صفحه اصلی

لپ تاپ Rasti با الهام از فیلم “بیگانگان” معرفی شد!

۱۴ بهمن ۱۴۰۲

Rasti لپ تاپی با ظاهر قدیمی اما کانفیگ جدید

Rasti لپ تاپی با ظاهر قدیمی اما کانفیگ جدید

پنک چن، سازنده رایانه، Rasti را در GitHub معرفی کرد که به عنوان یک لپ‌تاپ آینده‌نگر الهام گرفته از قطب‌نمای نمادین GRiD توصیف می‌شود.

اگر لپ‌تاپ‌های قدیمی‌تر یا حتی لپتاپ های چمدان‌ شکل را دیده‌اید یا تجربه کرده‌اید، به‌خوبی می‌دانید که شکل تاشوی براقی که امروزه تقریباً در همه جا وجود دارد، مدتی طول کشید تا سازندگان دستگاه به آن دست پیدا کنند.

کامپیوتر Rasti طراحی قدیمی‌تری دارد که معمولاً در دهه 1980 دیده می‌شد. به طور خاص، ادعا می شود که Rasti از یک نماد سینمایی الهام گرفته شده است – لپ تاپ GRiD Compass که در عمل در فیلم کلاسیک Aliens: Director’s Cut دیده شد.

به‌طور خاص، ادعا شده است که Rasti تحت تأثیر نمادین گریD Compass است که در فیلم کلاسیک Aliens: Director’s Cut دیده شد. زیر استایل رترو، خوشبختانه، زیادی از فناوری‌های مدرن در این پروژه سازنده وجود دارد.

در قالب یکپارچه سازی با سیستم عامل، خوشبختانه، بسیاری از فناوری های مدرن در داخل این پروژه وجود دارد. پنک از برد اصلی Framework 13، باتری، ماژول آنتن بی سیم و صفحه نمایش لمسی QLED 10.4 اینچی Waveshare استفاده کرده است.

یک صفحه کلید خوب بر روی لپ‌تاپ برای تولیدی قابل‌حمل ضروری است، و Penk از سوئیچ‌های مکانیکی سفت‌کاربردی Choc Low Profile برای صفحه کلید سفارشی خود استفاده کرده است. اگر صفحه کلید را به طور خاص جذاب می‌یابید، ممکن است خوشحال باشید که می‌توانید نسخه سیمی آن را در صفحه پروژه اختصاصی GitHub پیدا کنید.

پنک در حساب کاربری X خود ویدیویی از لپ‌تاپ Rasti تازه‌ساخت در حال کار را به اشتراک گذاشت. سازنده که از سیستم، عملکرد و خیلی خوشحال بود، با صدای بلند می گفت: “محکم است؛ من آن را درایو روزانه خود خواهم ساخت!”

Rasti لپ تاپی با ظاهر قدیمی اما کانفیگ جدید Rasti لپ تاپی با ظاهر قدیمی اما کانفیگ جدید

آخرین عنصر اصلی لپ تاپ Rasti مجموعه ای از قطعات پرینت سه بعدی است که برای ساخت یک دستگاه قابل حمل کاربردی ضروری است. فایل های STEP قابل ویرایش و فایل های STL قابل چاپ سه بعدی برای کیس از طریق صفحه پروژه در دسترس هستند. تمام قطعات برای یک تخت چاپ مربع 30 سانتی متر طراحی شده اند و یک نازل 1.00 میلی متری با ارتفاع لایه 0.5 میلی متر برای خروجی توصیه می شود.

یک صفحه پروژه GitHub که به رایانه راستی اختصاص داده شده است، شامل لیستی از قطعات و دانلود فایل چاپگر سه بعدی، در مقدمه پیوند داده شده است. در زمان نگارش، دستورالعمل های ساخت هنوز در حال کار است، اما آنها “به زودی می آیند.”

دسته بندی ها : اخبار
برچسب ها :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *