صفحه اصلی

فیلم آموزش ساخت پردازنده 16 بیتی با مایکروسافت اکسل!

۰۹ بهمن ۱۴۰۲

ایجاد و اجرای پردازنده 16 بیتی عملکردی در اکسل

ایجاد و اجرای پردازنده 16 بیتی عملکردی در اکسل

پردازنده ای با سرعت 3 هرتز شامل 128 کیلوبایت رم، نمایش 16 رنگه و زبان مونتاژ سفارشی

مایکروسافت اکسل ممکن است برنامه‌ی مورد علاقه همه برای کار با صفحات گسترده باشد، اما عملکردهای آن در واقع برای انواع مختلفی از اهداف انعطاف‌پذیر است.

اگر اراده کافی داشته باشید، می‌توانید از قابلیت‌های قالب‌بندی شرطی اکسل برای ایجاد CPU عملکردی استفاده کنید. به تازگی یوتیوبر اینک‌باک تصمیم گرفت تا ویدیوی 16 دقیقه‌ای (که در ادامه تعبیه شده است) را درباره‌ی اینکه چگونه یک CPU کاملاً عملکردی را در محدوده‌های مایکروسافت اکسل ایجاد کرده است، منتشر کند.

اینک‌باک این کار را بدون استفاده از اسکریپت‌های ویژوال بیسیک یا پلاگین‌ها انجام داده است. این کار اصلاً کار اکسل خالصی است که می‌تواند بر روی هر کامپیوتری که ابن برنامه را اجرا می‌کند، تکرار شود.

این عملکردها برای یک زبان مونتاژ اساسی هستند اما بیش از حد کافی برای محدودیت‌های CPU با 16 بیت که زیر مایکروسافت اکسل اجرا می‌شود. ما به شدت توصیه می‌کنیم که ویدیوی منبع اصلی را برای توضیحات دقیق‌تر درباره‌ی عملکردهای اساسی اکسل و نحوه‌ی استفاده از آن‌ها برای ایجاد پردازنده 16 بیتی عملکردی مطالعه کنید. اینک‌باک هیچ جزئیاتی را نادیده نمی‌گیرد و توضیح می‌دهد که چگونه موفق شده است تا پردازنده 16 بیتی اکسل را به کار اندازد و توانایی‌های ابتدایی این CPU را نیز نشان می‌دهد.

این عملکردها همچنین به صورت ویدیویی با سرعت بسیار زیاد نمایش داده شده‌اند، چرا که سرعت عملکردی این CPU در واقع فقط چند هرتز است، اما این امر به شما اجازه می‌دهد تا نحوه‌ی کار این CPU را ببینید.

دسته بندی ها : اخبار
برچسب ها :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *