صفحه اصلی

ویندوز 11 در آپدیت جدیدش امکان اتصال به Wi-Fi از طریق دوربین و QR فراهم می کند

۲۶ بهمن ۱۴۰۲

ویندوز 11 در آپدیت جدیدش امکان اتصال به Wi-Fi از طریق دوربین و QR فراهم می کند

به‌زودی بروزرسانی ویندوز 11 امکان اتصال به وای فای از طریق برنامه دوربین و کدهای QR را فراهم می کند.

Windows 11 Build 26052 (که اکنون به طور رسمی Windows 11 24H2 نامیده می شود) ویژگی جدیدی خواهد داشت که به برنامه دوربین اجازه می دهد تا کدهای QR را برای اتصال یکپارچه Wi-Fi در هات اسپات های عمومی اسکن کند.

نوت‌بوک‌ها، رایانه‌های رومیزی، تبلت‌هایی مانند سرفیس پرو و هر دستگاه دیگری که دوربین دارد (یا می‌تواند از دوربین متصل استفاده کند) اکنون می‌تواند از کدهای QR طراحی‌شده برای دستگاه‌های تلفن همراه استفاده کند. هنگامی که برنامه دوربین کد QR را اسکن می کند، نام SSID و رمز عبور مورد نیاز برای اتصال را ارائه می دهد.

اگرچه بسیاری استدلال می کنند که این فقط برای تبلت های ویندوزی با دوربین داخلی مفید است، نوت بوک های 2 در 1 نوع دیگری از دستگاه هایی هستند که از این ویژگی بهره مند می شوند.

از آنجایی که ویندوز 11 در دستگاه‌های بازی قابل حمل نیز استفاده می‌شود، دستگاه‌های آینده با دوربین‌های داخلی – یا اگر شخصی یک دوربین USB-C را برای دستگاه‌های موجود مانند ROG Ally و MSI Claw استفاده کند، به راحتی می تواند به شبکه های Wi-Fi دسترسی پیدا کند.

ویندوز 11 24H2 و چندین نسخه بتا شامل تنظیمات امیدوارکننده و ویژگی‌هایی هستند که ترکیبی از آنها باید تجربه بهتری از کیفیت کارکردن را در مقایسه با نسخه‌های قبلی Windows 11 (و ویندوز 10) ارائه دهد.

بسیاری از گیمرهای رایانه شخصی برای استفاده از عملکردهای بومی مانند HDR به ویندوز 11 نقل مکان کرده اند. سایر ویژگی‌ها مهم در این بروز رسانی ها عبارتند از پشتیبانی از سمعک «صدای کم انرژی» و پشتیبانی بیشتر از فرمت فشرده‌سازی فایل، و همچنین به‌روزرسانی‌های مدیریت رنگ ، که در نهایت به کاربران ویندوز اجازه می‌دهد از مانیتورهای OLED با قابلیت HDR استفاده کنند.

مایکروسافت همچنان در حال آزمایش ویژگی بومی مقیاس‌بندی با وضوح فوق‌العاده است که قبلاً توسط کاربران حرفه ای در ساخت پیش‌نمایش 24H2 ویندوز 11 کشف شده بود. اما هیچ تضمینی وجود ندارد که آیا این ویژگی در انتشار عمومی گنجانده شود، یا خیر!

انتظار می‌رود که نسخه 24H2 ویندوز 11 در نیمه دوم سال 2024 منتشر شود. با نسخه 25977 ویندوز 11 قناری، کاربران می‌توانند یک کد QR برای اشتراک‌گذاری دسترسی Wi-Fi و نقاط اتصال تلفن همراه (هات اسپات) ایجاد کنند – هرچند مایکروسافت تأیید نکرده است که آیا این ویژگی در نسخه نهایی وجود دارد یا خیر.

در حالی که بسیاری از به‌روزرسانی‌های ویندوز 11،  این انتظار را داشته باشند که منجر به مهاجرت تقریباً 50 درصد از کاربران ویندوز 10 به Windows 11 شده است (حداقل طبق گفته‌های Steam)، این امکان وجود دارد که بسیاری از آنها بخاطر این تغییرات در ویندوز به ویندوز 11 مهاجرت کرده اند. قابل درک است که این به‌روزرسانی‌های QOL جدید باید به نفع بسیاری از کاربران باشد.

یکی از ایرادات امنیتی مربوط به این ویژگی Windows 11 این است که هکر ها می توانند از  طریق ارسال URL‌های مخرب به وسیله کدهای QR و از کاربران ناآگاه سوء استفاده کنند. بنابراین مایکروسافت احتمالاً باید برخی از ویژگی‌های امنیتی را برای محافظت از کاربران خود در برابر چنین حملاتی قبل از انتشار این نسخه پیش بینی و اجرا کند

دسته بندی ها : اخبار
برچسب ها :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *