صفحه اصلی

مایکروسافت به روز رسانی رایگان ویندوز 7 به ویندوز 10 یا 11 را متوقف کرد

۰۸ مهر ۱۴۰۲

Microsoft می گوید که به روز رسانی رایگان ویندوز 7 به ویندوز 10 یا 11 به پایان رسیده است

Microsoft می گوید که به روز رسانی رایگان ویندوز 7 به ویندوز 10 یا 11 به پایان رسیده است

مایکروسافت می گوید راه  ارتقاع رایگان ویندوز7 به ویندوز 10 یا 11 را بسته است. بیانیه‌ای رسمی در این رابطه در اوایل ماه جاری در پورتال ارتباطی Microsoft device partner center منتشر شد.

یکی از کارهایی که مایکروسافت با معرفی ویندوز 10 در سال 2015 انجام داد، ارتقای رایگان سیستم عامل جدید برای کاربران موجود سیستم عامل های قدیمی تر بود. به طور خاص، از این هدیه رایگان برای وسوسه کردن افرادی بود که اصلا علاقه ای به جدا شدن از ویندوز 7 را نداشتند.

این پیشنهاد به طور رسمی در 10 مرداد 1395 به پایان رسید. با این حال، علاقه مندان به رایانه شخصی متوجه شدند که سرورهای فعال سازی مایکروسافت همچنان برای این انتقال یا به روز رسانی فعال هستند!

مردم حتی می‌توانند isoهای جدید ویندوز 10 و 11 را دانلود کرده و با استفاده از کلیدهای یدکی ویندوز 7 یا 8.x سیستم‌های قدیمی را مستقیماً روی دستگاه‌ها نصب کنند. در 29 آذر 1402، این دوره مهلت بالاخره به پایان خواهد رسید.

این شرکت خط مشی جدید ارتقای ویندوز خود را به شرح زیر توضیح می دهد: “پیشنهاد ارتقاء رایگان مایکروسافت برای ویندوز 10 11 در 8 مرداد 1395 به پایان رسید.”  “مسیر نصب برای دریافت ارتقاء رایگان ویندوز 7 اکنون نیز حذف شده است.” با این حال، کاربران ویندوز 10 هنوز هم می توانند سیستم عامل خود را به ویندوز 11 ارتقاء دهند.

علاوه بر اعلامیه فوق، مایکروسافت سعی کرد حداقل سیستم مورد نیاز ویندوز 11 را به علاقه مندان به سیستم عامل یادآوری کند.

پیشنهاد ارتقاء رایگان مایکروسافت برای ویندوز 10 11 در 8 مرداد 1395 به پایان رسید.

پنجره ارتقا باز می ماند

Windows Central آزمایش کرد که آیا بیانیه جدید مایکروسافت در مورد بسته شدن مسیر نصب رایگان برای کاربران ویندوز 7 و 8.X واقعاً اجرایی شده است یا خیر. به طور خلاصه، متوجه شد که “این کلیدهای قدیمی هنوز هم بیلدهای تولیدی ویندوز 11 را فعال می کنند.” پس از بیانیه رسمی اخیر مایکروسافت، سخت است که مطمئن باشیم این پنجره ارتقا تا چه مدت باز خواهد ماند.

حداقل سیستم مورد نیاز ویندوز 11

CPU 1 گیگاهرتز یا سریعتر با 2 هسته یا بیشتر در یک پردازنده 64 بیتی سازگار یا سیستم روی تراشه (SoC)
کارت گرافیک سازگار با DirectX 12 یا جدیدتر با درایور WDDM 2.0
رم 4 گیگابایت
ذخیره سازی 64 گیگابایت
نمایش دادن صفحه نمایش 720p با قطر بیشتر از 9 اینچ، 8 بیت در هر کانال رنگی
سیستم عامل سیستم UEFI، قابلیت بوت امن
TPM ماژول پلتفرم مورد اعتماد (TPM) نسخه 2.0
اتصال اینترنت Windows 11 Home Edition به اتصال اینترنت و یک حساب مایکروسافت برای تکمیل تنظیمات دستگاه در اولین استفاده نیاز دارد. خارج کردن دستگاه از Windows 11 Home در حالت S نیز به اتصال اینترنت نیاز دارد. برای تمام نسخه‌های ویندوز 11، برای انجام به‌روزرسانی‌ها و دانلود و استفاده از برخی ویژگی‌ها، دسترسی به اینترنت لازم است. یک حساب مایکروسافت برای برخی از ویژگی ها مورد نیاز است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *