صفحه اصلی

مراقبت خودکار از گیاهان با raspberry pi pico

۳۰ شهریور ۱۴۰۲

pico

raspberry pi pico مراقبت از گیاهان را بصورت خودکار انجام میدهد

Raspberry Pi یک ایده عالی برای همه آن پروژه های کوچک در اطراف خانه دفتر فضای سازندگان است که زندگی را آسان تر می کند.

در این مورد، Hide Seek  از Raspberry Pi Pico برای کمک به نظارت بر جزئیات محیطی گیاهان خود و خودکار کردن سیستم آبیاری در صورت رعایت شرایط خاص استفاده می کند. سیستم آبیاری خودکار از Pimoroni Pico Display Pack 2.0، یک صفحه نمایش LCD 2 اینچی استفاده می کند.

با دکمه هایی در چهار گوشه هر دکمه برای دسترسی به بخشی از رابط کاربری که Hide Seek فقط برای این پروژه توسعه داده است برنامه ریزی شده است. همچنین می توان این پروژه را با یک وب سرور برای دسترسی و کنترل از راه دور تغییر داد. این رابط دارای چند ابزار است که تفسیر داده ها از حسگر و کنترل خود پمپ را آسان تر می کند.

Hide Seek داده‌های حسگر DHT11 را از طریق دو نمودار (دما و رطوبت) نشان می‌دهد. سنسور DHT11 برای نظارت بر دما و رطوبت استفاده می شود و از پیش کالیبره شده است و آن را انتخابی هوشمندانه برای این پروژه می کند.

در Hide Seek یک رابط کنترل دستی را می بینیم که از طریق Mode قابل دسترسی است که به شما این امکان را می دهد که مستقیماً پمپ، فن و نور را کنترل کنید. به نظر می رسد پمپ از نوع پمپ آب شناور است که جریان ثابتی از آب را به خاک می فرستد.

فن شبیه یک فن معمولی 4-6 ولت DC به نظر می رسد، اما ما نمی توانیم ببینیم که چگونه با Pico ارتباط برقرار می کند. امیدواریم مستقیماً اینطور نباشد زیرا این موتورها می توانند جریان بیشتری نسبت به یک پین GPIO ایجاد کنند. برد کنترل موتور (L298، L9110 و غیره) انتخاب هوشمندانه ای خواهد بود. به نظر می رسد که گزینه نور یک منبع نور LED خارجی باشد، درست مانند موتور که بسته به مدل مورد استفاده می تواند از GPIO تغذیه شود. یک برد کنترل خارجی برای LED ها حرکت هوشمندانه ای خواهد بود.

این یک پروژه عالی است و دیدن نحوه کار Raspberry بسیار عالی است از Pi Pico می توان برای حفظ سلامت گیاهان استفاده کرد. اگر می‌خواهید نگاهی دقیق‌تر به این پروژه  داشته باشید، کانال رسمی Hide Seek را در یوتیوب مشاهده کنید.

دسته بندی ها : اخبار

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *