صفحه اصلی

نحوه بازگشت به طراحی (UI) کلاسیک کروم

۱۲ دی ۱۴۰۲

چگونه می‌توانید طراحی جدید مرورگر کروم را با یک اقدام ساده به طراحی کلاسیک بازگردانید

چگونه می‌توانید طراحی جدید مرورگر کروم را با یک اقدام ساده به طراحی کلاسیک بازگردانید

چند ماه پیش، گوگل شروع به ارائه یک بازطراحی اصلی برای مرورگر دسکتاپ خود کرد. گوگل این تغییرات را “Material You” می‌نامد، اما برخی از کاربران این تغییرات را “زشت” و “مزاحم” می دانند! زمانی که یک به‌روزرسانی در دسامبر ظاهر مرورگر کروم را تغییر داد.

به نظر می‌رسد تغییرات به ظاهر کمی است و بسیاری از افراد متوجه آنها نشده یا اهمیتی نمی‌دهند. تب‌ها و منوهای همه چیز (بوک‌مارک‌ها، تنظیمات و غیره) به نظر می‌رسد که جدا شده‌اند و به نحوی کمی بالای پنجره اصلی شناور شده‌اند. آیکون‌های پوشه‌ها و منوی افزونه‌ها به نظر می‌رسند که خالی و بی‌روح هستند. بدترین امر این است که منوی تب‌های باز شده به طور ناگهانی از سمت راست پنجره (کنار دکمه کمینه کردن) به سمت چپ، کنار آیکون تب سمت چپ منتقل شده است.

خبر خوب این است که می‌توانید با یک تغییر، تنظیمات مرورگر کروم را به طرح قبلی و اصلی بازگردانید. نمی‌توانم تضمین کنم که در یک زمانی، گوگل این تنظیم را غیرفعال نخواهد کرد، اما در حال حاضر کار می‌کند.

چگونه می‌توانید مرورگر کروم را به طراحی قدیمی‌اش بازگردانید:

1. در نوار آدرس مرورگر، “chrome:flags” را تایپ کنید و Enter را بزنید. این شما را به منوی پرچم‌ها می‌برد و به‌طور مستقیم به گزینه‌ای به نام “Chrome Refresh 2023” می‌رود.

بازگشت به گوگل کروم قدیمی

2. گزینه “Chrome Refresh 2023” را به “غیرفعال” تنظیم کنید.

بازگشت به گوگل کروم قدیمی

3. روی دکمه “بازنشانی” کلیک کنید که مرورگر را ببندد و دوباره باز کند.

بازگشت به گوگل کروم قدیمی

حالا کروم طراحی قدیمی‌اش را خواهد داشت. اگر بخواهید به طراحی جدید بازگردید کافی ست مراحل را مجدد تکرار کنید اما در مرحله 2 گزینه Default را انتخاب کنید.

 

دسته بندی ها : اخبار
برچسب ها :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *