صفحه اصلی

هوآوی متعهد به ایجاد ستون فقرات محاسبانی برای جاه‌طلبی‌های هوش مصنوعی چین شد

۳۱ شهریور ۱۴۰۲

هوآوی متعهد به ایجاد ستون فقرات محاسبانی برای جاه‌طلبی‌های هوش مصنوعی چین شد

Huawei متعهد شد که برای جاه‌طلبی‌های هوش مصنوعی چین «ستون فقرات محاسباتی» بسازد

منگ وانژو، معاون رئیس هوآوی، گفت که این شرکت متعهد به ایجاد ستون محاسباتی برای پیشرفت‌های چین در هوش مصنوعی در رویداد Huawei Connect در شانگهای است.

 

هدف ستون فقرات محاسباتی چیست؟

نیکی منگ گفت: «هواوی متعهد به ایجاد یک ستون فقرات محاسباتی محکم برای چین است. “هدف نهایی ما کمک به رفع نیازهای متنوع محاسباتی هوش مصنوعی در صنایع مختلف است.” وی به طور مشخص از بحث در مورد گوشی هوشمند Mate 60 Pro و تراشه Kirin 9000s آن که در چین تولید شده است (که تحریم های ایالات متحده را نقض می کند) خودداری کرد.

با این حال، تعهد به ایجاد ستون فقرات محاسباتی برای چین، تقریباً تأیید واقعی است که این شرکت قصد دارد پردازنده‌هایی را برای برنامه‌های کاربردی هوش مصنوعی (AI) و محاسبات با کارایی بالا (HPC) ایجاد کند. منگ در سخنرانی خود بر جاه طلبی هواوی برای ایجاد یک زیرساخت محاسباتی قوی برای چین که نیازهای متنوع هوش مصنوعی بخش های مختلف را برآورده می کند، تأکید کرد. او استراتژی شرکت را برای همکاری با مشتریان، شرکا و توسعه‌دهندگان برای تسریع پیشرفت‌های هوشمند در صنایع مختلف ارائه کرد. منگ به عنوان مدیر مالی هواوی و دختر رن ژنگفی، بنیانگذار هواوی است. بنابراین، او فقط یک مدیر عالی رتبه نیست، بلکه ممکن است نمایانگر چشم انداز آینده شرکت باشد. این امر بر اهمیت وحدت و استقامت در دستیابی به این اهداف تاکید دارد.

 

رویکرد هواوی در هوش مصنوعی

Zhang Pingan، مدیر عامل هواوی Cloud، از طیف وسیعی از محصولات هوش مصنوعی که برای رفع نیازهای خاص صنایعی مانند معدن، مراقبت های بهداشتی و دولت طراحی شده اند، رونمایی کرد. از جمله این مدل‌ها می‌توان به مدل‌های Pangu اشاره کرد که از معماری جداکننده 5+N+X و قابلیت‌های هوش مصنوعی لایه‌ای استفاده می‌کنند. در حالی که هوآوی توضیح بیشتری نداد، «معماری جداسازی» به طور کلی به معنای جداسازی اجزای سیستم برای انعطاف‌پذیری و مدیریت آسان‌تر است.

هدف چنین معماری ماژولار بودن و مقیاس پذیری است که به مدل های پانگو اجازه می دهد از برنامه های کاربردی مختلف در صنایع مختلف پشتیبانی کنند. به عنوان مثال، طبق گفته هواوی، مدل پانگو برای وسایل نقلیه زمان یادگیری مورد نیاز برای سیستم های رانندگی خودران را از بیش از دو هفته به کمتر از دو روز کاهش داده است.

طبق گفته ژانگ، هوآوی به طور فعال کارشناسانی را برای همکاری مستقیم با شرکت ها فرستاده است. در پیاده سازی فناوری های پیشرفته هوش مصنوعی وی گفت که این تلاش تاکنون به بیش از 1000 شرکت منتفع شده است و 200 متخصص دیگر نیز قرار است امسال از سایت های مشتریان بازدید کنند تا به ادغام فناوری های هوشمند با نیازهای خاص صنعت کمک کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *