صفحه اصلی

معرفی مادربرد Intel B760M با پردازنده‌های موبایل Raptor Lake

۲۹ مهر ۱۴۰۲

معرفی مادربرد Intel B760M با پردازنده‌های موبایل Raptor Lake و خنک‌کننده Vapor Chamber

معرفی مادربرد Intel B760M با پردازنده‌های موبایل Raptor Lake و خنک‌کننده Vapor Chamber

شرکت چینی تولید کننده سخت افزار رایانه شخصی Ering نسل جدیدی از مادربردهای اینتل B760M را وارد بازار کرده است. این مادربردها با پردازنده‌های موبایل Raptor Lake، نسل سیزدهم پردازنده های اینتل عرضه می‌شوند که تا Core i9-13900H را پشتیبانی می‌کنند و یک خنک‌کننده Vapor Chamber یکپارچه دارند.

این مادربردها در فرم فاکتور microATX با چیپست B760M عرضه می شوند که به یک انتخاب غالب برای مادربردهای مقرون به صرفه تبدیل شده است.اما اینها مادربردهای استاندارد LGA1700 شما نیستند.

مادربردهای Erying از پردازنده‌های سری H Raptor Lake با استفاده از سوکت‌های FCBGA1744 و پردازنده‌های لحیم‌شده استفاده می‌کنند و امکان ارتقا را از بین می‌برند.مصرف کنندگان می خواهند در انتخاب پردازنده حق انتخاب داشته باشند و این یک مشکل بزرگ به حساب می آید.

Erying مادربرد B760M را با سه گزینه 45W Raptor Lake H ارائه می دهد: Core i9-13900H، Core i7-13700H و Core i5-13500H.

چیزی که به نظر می رسد Erying یک سیستم انتقال انرژی هفت فازی بر روی مادربرد پیاده سازی کرده است. پخش کننده های حرارتی کامپوزیت آلیاژ آلومینیوم محیط را خنک نگه می دارد. مادربرد برق را از یک کانکتور برق 24 پین استاندارد و یک کانکتور EPS 8 پین تامین می کند.

با توجه به اینکه اینها پردازنده های موبایل هستند، نیاز به انرژی بسیار کمتر از قطعات استاندارد دسکتاپ دارند. i9-13900H دارای یک TDP پایه 45 وات، با حداکثر مصرف برق PL2 115 وات است. پردازنده‌های سری H Raptor Lake معمولاً از یک خنک‌کننده CPU یکپارچه استفاده می‌کنند.

Erying برای بهبود اتلاف گرما در مدل های جدید، خنک کننده قبلی CPU آلیاژ مس-آلومینیوم را با یک محفظه بخار جایگزین کرده است.

این شرکت ادعا می کند که خنک کننده جدید دمای پردازنده را تا 20 درصد کاهش می دهد.

اگرچه خنک کننده یکپارچه گنجانده شده است، اما مصرف کنندگان می توانند از یک خنک کننده جایگزین همراه با مادربرد استفاده کنند زیرا سوراخ های نصب مطابق با طراحی LGA115x است.

Erying-b760m

این مادربرد دارای دو اسلات حافظه DDR4 هست و از طریق دو ماژول حافظه 32 گیگابایتی تا 64 گیگابایت حافظه را پشتیبانی می کنند.

حداکثر نرخ داده (رسمی) پشتیبانی شده DDR4-3200 است.

Erying در حال حاضر در حال آماده سازی ارائه حافظه DDR5 است که باید تا اوایل نوامبر آماده شوند. این مادربرد همچنین دو اسلات PCIe 4.0 x4 M.2 را برای ذخیره سازی با سرعت بالا ارائه می دهند.

این ها درایوهای M.2 با حداکثر طول 80 میلی متر را می پذیرند. برای کاربرانی که هنوز از رابط SATA استفاده می کنند، مادربردها دارای دو پورت SATA III نیز هستند.

با توجه به طراحی microATX، گزینه‌های توسعه محدود هستند.

خوشبختانه، یک اسلات PCIe 4.0 x8 برای کارت گرافیک مجزا و یک اسلات کندتر PCIe 3.0 x4 برای سایر کارت های افزودنی وجود دارد.

گرافیک یکپارچه Iris Xe Raptor Lake-H مدرن ترین بازی ها را اجرا نمی کند، اما باید فعالیت های روزانه را بدون ضعف انجام دهد.

بدون کارت گرافیک مجزا، مادربرد دارای دو پورت HDMI و یک خروجی DisplayPort است.

این مادربرد در پنل IO پشتی نیز دارای دو پورت USB 2.0، دو درگاه USB 3.2، یک درگاه اترنت گیگابیتی استاندارد، دو اتصال آنتن برای پشتیبانی از Wi-Fi و سه جک 3.5 میلی‌متری صدا است.

Erying مادربرد B760M را با Core i9-13900H در jd.com  عرضه کرده است.

 

دسته بندی ها : اخبار
برچسب ها : , , ,

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *