقط در دستگاه‌های منتخبی که پردازنده‌های موبایل نسل چهاردهم اینتل سری HX رادارند.

همچنین فهرست طولانی‌ای از پیشرفت‌ها برای Copilot، File Explorer، Task Manager، Narrator، Input و غیره وجود دارد. برای جزئیات کامل لینک وبلاگ را در مقدمه بزنید.

 

دسته بندی ها : اخبار
برچسب ها :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *