صفحه اصلی

نصب ویندوز 10 فقط در 104 ثانیه

۰۱ اسفند ۱۴۰۲

نصب ویندوز 10 به سرعت برق و باد!

نصب ویندوز 10 به سرعت برق و باد!

آیا ممکن است ویندوز 10 فقط در 100 ثانیه نصب شود؟ این سوالی است که توسعه‌دهنده (دستکاری کننده) ویندوز، NTDev از خود پرسید.

با توجه به تعداد دفعاتی که NTDev در ماه‌ها و سال‌های اخیر ویندوز را نصب (مجدد) کرده، صبر او برای نصب ویندوز بسیار کم شده است. با توجه به تاریخچه اخیر این توسعه‌دهنده عجیب، بنابراین این امر اغراق‌آمیز نیست که تصمیم گرفته است تا تلاشی برای بهینه‌سازی نسخه محبوب‌ترین ویندوز شرکت مایکروسافت به نحوه‌ای که نصب فوق‌سریع را تسهیل کند، انجام دهد.


ویدیوی سرعت نصب فوق العاده ویندوز 10 نشان می‌دهد که سیستم‌عامل اخیر مایکروسافت می‌تواند از دیسک خالی تا دسکتاپ ویندوز در حدود 100 ثانیه آماده و اجرا شود. این بهبود بزرگی نسبت به 20 تا 30 دقیقه (1،200 تا 1،800 ثانیه) که ممکن است برای نصب استاندارد ویندوز 10 بر روی کامپیوترهای مدرن طول بکشد، است.

با این حال، NTDev فقط از «سریع ترین فضای ذخیره سازی موجود، [و] رم» برای دستیابی به شاهکار خود استفاده نکرده است. نسخه Tiny10 ویندوز پایه نصب بوده، و این نسخه سبک ویندوز از بهینه‌سازی‌های بیشتری نسبت به قبل استفاده کرده است. ایده اجرای سریع نصب ویندوز 10 (و 11) جالب به نظر می‌رسد، اما احتمالاً برای مخاطبان گسترده‌تر جذاب‌تر خواهد بود اگر نصب ویندوز 10 یا 11 با تمام ویژگی ها به یک ایمیج نصب استاندارد تبدیل شود.

در صورت فراهم شدن یک زمینه یکسان، ممکن است جداول مقایسه‌ای مفید در یک صفحه اختصاصی، انجمن یا جایی مانند ردیت یا HWBot برای روشن کردن ترکیب‌های سخت‌افزاری که در این زمینه برتری دارند، ایجاد شود. برای سریع‌ترین نصب سیستم‌عامل ویندوز استاندارد، کاربران باید – همانطور که NTDev پیشنهاد می‌دهد – باید از سریع‌ترین SSD های موجود و همچنین از کیت‌های حافظه RAM بسیار سریع استفاده کنند.

این نوع بهینه‌سازی‌ها و تلاش‌ها نشان می‌دهد که با کمی تامل و تلاش، می‌توان به بهبود عملکرد و سرعت سیستم‌های عامل رایج دست یافت. این نشان می‌دهد که همواره امکان بهبود و بهینه‌سازی وجود دارد و این توسعه‌دهندگان و علاقه‌مندان به تکنولوژی را به همیاری و نوآوری ترغیب می‌کند.

از آنجایی که پیشرفت‌های فناوری به سرعت ادامه دارد، انتظار می‌رود که ما شاهد بیشترین بهره‌وری و سرعت در عملکرد سیستم‌های عامل باشیم. این چالش‌ها و ایده‌های جدید ما را به سوی آینده‌ای پر از امکانات و ابتکار می‌کشاند.

با توجه به این همه، نصب ویندوز 10 در 104 ثانیه به نظر می‌رسد یک دستاورد قابل توجه و البته الهام‌بخش است که نشان می‌دهد هنوز هم ما می‌توانیم بهبودهای چشمگیری در عملکرد ویندوز و سیستم‌های عامل دیگر داشته باشیم.

کاهش زمان یا بهینه تر کردن این زمان نصب شاید با تجهیز سیستم به یکی از بهترین CPU ها احتمالاً ایده خوبی باشد و یا حتی اصلاح تنظیمات BIOS Tweaked مادربرد.

دسته بندی ها : اخبار
برچسب ها :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *