صفحه اصلی

هکرهای کره شمالی متهم ردیف اول سرقت 70 میلیون دلاری رمز ارز

۲۷ شهریور ۱۴۰۲

هکرهای کره شمالی متهم ردیف اول سرقت 70 میلیون دلاری رمز ارز

تحلیلگران Blockchain به هکرهای مرتبط با کره شمالی برای سرقت 70 میلیون دلاری رمز ارز مشکوک هستند

محققان بلاک چین می گویند که هکرهای مرتبط با کره شمالی احتمالاً پشت یک سرقت 70 میلیون دلاری از صرافی رمزارز CoinEx هستند. CoinEx که در هنگ کنگ مستقر است، می گوید  روز سه شنبه در پلتفرم رسانه اجتماعی X، (توییتر) اعلام کرد. کیف‌پول‌های مورد استفاده برای ذخیره دارایی‌های رمزنگاری صرافی هک شده بودند. این شرکت روز جمعه اعلام کرد که زیان خود را 70 میلیون دلار تخمین می زند که به گفته او “بخش کوچکی” از کل دارایی های آن است.

شرکت تحقیقاتی بلاک چین Elliptic گفت که “تعدادی از عوامل” نشان می دهد که گروه Lazarus – یک گروه هکر مرتبط با North کره – مسئول این حمله بوده است. CoinEx نگفته است که چه کسی پشت این حمله بوده است، اگرچه این صرافی آگاه است که برخی از شرکت های امنیتی ادعا کرده اند که تیم های جاسوسی سایبری مرتبط با کره شمالی مقصر بوده اند.”

وجوه به سرقت رفته با استفاده از یک “پل” بلاک چین – راهی برای انتقال وجوه بین بلاک چین های مختلف – که قبلا توسط گروه لازاروس نیز استفاده می شد، به بلاک چین اتریوم فرستاده شد. سفیر کره شمالی در سازمان ملل در نیویورک به این موضوع پاسخ نداد.

یکی دیگر از شرکت‌های تحقیقاتی بلاک چین، Chainalysis، روز پنجشنبه به رویترز گفت که تقریبا یقین دارد که کره شمالی پشت این حمله بوده است. Elliptic گفت که گروه لازاروس «به‌نظر می‌رسد اخیراً فعالیت‌های خود را افزایش داده است». به علاوه، از ابتدای ژوئن، علاوه بر حمله CoinEx، حدود 240 میلیون دلار دارایی های رمزنگاری شده را در چهار حمله جداگانه به سرقت برده است.

کره شمالی سال گذشته سرقت ارزهای دیجیتال خود را افزایش داد و با استفاده از تکنیک های پیچیده در سال 2022 بیش از هر سال دیگری سرقت کرد. به گزارش سازمان ملل ناظران تحریم ها قبلاً کره شمالی را به استفاده از حملات سایبری برای کمک به تأمین مالی برنامه های هسته ای و موشکی خود متهم کرده بودند. کره شمالی قبلاً اتهامات مربوط به هک یا سایر حملات سایبری را رد کرده است.

دسته بندی ها : اخبار

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *