صفحه اصلی

هوآوی میت 60 پرو از SK Hynix ghost ram استفاده می کند!

۲۷ شهریور ۱۴۰۲

هوآوی میت 60 پرو از SK Hynix ghost ram استفاده می کند!

هوآوی ظاهراً در میت 60 پرو از sk hynix ghost ram استفاده کرده است.

هفته گذشته، SK hynix درگیر چیزی شد که به آن جنجال Ghost RAM می گویند. امروزه، تحقیقات بیشتر TechInsights، که توسط بلومبرگ برجسته شده است، نشان داده است که تراشه‌ها در واقع «سال‌ها قدمت دارند». اکنون به نظر می رسد سیاست SK hynix در مورد مقررات ایالات متحده در مورد تامین فناوری به چین کاملاً مشخص است.

تلفن های بحث برانگیز Mate 60 هواوی از حافظه SK Hynix استفاده می کنند که سال ها در دسترس بوده است. هفته گذشته بسیاری از قطعات جدید ساخت چین را در گوشی هوشمند هواوی P60 Pro که اخیراً راه اندازی شده بود، یافتیم، اما تراشه های RAM و NAND مختلفی با برند SK hynix نیز وجود داشت. اگر اینها پس از اعلام و اعمال تحریم‌های ایالات متحده علیه هوآوی عرضه می‌شد، SK hynix می‌توانست به دلیل نقض محدودیت‌های توافق شده بشدت مجازات بشود.

Huawei P60 Pro یک دستگاه قابل توجه است زیرا روی تراشه Kirin 9000S راه اندازی می شود که بر اساس نسل دوم SMIC  و فرآیند 7mn ساخته شده. این تلفن در چین به عنوان پیروزی دانش صنعتی چین توصیف شد. تصور این بود که تحریم های ایالات متحده، فناوری داخلی چین را قوی تر و پیشرفته تر کرد. بعدا مشخص شد که مقادیری از آی سی های کره جنوبی نیز پشت این طراحی قرار دارند، به ویژه SK hynix Ram و NAND.

گزارش بلومبرگ در مورد آخرین یافته ها اشاره می کند که SK hynix به شدت تجارت با هواوی را پس از تحریم رد می کند. تحقیقات متعددی در مورد چگونگی دستیابی هواوی به این تراشه ها در حال انجام است. با این حال، دولت ایالات متحده و SK hynix اکنون می توانند توسط TechInsights راهنمایی بشوند که هواوی از منابع قدیمی استفاده می کند. این اطلاعات سوالاتی را در مورد میزان منابع  قدیمی رم و NAND موجودی هوآوی مطرح می‌کند.

Korea Herald همچنین بیانیه‌های به‌روزرسانی شده‌ای از مدیران SK hynix در مورد این موضوع داغ منتشر کرد. آنها هیچ اطلاعات جدیدی ارائه نمی دهند اما نشان می دهند که سازنده قطعات به ادعاهای اصلی خود پایبند است. پارک جونگ هو، نایب رئیس SK hynix به خبرنگاران گفت: «ما مطلقاً هیچ کاری (با هواوی) نداشتیم. ما در حال بررسی شرایط هستیم… و باید دقیق‌تر بررسی کنیم که چه نوع DRAM در آن تلفن استفاده می‌شود.» طبق اظهارات رسمی SK hynix، این شرکت «به شدت از محدودیت‌های صادراتی دولت ایالات متحده تبعیت می‌کند». این شرکت ادعا می کند که در پاییز 2020 عرضه تراشه به هواوی را متوقف کرده است.

دسته بندی ها : اخبار

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *