صفحه اصلی

نتفلیکس برنامه ای برای افزایش قیمت حق اشتراک دارد؟

۱۰ اسفند ۱۴۰۲

پیش‌بینی افزایش قیمت‌های نتفلیکس در سال ۲۰۲۴

پیش‌بینی افزایش قیمت‌های نتفلیکس در سال ۲۰۲۴

Netflix یک سرویس پخش مبتنی بر اشتراک است که به اعضای آن در قبال دریافت حق اشتراک مدت دار (مثلا ماهانه )امکان می دهد تا نمایش‌های تلویزیونی و فیلم‌ها را در دستگاه متصل به اینترنت تماشا کنند. متاسفانه این سرویس در برخی از کشورها مانند ایران در دسترس نیست!

بر اساس گزارش برخی تحلیلگران، انتظار می‌رود که قیمت‌های سرویس محبوب نتفلیکس در سال آینده میلادی نیز افزایش پیدا کند.

این موضوع برای کشورهایی که با تورم بالا زندگی می کنند، شاید خیر خیلی غیر عادی نباشد اما برای برخی از کشورها (شمال اروپا) و آمریکا می تواند در بین مخاطبانش ایجاد نارضایتی کند.

همانطور که ممکن است بدانید، نتفلیکس در سال جاری قیمت‌های خود را – به ویژه در ایالات متحده – افزایش داد. اگرچه این اقدام واکنش منفی برخی کاربران را در پی داشت، اما شرکت تلفات (کاهش اشتراک) قابل توجهی را تجربه نکرد.

حال شایعاتی مبنی بر افزایش قیمت‌های Netflix در سال آینده وجود دارد.

جان هادولیک تحلیلگر شرکت یوبی‌اس اظهار داشت: “ما انتظار داریم که در سال جاری افزایش قیمت از سوی نتفلیکس داشته باشیم”وی در ادامه اشاره کرد که رشد درآمد ۱۵ درصدی Netflix در سال ۲۰۲۴ قابل پیش‌بینی است.

در ماه اکتبر گذشته، نتفلیکس قیمت بسته استاندارد خود را از ۹.۹۹ دلار به ۱۱.۹۹ دلار در ماه در ایالات متحده افزایش داد که افزایش قیمت‌های مشابهی هم در بریتانیا و فرانسه مشاهده شد.

بدیهی است که افزایش قیمت در این کشورها تاثیری جهانی خواهد داشت. با وجود داشتن مشترکان قابل توجه، شرکت نتفلیکس همچنان درآمدی برای تامین هزینه‌های خود ندارد و به همین دلیل به دنبال اتخاذ تدابیری مانند افزایش قیمت و محدود کردن اشتراک‌هاست تا وضعیت مالی خود را بهبود ببخشد.

البته باید توجه داشت که این پیش‌بینی تحلیلگران است و هنوز اعلام رسمی مربوط به افزایش قیمت در آمریکا یا سایر کشورها صورت نگرفته است. با این حال، پیش‌بینی حرکت بعدی شرکت‌هایی با ارزش میلیارد دلاری چندان دشوار نیست.

دسته بندی ها : اخبار
برچسب ها :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *