صفحه اصلی

ماسک به دنبال «داور» برای هوش مصنوعی است

۲۳ شهریور ۱۴۰۲

ماسک به دنبال «داور» برای هوش مصنوعی است

غول‌های فن آوری با قانون‌گذاران آمریکایی ملاقات می‌کنند، ماسک به دنبال «داور» برای هوش مصنوعی است

ایلان ماسک، مدیرعامل تسلا (TSLA.O) روز چهارشنبه پس از او، مارک زاکربرگ، مدیر عامل متا پلتفرم (META.O) و مدیرعامل آلفابت (GOOGL.O) یک “داور” آمریکایی برای هوش مصنوعی را فراخواند. ساندار پیچای و سایر مدیران عامل فناوری با قانونگذاران در کاپیتول هیل ملاقات کردند تا در مورد مقررات هوش مصنوعی بحث کنند. قانونگذاران به دنبال راه هایی برای کاهش خطرات فناوری نوظهور هستند که از زمان انتشار چت ربات ChatGPT OpenAI که محبوبیت زیادی در بین مصرف کنندگان پیدا کرده اند.

هدف ایلان ماسک از تعیین چهارچوب برای هوش مصنوعی

ماسک به خبرنگاران گفت: درصدد ایجاد بستری هستند که استفاده ایمن از هوش مصنوعی را تضمین کند. این میلیاردر که همچنین مالک پلتفرم رسانه اجتماعی X است، افزود که یک تنظیم کننده “اطمینان می دهد که شرکت ها اقداماتی را انجام می دهند که ایمن و به نفع عموم مردم باشد.” ماسک گفت که این جلسه “خدمتی به بشریت” است و گفت: “ممکن است در تاریخ به عنوان اقدامی بسیار مهم برای آینده تمدن ثبت شود.” ماسک تأیید کرد که هوش مصنوعی را “شمشیر دو لبه” در طول این مجمع نامیده است. زاکربرگ گفت که کنگره “باید با هوش مصنوعی برای حمایت از نوآوری و پادمان ها تعامل داشته باشد. این یک فناوری نوظهور است، سهم مهمی برای تعادل بین دولت و شرکت های فن آور در اینجا وجود دارد، و دولت در نهایت باید با هوش مصنوعی همکاری کند.” ماسک در این جلسه که بیش از 60 سناتور شرکت کرده بودند افزود: “بهتر است که استانداردها توسط شرکت های آمریکایی تعیین شود که می توانند با دولت ما برای شکل دادن به این مدل ها در مورد مسائل مهم همکاری کنند.” قانونگذاران گفتند که توافق جهانی در مورد نیاز به مقررات دولتی هوش مصنوعی وجود دارد. چاک شومر، رهبر اکثریت سنا، رهبر اکثریت دموکرات سنا گفت: “ما واقعاً شروع به برخورد با یکی از مهم ترین مسائلی که نسل بعدی با آن مواجه است، هستیم و امروز شروع بسیار خوبی در آن داشتیم.” ، که این مجمع را سازماندهی کرد،ما راه درازی در پیش داریم.» سناتور جمهوری خواه تاد یانگ، یکی از مجریان این مجمع، گفت که او معتقد است سنا «به نقطه ای رسیده است که کمیته های صلاحیت قضایی آماده آغاز روند بررسی قوانین هستند. اما سناتور جمهوری خواه مایک راندز هشدار داد که برای اقدام کنگره زمانبر است. راندز گفت: “آیا ما حاضریم بیرون برویم و قانون بنویسیم؟ مطلقاً نه.” ما آنجا نیستیم.» قانونگذاران خواهان تدابیری در برابر جعلیات عمیق بالقوه خطرناک مانند ویدیوهای جعلی، تداخل انتخاباتی و حملات به زیرساخت های حیاتی هستند. سایر شرکت کنندگان شامل جنسن هوانگ، مدیرعامل انویدیا (NVDA.O)، ساتیا مدیر عامل مایکروسافت (MSFT.O) ، نادلا، مدیرعامل IBM (IBM.N)، آرویند کریشنا، مدیر عامل سابق مایکروسافت، بیل گیتس، و لیز شولر رئیس فدراسیون کارگری AFL-CIO در این جلسه حضور داشتند.

شومر بر لزوم تنظیم مقررات قبل از انتخابات عمومی سال 2024 ایالات متحده، به عنوان اولین قدم به  ویژه در مورد جعلیات عمیق تاکید کردند.تنظیم‌کننده‌های جهانی در تلاش هستند تا قوانینی را برای استفاده از هوش مصنوعی مولد ایجاد کنند، که می‌تواند متنی ایجاد کند و تصاویری تولید کند که منشأ مصنوعی آنها تقریباً غیرقابل شناسایی است. روز سه‌شنبه، Adobe (ADBE.O) ، IBM، Nvidia و پنج شرکت دیگر گفتند که تعهدات داوطلبانه AI رئیس جمهور جو بایدن را امضا کرده اند که به مراحلی مانند واترمارک کردن محتوای تولید شده توسط هوش مصنوعی نیاز دارد. این تعهدات که در ماه جولای اعلام شد، با هدف اطمینان از عدم استفاده از قدرت هوش مصنوعی برای اهداف مخرب است. گوگل، OpenAI و مایکروسافت در ماه جولای وارد این قرارداد شدند. کاخ سفید همچنین روی یک دستور اجرایی هوش مصنوعی کار کرده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *