صفحه اصلی

معرفی تبلت گیمینگ قابل حمل OneXplorer X1 با پردازنده متئور لیک

۲۷ آذر ۱۴۰۲

OneXplayer تبلت بازی دستی مجهز به اینتل Meteor Lake - Core Ultra 7 155H یا Core Ultra 7 165H با حداکثر ظرفیت 64 گیگابایت LPDDR5x-7500 را معرفی کرد.

OneXplayer تبلت بازی دستی مجهز به اینتل Meteor Lake – Core Ultra 7 155H یا Core Ultra 7 165H با حداکثر ظرفیت 64 گیگابایت LPDDR5x-7500 را معرفی کرد.

شرکت سازنده دستگاه‌های قابل حمل و نوت بوک OneXPlayer اقدام به معرفی تبلت جدیدی کرده است که از پردازنده اولترا 7 سری متئور لیک بهره می‌برد. تبلت OneXPlayer X1 از نمایشگر گیمینگ LCD 10.95 اینچی با رفرش ریت 120 هرتز و رزولوشن QHD بهره می‌برد.

بر اساس گزارش‌ها، این تبلت از حافظه رم دو کاناله LPDDR5X با گزینه‌های 32 یا 64 گیگابایت استفاده می‌کند. همچنین این تبلت دارای پورت Oculink (اکولینک) 63 گیگابیت بر ثانیه و وب‌کم با قابلیت تشخیص چهره است که آن را تبدیل به یک دستگاه کامپیوتری چندمنظوره می‌کند.

شرکت تولیدکننده این تبلت در حال جذب بتا تسترهای جهانی است بنابراین معلوم نیست که چه زمانی آن را به بازار عرضه می‌کند. گمان می‌رود این تبلت از پردازنده‌های اینتل کور اولترا 7 155H یا 165H استفاده کند زیرا از عملکرد گرافیک بالای مبتنی بر آرک نسل بعدی بهر می برد. هر دو این پردازنده‌های شامل 16 هسته و 22 ترد با 6 هسته عملکردی و 8 هسته بهره‌وری و 2 هسته پایین‌مصرف و 8 هسته گرافیکی اینتل Xe هستند.

در مورد پردازنده‌های مورد انتظار اولترا 7 از متئور لیک

اینتل عملکرد گرافیکی پردازنده اولترا 7-165H متئور لیک را در مقابل رایزن 7 7840U با گرافیک رده Radeon 780M داخلی در یک لپ‌تاپ 16 اینچی نشان داد و توضیح داد که عملکرد آن در 16 بازی مختلف بین 10 تا 70 درصد بهتر است. تیم گرافیک اینتل مشغول بهبود رانرهای Xe و آرک خود برای افزایش عملکرد آنهاست بنابراین می‌توان انتظار داشت این بهبود عملکرد در این پردازنده‌ها نیز مشاهده شود. در نتیجه شاهد افزایش عملکرد با مصرف انرژی پایین‌تر در این دستگاه خواهیم بود.

OneXplorer X1 توسط One-Network طراحی شده است که در سال 2017 توسط گروهی از مهندسان ارشد سخت افزار که برای چندین شرکت کار می کردند، تاسیس شد. آنها مدتی است که بسیاری از دستگاه های دستی، تبلت ها و نوت بوک ها را با استفاده از پردازنده های اینتل و AMD می سازند. بنابراین، ما کنجکاو هستیم که چرا تیم OneXPlorer این تبلت بازی مبتنی بر ویندوز را بدون کنترل بازی دستی ارائه کرده است! یا شاید یک افزونه وجود دارد یا یک کنترلر بلوتوث برای این تبلیت ارائه شده!؟ فعلا باید منتظر بمانیم تا ببینیم به زودی چه اطلاعاتی به دست می آوریم.

دسته بندی ها : اخبار
برچسب ها :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *