صفحه اصلی

ویندوز 11 تاینی برای ARM64 فشرده تر می شود

۱۱ دی ۱۴۰۲

ویندوز 11 سبک برای ARM64 کوچک‌تر می‌شود؛ ورژن کوچک Tiny11 core با افزایش کارایی امولیشن و فضای کمتر

ویندوز 11 تاینی برای ARM64 کوچک‌تر می‌شود؛ ورژن کوچک Tiny11 core با افزایش کارایی امولیشن و فضای کمتر

ویندوز Tiny11 یک نسخه فشرده از ویندوز 11 است که به گونه‌ای کوچک‌تر شده است که در یک فلش درایو 4 گیگابایتی جا می‌شود به جای 64 گیگابایت، اما این بهترین نسخه تجمیع‌شده ویندوز 11 نیست. به جای آن، ویندوز 11 تاینی کور، برای اهداف تستی با فضای کمتر بسیار مناسب تر است.

این نسخه توسط NTDev، در تاریخ 29 دسامبر به‌روزرسانی شده است. ما قبلاً نسخه‌ای از ویندوز 11 تاینی را برای Raspberry Pi تست کرده‌ایم، اما امروز نسخه arm64 به‌روز شده ویندوز 11 تاینی کور را بررسی خواهیم کرد.

اکنون، نسخه arm64 ویندوز 11 تاینی کور به ورژن 23H2 به‌روزرسانی شده است با حذف اکثر عملکردهای غیرضروری سیستمی، از جمله کاهش‌های زیادی در امنیت و عملکردهای به‌روزرسانی. به خاطر داشته باشید که این به عنوان یک سیستم‌عامل تست سریع توصیه می‌شود، نه به عنوان یک سیستم‌عامل اصلی! به هر حال این سیستم عامل می تواند بجای نسخه اصلی ویندوز 11 که برای یک کامپیوتر قدیمی‌تر که معمولاً نمی‌تواند ویندوز 11 را نصب کند، مناسب باشد.

ویندوز 11 تاینی کور برای arm64 همچنان قابل توجه است، به ویژه از آنجایی که می‌تواند به آسانی در دستگاه‌های با توان کم مورد استفاده قرار گیرد. دانلود فایل نصب سیستم کامل تنها 3.1 گیگابایت است و پیکربندی بسیار کوچک ویندوز 11 تاینی می‌تواند فقط با 176 مگابایت رم اجرا شود.

ویندوز 11 تاینی حتی می‌تواند در حافظه‌ی مجازی یک GPU لپ‌تاپ RTX 3050 اجرا شود، زیرا NTDev خالی از انگیزه‌ های عجیب و غریب نیست. با این حال، شما ممکن است هنوز هم بخواهید نسخه اصلی ویندوز 11 تاینی را برای ARM64 (یا x86) مدنظر قرار دهید، به‌ویژه اگر قصد داشته باشید اطلاعات حساسی را مدیریت کنید یا برنامه‌های حیاتی را در دستگاه مورد نظر اجرا کنید.

اهمیت تأکید بر “تنها برای توسعه” ویندوز 11 تاینی کور بسیار مهم است، زیرا بسیاری از ویژگی‌های حیاتی مانند به‌روزرسانی ویندوز به‌طور کامل حذف یا کاهش یافته‌اند.

در عین حال ، همیشه خوب است که سرویس های معمولی (کم ارزش) مرتبط با سیستم عامل های مدرن را برای ارائه یک تجربه ساده تر ، کاربر پسند تر (یا سخت افزار دوستانه) حذف کنید.

با توجه به سهم اخیر ARM در Raspberry Pi و وضعیت عمومی در بازار موبایل در برابر رقابت های RISC-V در آینده مانند این ، Meteor Lake IGPU به خوبی برای آینده محاسبات کم قدرت از هر ارائه دهنده خوب است.

دسته بندی ها : اخبار
برچسب ها :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *